Ik weet het echt niet meer....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

ik weet echt niet wat er met mijn kleine meisje aan de gang is...
    Ik zal het even proberen kort te vertellen...

Toen ze net geboren was dachten we dat ze een hongerige baby was,we zijn toen snel overgegaan op de friso extra, maar slapen op de dag was drama,maar wel erg moe zijn,ik was alleen maar bezig met haar inslaap krijgen en ze was veel aan het huilen,toen ze ongeveer 4 weken oud was,zagen we dat ze erg veel krampen had en dat ze ook steeds oprispingen had en daarbij erg veel ging huilen,daarmee zijn we ook bij de kinderarts tercht gekomen en hadden we zantac en motillium gekregen...even leek dat te werken...
    Daar tussen ben ik ook 2 x bij een osteopaat geweest ( zij vertelde mij trouwens dat het beter was om met de motillium te stoppen,het zorgt er namelijk voor dat ze voeding heel snel uit de maag gaat en met een noodgang naar de darmen wordt geduwd ) Zij voelde ook dat er erg veel spannning op haat twaalfvingerige darm zat ...we besloten daarmee te stoppen en opeens na de 2 de behandeling en het stoppen met de motilum was Roos opeens 360 graden gedraaid...ze sliep van voeding tot voeding dronk lekker en had s'avonds even haar huil momentje...ondertussen gaven we de zantac ook niet meer ( deze waren we 2 dagen vergeten en we merkten geen verschil!
    We gebruiken ook al een tijdje de voeding van friso voor krampjes.

Nu afgelopen dinsdag heeft ze haar prikjes gehad,ze had er een beetje last van,s'avonds had ze wat verhoging 38,5 maar dronk en sliep nog goed.
    De volgende dag was alles over en had ze ook weer lekker geslapen,tot donderdagavond toen was ze weer erg huilerig en vrijdag begon ze maar met halve flesjes te drinken en weer niet meer willen slapen,maar wel erg moe zijn...en erg onrustig zijn tijdens de fles en soms ook huilen...en dat is nu nog steeds zo...ik weet het echt niet meer en ik kan er ondertussen niet meer zo goed tegen..mijn gevoel zegt dat er wat is maar WAT????
    ze heeft geen koorts,kan tussen door ook lachen maar wil totaal niet slapen overdag...en omdat ze volgens mij zo moe is drinkt ze ook slecht maar halve flesjes en daar ben ik echt 45 min mee bezig terwijl ze voorheen er 15 min overdeed...
    Ik ben echt een beetje ten einde raar...we hebben echt alles al geprobeerd...we bakeren haar ook al in,bij haar blijven,kalmeren..laten huilen en om de 5 min lopen...
    Waarom ging het eerst wel weer goed en is het nu zo drama.....
    Ik heb er ook nog eentje van 2 lopen die ook de aandacht nodig heb...en ik ben sinds donderdag weer aan het werk,en moet ik mijn moeder hiermee opzadelen...terwijl ik het al niet weet wat ik moet doen....

Liefs,

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zou het ook een sprongetje kunnen zijn nu? Dat slechte drinken en slapen overdag past daar wel bij namelijk...
    Ik herken je gevoel trouwens wel hoor... Dan is alles tot rust gekomen en komen er andere dingen doorheen fietsen en dan denk je: Ojee, daar gaan we weer! Ik heb het nog elke keer als Thirza even wat minder gaat, dat ik -zeker als ik zelf moe ben- snel denk: Ojee...

Bij de sprongetjes is het hier erg belangrijk om gewoon maar wat mee te bewegen met Thirza. Niet drinken? Niet teveel pushen, wel even proberen, wil het niet, nou, dan proberen we een uurtje later (of als ze zich eerder meldt) wel weer. Wil ze niet slapen en is ze rustig als ze bij mij in de buurt is. Prima! Wordt ze wel jengelig, dan is dat maar even zo, dan gaat ze wel gewoon op bed, ook als het dan brullen is. Mijn ervaring is hier dat het binnen 10 minuten dan toch wel rustig is.
    Hou wel vast aan wat je normaal doet, dus bij vermoeidheidssignalen op bed, maar als dat drama is en blijft, joh, haal je kleintje er lekker uit en probeer het een kwartiertje later nog eens... Laat maar even los dat ze MOETEN slapen, want daar raak je zelf erg van in de stress. En je kunt ze wel sturen, maar dwingen niet... ;)

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik dacht ook meteen aan een sprongetje. Het is goed gegaan en ineens niet meer. Klinkt mij in de oren als een sprong.....

Hier hielp het om Merel veel bij ons te nemen, slapen was er bijna niet bij, maar goed, dat konden we niet afdwingen. Ze wilde gewoon niet slapen. Na een paar weken/dagen ging dat wel weer heel goed.

Maar als je denkt dat het absoluut geen sprong zou kunnen zijn en je zeker weet dat er iets is.....tja, even naar de huis- of kinder arts gaan?

Koemelk allergie misschien? Ik noem maar wat....
    Veel huilen, overstrekken, uitslag op gezicht (en evt. andere plekken, huilen, huilen en nog eens huilen, flessen niet willen drinken enz...) Wij hadden ook altijd het gevoel dat er iets was (ik had toen nog nooit van sprongetjes gehoord) en zijn overgestapt op pepti....dat werkte perfect. Dus als je denkt dat dat het kan zijn , zou je pepti kunnen proberen?

Heel veel succes ermee, het is slopend zo'n periode.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Als je kindje veel huilt en overstrekt dat zijn tekenen dat er iets niet lekker zit. Ik zou er niet te lang mee door blijven lopen en aan de bel trekken. Bel je huisarts op of als je al bij een kinderarts loopt zou ik die bellen en vragen of ze even naar je kindje kunnen kijken.
    Een moeder weet het als er echt iets niet klopt, dat gevoel zou ik niet negeren.

Misschien is het wel iets heel simpels als bijv. spruw. (onrustig drinken, niet willen drinken etc) Maar je kindje kan er goed last van hebben.

Deel Deze Pagina