ineens een heel ander dochtertje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door auraly, 26 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ik ga even m'n verhaal doen in de hoop dat ik zo andere vrouwen kan helpen met het zelfde probleem.
    Ons meisje had het sinds korte tijd heel erg moeilijk, sliep niet meer overdag , spuugde veel, huilde continu. Neerliggen was een ramp want dan ging ze heel hard krijsen.
    We zaten met onze handen in het haar.
    Eerst dachten we aan reflux maar dat bleek het uiteindelijk toch niet te zijn.

Ik geef borstvoeding en dat ging naar mijn gedacht heel erg goed, ze kwam goed bij maar ze bleef de borst maar vragen en weigerde een fopspeen , dus veel vrije tijd had ik niet.
    Doordat ze zoveel spuugde dacht ik dat ze mss dan toch te weinig binnen had en gaf ik toch telkens weer de borst, was trouwens ook de enige manier om haar rustig te krijgen.

En nu wat de oplossing was ( toevalling ondervonden)

Zoals ik al zei geef ik borstvoeding en ik wilde nog 3 maand ouderschapsverlof nemen.
    Na een gesprek met m'n werkgever bleek dat ik er nog geen jaar werk en ik dus geen recht heb op dat verlof, vanaf augustus pas.
    Ik moet dus vervroegd, op 25 mei terug aan de slag.
    Ik ben een paar dagen geleden beginnen kolven om te zien of m'n meisje de fles wilde nemen, liever nu een paar keer proberen ,dacht ik , dan dat m'n vriend als ik weg ben ineens problemen heeft omdat ze de fles weigert.
    Ik krijg zonder problemen 125 cc gekolfd op nog geen kwartier tijd :confused:
    Bleek dus dat m'n melk veel te hard kwam en in teveel hoeveelheid per keer waardoor ze het niet weg kreeg.

Ze verslikte zich wel veel maar ik dacht dat dat normaal was :oops: bij borstvoeding.
    Nu kolf ik dus elke maaltijd, ze drinkt goed en spuugt niet meer !
    Het slapen gaat ineens ook veel beter, ze slaapt overdag goed en ook 's nachts geen gekrijs meer !
    Het lag dus toch aan de borstvoeding, ook neemt ze nu dankzij die fles haar fopspeen waardoor we ze dus in de box kunnen leggen als ze wakker is .. wat ons meer vrije handjes geeft :D

Ik zeg niet dat elk kindje met deze problemen mss ook gewoon aan te veel te snel ligt, maar wie weet toch bij een paar en aangezien ik al heel vaak een topic heb gelezen over soortgelijke problemen.

Wie weet, ik hoop in ieder geval dat iemand van jullie ermee geholpen is

groetjes van een uitgeruste en vrolijke mama met een vrolijke kleine meid ;)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

hier was dat ook een van de problemen..,
    Lees ik uit je post nou goed dat je nu enkel nog afgekolfde flessen geeft?
    Hier was de oplossing namelijk om het eerste beetje (soms iets meer) af te kolven en dan aan te leggen. Na verloop van tijd ging de productie zich aanpassen en vond Thirza trouwens ook een slimme oplossing: ze ging gewoon aan de tepel hangen, niet zuigen, maar mondje eromheen en lebberen maar, want de melk spoot er zo wel uit, nadat ze 3 halen had gedaan, ;) Slim kind he? ;)

3. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    Ik ben idd volledig over gestapt op flesjes.
    Ze ligt nog wel aan de borst maar dan meer omdat ze zuigbehoefte heeft en aangezien ik voor de maaltijd kolf is m'n borst niet meer zo hevig :)
    Ik kolf iedere keer 125 cc en dat gaat goed, ze drinkt soms iets minder maar verder gaat dat prima.
    Zolang ik zie dat ze goed drinkt en niet meer spuugt enzo ...
    Ze vanaf de eerste dag zoveel rustigere geworden!

Ik heb gisteren nog de borst gegeven, ze hapt trouwens nog heel goed , maar was stom stom stom , de speen van de fles vergeten (schaam schaam) .
    Weer ging ze heel gulzig te keer, ze verslikte zich terug en gaf nadien terug over.
    Niet echt prettig als je weet dat jijzelf het probleem bent.

Ik had liever gehad dat ze nog aan de borst kon blijven, het is zoiets moois en intens
    maar als je weet dat je kind eigenlijk beter uit een fles kan drinken dan doe je dat denk ik.
    Ben blij dat dat de oplossing was en dat ze geen reflux heeft, dat had veel erger geweest.
    Al vind ik het stiekem wel een beetje jammer natuurlijk dat ze nu niet meer lekker bij mama kan zuigen.
    Toch niet om te eten, ik ben nu meer deels fopspeen :)

Groetjes

4. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    En idd , heel erg slim kind :-D
    Wat zijn ze toch snel in die dingen en wij maar denken dat wij het allemaal zo goed voor elkaar hebben terwijl onze kleintjes het eveneens heel erg goed weten

Deel Deze Pagina