Giftige stoffen in (baby)voeding??

Discussie in 'De lounge' gestart door Melrose, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Dit.
    En waren we niet bang voor de zure regen. Niks wat je eet is onbespoten of wat dan ook. In elke regen druppel die valt zit van alles in ect ect.
    Ben misschien maar een simpel zieltje maar in alles wat we eten zitten schadelijke stoffen ook al koop je het biologisch, de hele wereld is er al van vergeven.
    :)

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.248
    16.635
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het is een giller om te denken dat voedsel vroeger veiliger was.Mijn man is een tuinderszoon en jullie willen echt niet weten wat er vroeger allemaal op de teelt werd gespoten.Allemaal verboden gif maar het werd gewoon gegeten.
    Dat kaliumhydroxide zit trouwens ook in de Friso 1 en 2 zag ik zojuist.Mijn andere 2 kinderen kregen volledige Fv en zijn er tot op heden niet aan bezweken.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het gaat om de dosering!
    natriumchloride...brrrr...eet een kop vol en je gaat dood. Toch vinden de meeste mensen hun eten beter smaken met een snufje van diezelfde nare chemische stof...

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik denk dat Bambix onze kinderen wil vergiftigen dat kan haast niet anders.

5. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wat een verschrikkelijk krantenbericht! Je vraagt je af wat voor leven het jochie gehad heeft, ik heb zo'n medelijden met hem!

Wbt voeding, die maakte ik zelf, scheelt een hoop geld en zorgen. Maar ik heb wel eens gegoogled wat er in de FV zit, in de babydoekjes,inde shampoo en zeep.... Wordt je niet vrolijk van. Er zitten soms stoffen in die je DNA aantasten. We proberen dat allemaal te vermijden, maar dat is niet altijd makkelijk.Tja, weet je, je kan er op letten en goede productenproberen te kopen, meer kan je niet doen. Je kan niet alles vermijden.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat denk ik ook! :D

7. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Nou er zit maar 1 ding op, niets meer eten en drinken!

8. Bika

Bika Niet meer actief

+1

Zelfs geen water, is ook giftig in grote hoeveelheden ;)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Grappig dat uitgerekend jij en ZG dit soort dingen zeggen, dat het zo ongezond is om dit binnen te krijgen. Terwijl jullie grote voorstanders zijn van vaccinaties, terwijl je dit soort chemische stofjes rechtstreeks in het bloed spuit van kleine kindjes! Onbegrijpelijk dat mensen altijd maar beginnen over wat er in het eten zit, maar wel hun kleine baby's volspuiten met dit soort giftige stoffen!!!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Alle huis-, tuin- en keukeningredienten hebben ook namen die niet uit te spreken zijn he? ;) Soms zijn ingewikkelde namen op verpakkingen totaal onschuldige dingen en andersom. Ik zou op vetgedrukte tips mijn voeding niet uit durven zoeken hoor ;)

Ik denk wel dat je voor baby's vrij simpel kunt redeneren: alles waar van alles aan toegevoegd zit, hoef je niet voor ze te kopen.
    Avondpapje? Wat is er mis met gewone pap?

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bambix wil vooral zorgen dat Je kind enkel nog die zoete bambix-meuk wil eten...
    En dat het zo min mogelijk kost voor bambix en zo veel mogelijk voor de consument.

Brinta is net zo gezond en je koopt 2 pakken brinta voor 1 pak bambix. Pen ja, er zit meer in een pak brinta :)

12. Saskia78

En ik vaag me ook altijd af...
    Al dat babyvoeder zit vaak extra suiker of andersoortig zoet in...
    Natuurlijk, de redenatie dat babies graag zoet eten is logisch...

Maar zou er een verband zitten tussen later veel snoep eten, geen spruitjes en andere minder zoete etenswaren lusten... En als klein kind veel pyamapapjes, zoete bambix en smakeloze olvarit eten. Je leert dan minder smaken kennen lijkt me.. Maar tja..
    Probleem si dat daar nou nog nooit iemand statistieken van heeft gemaakt. Ben daar altijd al heel nieuwsgierig naar.

En individuele voorbeelden heb je niks aan in dit geval..
    Dan krijg je hetzelfde effect als die opa van 95 die rookt als een ketter... Statistisch gezien blijkt het toch slecht.

13. SuzykeQ

SuzykeQ Bekend lid

13 jan 2013
    747
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alles valt te vermijden (in die hoveelheden). Ik ben sowieso geen voorstander van die papjes etc.
    Veel te grote hoeveelheid suiker zit erin. Nee, geldklopperij in mijn ogen.

Hebben jullie overigens de Zembla uitzending gezien over suiker? dat vond ik vrij schokkend. En dat zit dus ook in babyvoeding.

Zoveel mogelijk eerlijke voeding geven lijkt me. Niet bewerkt, geen pakes en zakjes, op een incidentele keer na, niemand is perfect. Maar ik ga voor 80% goede eerlijke voeding.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, die uitzending was vrij schokkend. Vooral geen baby/kinderproducten kopen waar fabrikanten al te veel aan gesleuteld hebben: daar zit geheid teveel zout, suiker of vet in.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat denk ik ook, ik heb zelf nooit bambix gegeven. Pyamapapjes enz. vind ik onnodig. Brinta volstaat inderdaad prima.

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Alleen die dingen uit de babydozen. Mijn oudste vond er niet veel aan, dus niet bij hoeven kopen. Ja, de kinderkoekjes. Omdat ik hem 1x per dag een koekje wil kunnen geven en er in kinderkoekjes dan wel suiker zit, maar nog altijd minder suiker en andere rotzooi dan in de volwassenenkoekjes, die ik anders in huis zou halen.

17. Saskia78

@ladyX: mja toen ze klein was kreeg ze weleens Nijntje koek..
    Maar gaf liever dan een doosje rozijntjes.
    Ook vol suiker natuurlijk..

En voor onszelf halen we meestal biscuitjes, digestives of speculaas
    Niet supergezond ofzo... Maar beter dan een gevulde koek.

Het moet wel leuk blijven uiteindelijk :)
    Het leven is geen strafkamp.... Maar die extra-zoete baby-voedingsmiddelen vind ik echt gewoon zakkenvullerij en daar doe ik bij voorkeur zo min mogelijk aan mee.

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jaha want natriumchloride en dihydromonoxide zijn echt levensgevaarlijk hoor:D:D:D, zou ik echt mee uitkijken.

20. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Ergens heb je gelijk, helaas...we leven nu eenmaal in een behoorlijk toxische wereld!maar toch kies ik voor bio.het smaakt me echt gewoon beter en ik ga ervan uit dat er iig geen troep op of in gespoten is.wat er via de lucht en regen bijkomt is dan altijd minder dan bij al flink bespoten voedsel...

Deel Deze Pagina