15 maanden - jengelen, driftig, pffffff

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door debbie2007, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik las al iets over een 15 maanden sprong en het lijkt er verrekt veel op dat ons lieve makkelijke dochtertje dat nooit huilt er erg last van heeft. AAAAAARGH

kWord er heeeelemaal GEK van op sommige momenten, maar heb me tegenover haar (en mn man... mn humeur lijdt er soms goed onder!) nog goed in kunnen houden.

Het begint ermee dat wanneer ze mij ziet, ze begint met jengelen en huilen, aan mn benen hangen, en nog meer huilen, tot het echt traaaanen met tuiten is, dikke tranen plonzen op de grond.
    Maar het is duidelijk: er is gewoon niks aan de hand! Als ze mn man ziet, of de kat, begint ze vrolijk te kletsen en is ze vergeten dat ze heeeeel hard bezig was met aandacht vragen (of wat ze dan ook wil bereiken met dat gejengel).

Waneer ik haar terecht wijs (om iets kleins al) dan is het draaaama! Huilen, kwaad, schoppen, stampen, en weer dikke biggeltranen plons plons op de grond.

Ik negeer het vooral. Praat normaal tegen haar, geef geen extra aandacht als ik zeker weet dat het bij dr bui hoort, en til haar niet op om te troosten.
    kGeef haar ook niks (drinken, of iets te eten) als ze huilt, soms merk ik dat ik dat bijna doe, omdat ze dan weer even stil is. Ik wacht dan tot ze uitgejengeld is (overigens zeg ik niet: je krijgt iets lekker als je stil bent).

Verder slaapt ze snachts goed, overdag minder, maar dat is al een tijdje aan de gang (overgang van 2 naar 1 dutje, nu 9 vd 10 keer 1 dutje en soms is dat net te weinig).

Doe ik het zo goed?
    Is negeren van het gejengel het beste?

En zeg asjeblieft dat het over gaat!!!

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je doet het zeker goed hoor. Het is net of ik mijn eigen verhaal lees haha. Mijn zoontje is wel iets jonger maar dat was vorige week ook drama met hem. Echt helemaal niks was goed. en ik werd helemaal gek van hem. Ineens was het vrijdag weer over en het is het weer een heel ander mannetje. Doet niks anders dan lachen en gek doen. Wij negeerden zijn gedrag ook. Als je aandacht geeft weten ze dat en blijf je in een negatieve spiraal zitten. Heb nog even geduld het komt echt wel goed.

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik lees even mee, want mijn dochter zit ook in zo'n periode. Trouwens nu al een paar maanden, met vlagen.

Nu slaapt ze ook nog eens slecht snachts en wilt ze overdag eigenlijk ook niet slapen.

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wat bij ons trouwens wel helpt, is een stuk wandelen. Telkens bezig houden. Maar ja, mama wilt op een gegeven moment ook rustig zitten.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bezighouden werkt wel, maar ook niet optimaal.
    Lopen is ze veel sneller zat momenteel, en dan kan je gaan dragen, of een in en in verdrietige ukkepuk (met alweer die grote plonstranen) achterlaten midden op straat (haha, geen optie).
    En buiten spelen... zelfde verhaal.

Ik neem elke dag maar zoals ie komt... kdenk dat er niet veel anders op zit.

Ze is zoooo schattig.... als ze slaapt :D

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Bij ons helpt dat ook niet altijd :D het was even een optie.

Weet je wat ik nog het ergste vindt van al dit 'gedoe'?

Het voor lul gezet worden in de supermarkt! Dit heeft ze nu al 2 keer gedaan. Echt verschrikkelijk. (aangezien ik vroeger ook altijd 'zeurde' over gillende kinderen in de supermarkt)
    Ja ik kan dr moeilijk daar in de hoek zetten.

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    @Wendyp
    Hahaha, ja! Ik heb me ook al goed geschaamd in de supermarkt. Ze gaat daar trouwens niet over op gillen of stampen, maar is zoooo watervlug... heeft steeds weer wat beet en ik vlieg als een gek van hot naar haar ... vooral achter haar aan eigenlijk. In het wagentje wil ze niet blijven zitten, en omdat ze nogal klein van stuk is, klimt ze er heeeel gemakkelijk uit. Dan maar even op de arm. Wil ze niet. Ok, even lopen dan. Handje! Wil ze niet. Wil je snel even product x pakken, heeft zij al breekbaar potje Y beet. En die wil ze niet meer loslaten natuurlijk. Wurm wurm, NEEEEE roept ze dan, rukt het uit mn handen en vliegt er mee weg.

Zit ze in zo'n wagentje met een auto eraan gebouwd (geweldige dingen trouwens, het werkt!... eventjes dan he), sturen, brrrrrm roepen, tuut tuuuuut. Ik pak een pakje boter, stop het in het karretje en VERREK! de autodeur staat open. Ja hoor, madam is al bij de yoghurt aanbeland.

Wat ben ik nou toch voor moeder, dus zo'n klein ukkie niet onder de duim heeft... ik hoor het mensen gewoon denken.

Maar de eerste echte supermarktdriftbui moet nog komen. Hoop dat het ons bespaard blijft... ;)

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jammer genoeg hebben ze die autootjes hierzo niet, zou wel wat zijn. Sasha houdt echt superveel van auto's.

Afgelopen dinsdag, ik loop door de supermarkt. Sasha zit voorin. Begint te jengelen, ok hou dan maar die pakjes met drinken vast. (heeeel fout dus) ik bij de kassa. Sasha, mag ik die pakjes, mama moet betalen. Nee dus. Sasha leg maar daar op de band, dan krijg je het straks weer. Nee. Toen maar afgepakt. Nou ze heeft me staan gillen! Echt hard, als een meisje, hoog en krijsen daarna, dikke tranen. Echt verschrikkelijk!

Ik probeer wel alles te doen om dr niet los te laten lopen, want dan is het einde zoek denk ik. Haha, dan gaat echt alles op de grond.

9. carma

carma Niet meer actief

Hallo

OOOO ik herken het ook
    Carlijn is ook rond de 15 maanden en kan ook vreselijk mauwen
    Idd als iets niet gaat volgens het boekje van mevrouw dan is het huilen, boos en roept ze standaard mamamamama (heel zielig)
    Soms word ik er gek van.
    Meestal is ze goed te pas hoor maar soms aaaaaa.
    Zal de leeftijd wel zijn (sprongetje)
    Slapen doet ze wel goed, behalve de avond dat mama gaat zwemmen.
    Dan maakt ze papa gek door niet te willen slapen en pas te gaan slapen als mama terug is en haar heeft geknuffeld hahahahaha.
    Dat is dan wel weer aandoenlijk

10. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Pff, lijkt me zwaar zo'n omslag. Thom is ook die leeftijd en ook vaak erg licht geraakt ;) Hij is echter altijd al aardig driftig geweest dus dan is het contrast niet zo groot ;) Gelukkig slaapt Thom wel goed, overdag en 's nachts, dan heb je lekker wat tijd om tot jezelf te komen. Negeren is volgens mij echt het beste, ook al lijkt dat niet zo te werken.
    Succes iedereen met de draakjes :D

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Ohhh fijn he!! Ik moet zeggen dat ik het in de winkels enzo niet zo heb. Ik laat m of in de buggy zitten of in de winkelwagen en zorg altijd dat ik wat te eten bij me heb zoals eierkoek ofzo. Maar driftbuien hebben we hier ook gehad, pfffff en behoorlijk ook. Ik strafte hem wel voor stout gedrag.. dus gooien en dat soort dingen, dan ging hij de box in en nu op de gang. En moet zeggen dat gaat perfect. Ik doe dit paar min. maar hoor en daarna kusje en een knuffel en klaar... ik maak me niet meer heel boos (in begin wist ik er niet mee om te gaan en dan raak je zelf gefrustreerd) maar leg gewoon uit dat dat niet mag en dat als hij nog keer doet hij op de gang gaat, meestal is dat genoeg om op te houden (niet gelijk vanaf begin hoor maar hij leert snel haha) en soms gaat ie dus op de gang... succes!!

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

@gina.. hihi, dat heb je he, met kindjes die op 18 mei 2008 geboren zijn ;)

Deel Deze Pagina