hoi ik slik al een jaar anti deprisiva vanwege paniekaanvallen.. maar ik ben nu dus ongeveer 7 weken zwanger.. heb morge afspraak bij dokter er over die verwijst me door.. maar maak me dus zorge da ut nu al schadelijk is voor mijn kindje ma zomaar ineens stoppen mag dus ook niet.. iemand hier ervaring mee?
Heb er ervaring mee. De medicatie die ik slikte kon wel degelijk schadelijk zijn voor mijn kindje dus ik was uit mezelf gewoon gestopt. Super STOM! Nooit doen! Terugval en alles. Na een tijdje een afspraak bij de POPpoli gehad waar alles besproken is en ben ik weer gestart(andere dosis&iname). ALs het goed is heeft mijn kindje er niets aan over gehouden. Mijn advies: Slik gewoon door maar ga dr wel echt achteraan bij de dokter etc!!
Een vriendin van me slikt AD en is ook zwanger, zij kan ook niet stoppen ivm grote kans op terugval. Haar arts wist van de kinderwens en heeft een AD voorgeschreven welke gewoon tijdens de zw.schap geslikt kan worden. Het kan dus wel, maar het lijkt me heel slim dat je het goed laat nakijken en evt het soort medicatie en de dosis laat aanpassen.
ik ben bijna 28 weken zwanger en gebruik citalopram 40mg per dag voor mijn paniekaanvallen ik moet in het ziekenhuis bevallen en mijn kindje moet er 12 tot 48 uur ter observatie blijven ivm mis afkick verschijnselen ben ook op de pop poli geweest en een gesprek gehad met een kinderarts gynaecoloog en een psychiater! ik gebruikte eerste andere antidepressiva maar die was erg schadelijk! wat ik even niet begrijp heb je voor de tijd geen gesprek gehad over zwanger worden met antidepressiva???
Hallo, Ik slik al ruim 14 jaar anti depresiva tegen paniekaanvallen. Toen ik een kinderwens kreeg ben ik naar de huisarts gegaan en dit overlegd. Ik heb fluoxetine gekregen waarmee ik zwanger mocht zijn en borstvoeding mocht geven. Inmiddels 2 gezonde kindjes en de jongste geef ik nu nog borstvoeding ( 3 maanden oud ). Wel moest ik in het ziekenhuis bevallen en moesten de kleintjes 24 uur ter observatie blijven ivm afkickverschijnselen. Deze hebben mijn beide kinderen nooit gehad. Naar wie word jij doorverwezen angel86?
Ik slik ook AD. Ik heb met een zwangerschapswens eerst al contact gehad met de huisarts. Ik ben de eerste 3 maanden gestopt, daarna mocht ik eventueel weer gaan beginnen met deze medicatie. Heb het 9 maanden uitgezongen maar direct na de bevalling weer gestart. Ook omdat ik hyperemesis heb gehad en de kans op een postnatale depressie dan groter is.
Ik slik escitalopram 10 mg ivm paniek aanvallen, en kan dit volgens de dokter gewoon probleemloos blijven gebruiken. Alleen moet ik in het ziekenhuis bevallen en er rekening mee houden dat we 48 uur moeten blijven door kans op afkickverschijnselen bij de kleine.
bedankt voor jullie antwoorden.. ik krijg een gynaecholoog die daar meer vanaf weet dhr. kok in uden.. mijn vriend ziet dit nie zitten is bang dat ik hier door met jeugdzorg in aanraking kom pfff ..voel me best alleen nu want niemand weet da ik zwanger ben kan er nog met niemand over praten
Jouw vriend ziet het niet zitten dat je naar de gyn gaat? Het zal wel moeten ivm je medicatie, daar kun je geen risico's bij nemen. Maar hij is een gyn en geen psychiater he. Dus weet niet precies waarom hij bang is.. En vervelend dat je je er alleen in voelt. Dan is het in ieder fijn dat er een forum is toch!?
Ik slik het ook en ben bij de vorige zwangerschap en nu weer afgebouwd. Bij de eerste op aanraden van de huisarts gestopt en ook een gigantische terugval gekregen. In overleg met d epsychiater meteen weer begonnen. Ik zou inderdaad even overleggen met degene die je medicijnen voorschrijft en de gyn.
Heey wat toevallig ik ken die arts vrij goed, ik heb een aantal jaren terug op zijn poli gewerkt en ik kan je zeggen: bij hem zit je goed! Hij haalt er echt geen jeugdzorg bij als het niet nodig is Succes!
ik slik ook ad, en heb dit met artsen en mocht gewoon zwanger worden met deze medicijnen. wel wat extra controle krijg ik, maar verder is het oké. succes en sterkte