Zwangerschap en epilepsie (met medicijnen)

Discussion in 'Zwangerschap' started by koffiethee, Mar 30, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. koffiethee

Mar 30, 2007
    6
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben nieuw! Zoals jullie zullen zien, ben ik geen Nederlander en mijn Nederlands is niet heel goed, maar ik hoop dat het wel verstaanbaar is.
    Ik heb een vraag over zwangerschap en epilepsie. Ik ben nog niet zwanger maar hoop dat het vroeg zal gebeuren. Ik heb epilepsie en ik neem en lage dosis van Carbamezepine. Volgens mijn neuroloog is het best om tijdens zwangerschap de medicijn te gebruiken, en omdat het een lage dosis is is het niet gevaarlijk. Ik wil weten wat ik moet verwachten als ik zwanger word. Bijvoorbeeld, moet ik zeker in het ziekenhuis bevallen? Tijdens het zwangerschap zijn er extra scans en tests omdat ik dit medicijn gebruik? Ook andere verschillen? Ik wil graag horen als iemand van jullie was al zwanger tijdens het gebruik van epilepsie medicijnen.
    Bedankt!

2. vonkje27

vonkje27 Actief lid

Aug 13, 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi,
    ik heb zelf ook epilepsie,maar slik geen medicijnen.
    ik mag gewoon thuis bevallen,ondanks mijn epilepsie.
    als er wat is,is er gauw genoeg een ambulance en ben ik zo in het ziekenhuis.
    verder hoefde ik geen speciale tests of scans.
    ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan.
    hou me op de hoogte.
    groetjes

3. koffiethee

Mar 30, 2007
    6
    0
    0
    Dank je voor het antwoord. Prima dat alles ging goed voor jou. Ik hoop dat het zal ook voor mij gebeuren.
    Als er nog iemand is met epilepsie dan hoor ik graag jou ervaring!
    Ciao -

4. lievebeesje

lievebeesje Actief lid

Jan 4, 2007
    454
    0
    0
    friesland
    mijn dochter heeft ook epelepsie met medicijnen ze is zwanger van de tweede zowel de eerste keer als nu moet ze eenhoge dosis foliumzuur slikken de hele zwangerschap staat onder strikte begelijding van de gyneceloog elke twee weken krijgt ze een echo en ze mag niet thuis bevallen dit omdt de medicijnen wel heel erg heftig zijn als je zwanger bent hoor de eerste maanden heeft ze heel veel aanvallen gehad maar nu gaat het redelijk goed met der ze is nu 18 weken zwanger

jij ook succes met het zwanger worden

5. koffiethee

Mar 30, 2007
    6
    0
    0
    Dank je wel lievebeesje voor jouw antwoord. Dat is heel nuttig voor mij. Ik slik ook een hoge dosis foliumzuur, dat ben ik vergeten te vertellen.
    Succes aan jouw en jouw dochter ook met de zwangerschap.
    :D

Share This Page