giga grote spinnnen in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje21, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook iemand die als de dood is voor spinnen (en voor onweer trouwens). Ook ik durf ze niet weg te halen (en diervriendelijk naar buiten te brengen), dood te meppen of op te zuigen. Dat mag mijn vriend doen (ook geen liefhebber van spinnen trouwens). Vorige week was ik aan het stofzuigen, toen er opeens vlak langs mijn voet zo'n engerd aan kwam rennen :confused: :confused: . Toen moest ik wel... Ik heb zonder al te veel na te denken de stofzuiger op dat beest gezet en opgezogen. Daarna wat kattebrokken en grit erachteraan om hem te killen. BRRRRRR! Gisteren kwam waarschijnlijk zijn maatje tevoorschijn. Mijn vriend wilde naar zijn werk en ik wou naar de hal, tot ik opeens iets groots en donkers op de grond zag. Ik keihard: OEH! Gelukkig was mijn vriend er nog om het te vermoorden.

Overigens mogen mijn katten ook graag spinnen doodmartelen. Ik heb daar dus helemaal geen bezwaar tegen :D .

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    zo te lezen gelukkig niet de enige met een echte spinnenfobie.. erg is zelfs voor een klein ienimienie spinnetje gil ik al bijna de hele straat bij elkaar... en in de stofzuiger nee straks komt die eruit ;) en in de buurt komen durf ik al niet.. gelukkig lost me vriend zodra hij dan thusi is de spinnen zaakjes op ;)

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Janou, dat had ik ook dus!

Stond ik lekker onder de douche, helemaal ingezeept... kijk ik naar boven, zit me daar zo'n zwarte joekel op 't plafond! Nou, dan douche je ook niet meer rustig verder he...

4. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
  5. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ow ja...
    Kiekeboe!

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:confused: :pale: BLEGH! Enge foto's van enge beesten....

Nou ja, zo lang het beest maar aan de andere kant van het scherm blijft zitten, vind ik het best.....

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Nou van die foto's alleen krijg ik dus al de kriebels he, getsiederrie!

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ja IIIIIEEEEWWW! Dit soort spinnen hebben wij dus ook altijd in huis :pale: Eerder hadden we een poes die ze altijd martelde :) en vonden we 's ochtends altijd 1 of 2 spinnen dood op de grond.
    Sinds een tijdje hebben wij de poes niet meer... I wonder if I'll survive... :confused:

9. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ik ken de huisspinnen,de rioolspinnen de trechterspinnen of hoe mensen ze ook mogen noemen, en ja die zijn supergroot.(echt waar hoor hihi)
    Vorig jaar zat ik rustig buiten zie ik opeens een grote hommel liggen, half versuft op de grond, ik kijk ernaar en hoor nog een hommel, die vloog steeds naar het doucheraam toe, vlak daaronder was een stukje voegwerk weg zodat je een gat hebt zegmaar, opeens gebeurde het elke keer als de hommel vlak bij dat gat was kwam er een spin uit die hem wou pakken en dan vloog de hommel snel weer weg maar hij ging ook elke keer weer terug en die spin er dus weer uit.Ik vond het een erg grote spin ik dacht dat wat ik zag alles was zeg maar, maar opeens kwam dus de hele spin uit het gat zetten, nou toen geloofde ik me ogen dus echt niet he, ik heb de camera gepakt om het vastteleggen want anders zou niemand me geloven, maar deze spin had de grote van 2! bakstenen(niet in de lengte maar in de breedte gelukkig haha) maar hij had een giga! onderlijf en je zag de haren gewoon echt zitten.Ik ben er tot op de dag van vandaag zeker van dat dit een ontsnapte vogelspin was, ik wou de dierenambulance bellen, maar manlief wou dat niet hebben,bang voor foto in de krant en een gekrenkt echo haha hij heeft het gat dichtgekit!Ben er alleen niet zeker van dat hij nu vastzit en doodgegaan is, heeft vast zijn weg via de spauwmuur vervolgd.

Weet je wat in veel gevallen waar is?Als iemand bang is voor spinnen is die meestal niet bang voor muizen en als iemand bang is voor muizen is die meestal niet bang voor spinnen...in mijn geval klopt het tenminste wel.

Maaaaar ik verzeker je het was echt een vogelspin... hahaha als ik het opschrijf moet ik er wel om lachen, maar niemand gelooft me als ik zeg dat het een grote spin was, frusterend he, vast wel herkenbaar
    maar ook omdat dus 1 hommel half versuft op de grond lag zeg maar, ik geloof echt dat die dus gebeten is door die spin even later was de hommel ook dood dus had het gif gewerkt.Ja lachen jullie maar...je zal maar een spinnenfobie hebben haha

10. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    nou ik riep ook al het is een vogelspin vermoord hem nu! ;) haha echt erg.. maar dat was het hier denk ik niet.. maar muizen ben ik inderdaad ook niet bang voor.. maar spinnen een kleintje ga ik al van gillen niet normaal..

ik heb 2 angsten dat is vooral grote harige spinnen ook de kleintjes maar minder.. en al heel erg ook onweer... ik vrees al voor morgen pff dan loopt het zweet van me hoofd en zit ik stil in het midden van de woonkamer alle ramen dicht enz...

maar ik weet waarschijnlijk waar hier de spinnen vandaan komen.. in de kelder hebben we een giga groot gat ontdekt dus denk dat het daar vandaan komt! mdus dat gat gaat me vriend morgen dicht maken ;)

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    aaaargh dit klinkt bekend

vorig jaar kwam mijn dochter wit de kamer in dat er een hele grote op de muur in de gang zat. ik dacht ach een spinnetje, niet dat ik hem weg ging halen hoor, daar heb je een man voor.
    maar dit was echt net zo`n joekel als jij beschrijft.
    volgende dat zit ik op de bank, komt er eentje van onder de andere bank gerend die verdwijnt onder de bank waar ik zit. gatsie gatsie gatsie

volgende dag weer eentje, die heb ik toen met de swifferbezem platgejenst (man was er niet)
    ik heb mijn man wel gevraagd of het niet een of ander soort bijtspin ofzo was. stel dat iemand ze uit een terrarium had laten onstnappen

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik krijg echt al de rillingen van die foto's en verhalen. En inderdaad, ik ben niet bang voor muizen, maar hysterisch voor spinnen.
    Vroeger op de basisschool gooiden die jongens spinnen op meisjes die hard gingen gillen. Ik hield me dus altijd groot en liep vlak langs en zo dachten ze dat ik ze niet eng vond, dus kreeg ik ze nooit op me gegooid.
    Hier komen er af en toe ook van die smerige grondspinnen uit de meterkast en ze zitten ook nog wel eens op de trap. Maar die griezels zijn nog slim ook. Zodra ik de stofzuiger aanzette, rende dat beest weer heel snel terug naar een kier en kroop daarachter weg. Uiteindelijk heeft mijn man hem kunnen vangen en hij moet ze van mij ook altijd doodslaan. Tja, dan moeten ze maar niet in ons huis gaan zitten.
    Eerst durfde ik helemaal niets, maar ik was veel alleen thuis en ik wil al helemaal niet dat ze wegrennen en ik ze ergens anders tegen kom, dus dan moet je wel.
    Ik durf ze nu op te zuigen of ik gooi de telefoongids erop en stamp en beuk er nog eens flink op. Vervolgens laat ik het zo liggen tot mijn man thuis komt. Ik durf kleintjes nu soms zelfs met een keukenpapiertje te pakken. Maar als er eentje op me zit, vooral die hooiwagens (of mocht het gebeuren, hopelijk niet, zo'n grondspin), dan gil ik alles bij elkaar en barst zelfs vaak spontaan in janken uit :oops: ! Brrr.

13. Ohhhh verschrikkelijk!
    Willen jullie niet meer van die enge plaatjes plaatsen! Ik krijg spontaan kippevel en schrik ervan! ;)
    Ik ben echt panisch voor spinnen. Is niet normaal meer eigenlijk. Van het kleinste spinnetje moet ik al huilen. En in de tuin zit ik niet op mijn gemak.
    Ik woon in een flat en heb alleen last van langpoten, die durf ik nog op te zuigen.
    Brrr ik ben nu helemaal bang geworden dat er 1 onder het bureau zit....ik ga snel weg, hihi.

14. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    owh gatsie darrie, zit hier met kippenvel op de bank! Gadver ik voel nu van alles kriebelen blegh!

Ik woon in een nieuwbouw wijk wat eerst een weiland was, en heb die grote roofspinnen (zo noemen wij ze) al regelmatig binnen gehad. Ik heb 1 heel groot glas wat ik dan over die spin heen zet, en hem dan laat staan totdat vriendlief thuis is, die doet er dan een bierviltje onder en spoelt ze door de W.C. en dan nog even 5 keer de stortbak eroverheen, zodat we zeker weten dat dat enge ding in het riool zit. Eerder liet ik ze zitten en vluchte ik het huis uit, maar heb toch moeten leren ze te vangen met dat glas dan.

Ik heb wel eens gehad dat het doodstil was in huis, en ik telkens getik hoorde op het laminaat, ik maar kijken wat het is, was het dus zo'n spin, nou als ik die dingen zie dan gil ik al de buurt bij elkaar.

bah ik lees niet meer deze topics kriebel gevoel is niet fijn!

15. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Eeewww! Mijn nekharen gaan ook alweer overeind staan... Gadverdegadverdegadver!

In ons vorige huis hadden we een appelboomgaard achter de tuin... Erg mooi al die bloesem enzo... Maar een berg van die kruisspinnen in de tuin... :confused: Brrrr is nog zacht uitgedrukt. Ik durfde echt in de zomer niet in de tuin te werken, zo'n beetje vanaf deze tijd van het jaar. En buiten zitten deed ik alleen als ik zeker wist dat er geen in de buurt waren, en als ik er wel een zag ging ik er eerst op af met een spuitbus gif (sorry voor alledierenliefhebbers.. :oops: )

Nu wonen we ook vrij, maar toch is het hier een heel stuk minder. Wel van de week al zo'n grote zwarte binnen gehad... Brrrr! (gelukkig was manlief thuis)En 2 van haar kinderen, maar daar durf ik dan wel weer een glas overheen te zetten en dan mag mijn man ze weghalen... Dat doe ik dus echt niet!

En langpoten vind ik zo mogelijk nog enger... Zolang ze stil in een hoekje zitten vind ik het niet erg, maar als ze dan gaan lopen, en zo wiebelen... Ik zord er helemaal naar van...

En ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die ervan gaan huilen... ((((Iedereen)))

Gadeverdegadverdergadver... Ik ga m'n nekharen even naar beneden kammen.. :)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Die vind ik dus het engst (hoewel, grondspinnen denk ik nog iets enger) en dat begrijpen mensen nooit. Maar ik vind ze ook zo goor, omdat ze zo wiebelen en door hun poten zakken.

17. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik ben echt blij dat ik niet zo heel bang ben van spinnen... straks moet ik nog een man nemen!

18. Pooh81

Pooh81 Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.703
    0
    0
    in de zorg
    Zuid-Holland
    ook hier iemand met een spinnen fobie. echt heel vervelend. zit ook niet op me gemak in de tuin. als er in de auto een spinnen web zit durf ik al niet meer te rijden... vind het zo irritant, je komt ze overal tegen, snap ook eig niet waarom ik er zo bang voor ben.

Iemand had een link hier neer gezet van een bedrijf dat er voor zorgt dat je huis min 6mnd spin vrij is...... goeie tip ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    :) :) :) !

20. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Hier ook veel last van spinnen , we hadden laatst 1 gevangen , euhmm sorry de kat hadlaatst 1 gevangen , die had een lijf van bijna 3 cm :O , getver , de kat heeft hem ook uitgeschakeld voor goed :d blij toe ook , hier enorm veel spinnetjes maar woon vlak bij het bos , denk dat het daardoor komt , daar leven ook wilde muisjes , dus meot altijd oppassen metm ijn huis tuin en keuken muisjes en me hammies.

Ja normaal is een kat een muizenvanger , die van ons vind de spinnetjes net even wat leuker :p

Deel Deze Pagina