giga grote spinnnen in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje21, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heeft iemand weleens gedacht aan zo'n angstcursus?
    Ik zou dat best willen doen, want mijn angst belemmerd me weleens. Maar ik durf niet! haha

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha angstcursus heb het eens op tv gezien...
    nouo echt never nooit dat ik een spin aan raak never... grrrr heb de hele nacht slecht geslapen en zoek nu de hele tijd in me huis of er geen 1 zit... brrrr en ze geven onweer op dus krijg een hele slechte avond hopelijk pas onweer als vriend er is anders word k gek ;)

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wat een schijters zijn jullie.... :D

(de grootste schijterd zit hier met kippevel na het zien van de foto's) :D :D :D

Ik laat ze liever dood meppen dan dat ik het zelf moet doen.
    Van de week had ik de was lekker buiten laten drogen. Daarna alles mee naar boven genomen om op te vouwen, kruipt er ineens een joekel van een 8 poot uit een handdoek, die ik net in mijn handen had. Ik kei hard schreeuwen. Mijn vriend was niet thuis. Heb handdoek en al op de grond gesmeten en ben er maar boven op gaan springen. Handdoek in de wasmachine gedaan en aangezet....haha

Geef mij maar liever een horde muizen als een grote spin!

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ohw getverdemme,Ik ben ook als de dood voor spinnen.Zit er in een kamer een spin nou dan ga ik die kamer niet in voordat dat beest eruit gehaald is!
    Van de week had ik ook dat geluk weer ik had het dekbed opgevouden op de slaapkamer gelegd dus dacht nog eventjes oets kleiner opvouwen en het kan in de kast tot de winter.Ik maak het open en ja hoor ook zo,n vieze zwarte joekel bleegh! Deur dicht gedaan en gewacht tot mijn mannetje hem vernietigd had.

5. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    oh, getverdergetver! die foto's ga ik al van rillen, brrrrr...

ben echt als de DOOD voor spinnen! al mijn hele leven.
    eerst was het nog erger, ging ik echt heel hard gillen. toen heb ik een paar jaar in een oud boerderijtje gewoond alleen, dus moest ik ze zelf pletten en opruimen. daar word je wel taai van, maar ik ben nog steeds zooo bang.

vooral die vieze joekels, putspinnen noemen wij ze. echt, ik krijg bijna een hartstilstand als ik die zie!
    gelukkig maakt mijn vriend (zij het wat mopperend) alle spinnen die ik zie dood voor me. niet buiten zetten, want dan kunnen ze weer naar binnen komen, en DAT moeten we niet hebben natuurlijk. ;)

vriend is nu twee weken weg, en ben ook zo bang dat ik juist nu zo'n vieze griezel ergens spot hier. gelukkig tot nu toe gespaard gebleven.... duim maar met me mee graag!

muizen? vind ik lief. kikkers en salamanders ook. boeit me niks. zelfs kleine (niet-giftige) slangetjes durf ik wel te vangen (held ben ik). maar spinnen? no way! zoooooo eng....

diegene die die foto plaatste is niet echt bang; ik zou DAT al niet durven. :oops:

6. Haha, ik schrok ook zo van die foto's....ook als ik een blad aan het lezen ben ofzo en er staat ineens een foto van een spin....Wel fijn dat meer mensen er net zo erg last van hebben als ik! Mijn moeder verklaard me regelmatig voor gek.
    Mijn portiek zit in de herfst altijd vol met kruisspinnen. Ik durf dan bijna niet naar binnen. Mijn vriend moett dan de deur open maken en ik neem dan een sprintje naar binnen. Als ik alleen ben sta ik eerst te kijken waar alle spinnen zitten en ben dan soms echt 10 minuten moed aan het verzamelen om de deur open te maken. Zoooo bang dat er 1 uit zijn web valt in mijn haar....

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
  9. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik had dit topic nooit moeten openen.......aiaia....wat een enge verhalen en wat en vreselijke viezen enge foto's......Kleine dunne spinnetjes durf ik best, met een hele dikke prop keukenrol.., te vangen......maar die grote.....helpiee...zoo eng...zit hier met kippenvel....gelukkig durft mijn man ze wel te pakken.....
    Ben echt een schijterd hoor, wat dat betreft...

Nou zeg...waarom heb ik dit topic nou geopenend en waarom heb ik toch op die link geklikt......stom van me

Ik ga even wat vrolijks opzoeken!

Liefs

Syl

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    :) hier nog iemand waar het niet echt goed mee gaat als zij een spin ziet. Ik begin dan echt spontaan te huilen. Ik had zelfs een paar dagen geleden ook een topic over spinnen geopend. Niet normaal hoe bang ik ervoor ben. Ik word zelfs soms nachten huilend gillend wakker omdat ik dan denk dat er een spin rond loopt

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier maakt iedereen me bang..
    iedereen roeprt dat er ALTIJD 2 zijn...
    ik slaap nu al slecht sinds die ene spin... pffff word er niet goed van..
    zelfs voor ik ging slapen heel de kamer rond gelopen en ja kwam weer een kleine psin tegen snel me vriend geroepen... en die heeft hem verwijderd...

pffff hopelijk ooit weer beter slapen :s gelukkig ben ik niet de enige die zo bang ervoor is als ik het lees.. iedereen verklaart me voor gek hier..

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    getik op de vloer?

ieuwwww

13. We moeten naar de psycholoog volgens wikipedia! haha

''Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie. Opvallend is dat arachnofobie bij natuurvolkeren aanzienlijk minder voorkomt dan in de Westerse samenleving.

De angst kan zich uiten in het mijden van gebieden waar iemand spinnen verwacht tegen te komen, bijvoorbeeld een zolder met veel spinnenwebben, maar ook van vakantiegebieden waar de kans groot is met spinnen geconfronteerd te worden. De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.

Voor de omgeving zijn de angsten en paniek niet reëel. Ook de lijder zelf ziet zelf vaak in dat de angst eigenlijk overdreven is. Vaak biedt psychologische begeleiding uitkomst. Afhankelijk van de persoon en de oorzaak van de fobie kan dit gebeuren door directe confrontatie of door de persoon langzaam maar zeker aan spinnen te laten wennen.

Volgens het model van Bouton zal een therapeutische confrontatie niet leiden tot het verdwijnen van de associatie die oorspronkelijk heeft geleid tot de fobie. Er wordt enkel geleerd dat spinnen in de therapeutische context veilig zijn, terwijl in de andere situaties de persoon nog steeds angstige reacties zal vertonen.''

Dit klopt dus precies bij mij! Ik durf ook niet op vakantie naar gebieden waar vogelspinnen voorkomen! En ik krijg serieuze paniekaanvallen...

14. Niet meer actief

Oh ik ken deze spinnen!

Wij hebben een openhaard en een houtenvloer.. We hebben gezien dat de spinnen bij ons uit de openhaard komen IEUW!
    Ik zat dus altijd graag op een kussentje voor de openhaard, nou nu dus echt niet meer!
    Soms zitten we op de bank en dan horen we ineens..

Rikketiktiktiktiktik.. nou dan lopen ze gezellig over de houtenvloer.. En inderdaad ze zijn altijd met zn tweetjes! Zelfs onze hond (grote hond..) kruipt weg als ie er 1 ziet haha.
    Ik kan het alleen (heel raar) niet over mn hart krijgen om ze dood te maken, dus laat ik mijn vriend dit altijd doen. En als ze dood zijn spoelen we ze ook nog door de WC, zekerheidje ;)

15. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik ben er ook enorm bang voor, het is echt een fobie. Ik kan spinnen nog niet op plaatjes zien of op de tv. Vreselijk is het :(

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij hebben ook veel spinnen in huis, niet leuk meer! Die kleintjes kan ik wel handelen, maar we hebben ook af en toe zo'n mega vogelspin. Gats zeg, echt niet leuk meer!

17. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wij wonen aan de rand van het bos.
    Je wil niet weten wat ik af en toe ergens uit tover....Gatver!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Misschien kunnen we met z'n allen op cursus, krijgen we groepskorting :) !
    Ja, ik heb dat wel eens op t.v. gezien, maar dat vond ik helemaal eng, dus ik zou waarschijnlijk niet eens naar zo'n cursus durven. En ik snap zelf ook wel dat de meeste spinnen niet echt iets doen...dat zou er trouwens nog bij moeten komen, ik vind hun uiterlijk al eng genoeg!
    Mij zul je dus ook nooit in de kruipruimte van een huis tegenkomen of een rommelig schuurtje.
    In Australië stopte de bus een keer na uren voor een plaspauze ergens in de bushbush, waar 1 w.c. was. Die w.c. hing helemaal vol met ontelbare groene spinnen. Het plafond zat vol en op de grond laten allemaal platgewalsde spinnen, zo goor. Ik verbaas me er nu nog over, maar ben daar dus naar de plee geweest, ik heb echt mijn verstand op nul moeten zetten en ik was zo bang dat er weer eentje van het plafond naar beneden zou vallen. Verder waren het alleen bosjes en ik was nog banger voor wat er daar opeens uit op mijn kont zou kunnen springen. Vreselijk.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

even off topic: ben je ook in australie geweest? waar precies?
    wij waren er vorig jaar, hebben de oostkust af getrokken, en zijn ook mega spinnen tegengekomen. raar, maar op de een of andere manier tolereer je ze daar wel en hier niet :(

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hahaha bij ons staat de vriezer meteen om het hoekje in de schuur. Ik doe dan snel de deur open en stap de schuur nog niet eens in om iets uit de vriezer te pakken. Vind het nog erger als ik zelf de tuinkussens moet pakken!

Deel Deze Pagina