Eigenlijk het hele land rond, oost, west, zuid, noord, maar die groene griezels kwam ik in het noordoosten tegen. Verder heb ik heel weinig spinnen gezien daar. Echt wonderbaarlijk. We hadden wel een keer een gids tijdens een wandeling die vertelde dat zo'n enge funnelwebspin iemand in zijn grote teen had gebeten. Diegene had sandalen aan en dat beest had zich met zijn kaken door zijn teennagel geboord en liet niet niet meer los. Ze zijn toen met die man met die spin nog aan zijn teen naar het ziekenhuis gegaan ale: . Brrr... Maar verder vind ik het een fantastisch land !
Waarom, o waarom kwel ik mezelf door dit topic te lezen. Zit werkelijk waar met meters kippevel op mn arm. Bahbah! Na die ene heb ik hier geen tweede gezien, zit er nog steeds op te "wachten".
De spin is hier weg, heb ik doodgemaakt. Natasssie is nu niet meer zo bang hier Die andere spin is trouwens niet gevonden, misschien heb ik die een paar maanden geleden al doodgemaakt....hopen dat er voorlopig geen vieze spinnen komen!
gelukkig minder bang alweer... maar wat ik nog wel eng vind het idee dat misschien die 2e spin nog komt want vorige week was er een kleine spin van straks hebben ze allemaal kindjes gemaakt :s
Erg he volgens mij was het twee weken geleden we waren met de hele fam gaan piknicken. En jaaaaa iedereen weet dat ik mega bbang ben voor spinnen kwamen 2 nichtjes van me er loop een giga spin op je rug wach doe even rustig we zullen hem voor je pakken. Nou ik scheld bijna nooit maar heb ze helemaal uitgescholden ja flipte eruit niet heel ergg hoor maar ja het is gewoon niet wat ik kan afleren
Schiet me nog een verhaal binnen van een aantal jaar geleden. Ik woonde nog bij mijn ouders thuis en ik had 2 vrienden op bezoek. We zaten gezellig op de bank, wat te kletsen en proberen een film te volgen Tijdens een stil moment hoor ik ineens 'rikketikketikketik' en zie ik mijn ooghoek iets zwarts op de witte keukenvloer voorbij zoefen. Net voor de overgang van de keuken naar de huiskamer gaat die viesterd stil staan (je zou haast denken dat hij de ruimte aan het inspecteren was om te kijken waar hij naartoe kon hollen) Mijn vrienden en ik sprongen op de bank en moesten erg ons best doen niet te hard te gillen (ouders sliepen al) Ondertussen aan het rondkijken of we iets groots en hard hadden om dat beest mee dood te meppen. Op het moment dat ik het telefoonboek wil pakken, rent die viesterd naar de andere kant van de woonkamer! (je hoorde hem echt gewoon lopen! We hadden geen eens een houten vloer maar zeil in de woonkamer liggen Hij zat weer stil in een hoekje van de kamer. Ik vraag het enige mannelijke gezelschap in de kamer het beest zo hard dood te meppen als hij kan, maar hij durfde dat NO WAY! Ik heb nog nooit zo'n angstige blik bij iemand gezien Ik heb toen al mijn moed bij elkaar gesprokkeld, ben heel voorzichtig naar dat beest toegelopen om hem dood te slaan. Op het moment dat ik het telefoonboek op hem wil laten vallen, rent hij snel weg, onder het dressoir. Ik bedenk me niks, grijp de krant van tafel, rol deze op, zwiep dat beest onder het dressoir weg, gooi het telefoonboek op dat beest en heb er wel 10 minuten op staan springen (best een coole Matrix-actie al vnd ik zelf O ) En NOG presteerde dat vieze jokkel om er NOG leven onder weg te kruipen ale: En ik ben toch echt niet één van de lichtste personen hoor Brrr... krijg er weer de koude rillingen van. Vervolgens de krant weer op dat beest gegooid en er weer op gaan staan springen. Dit keer was hij wel dood. Maar we durfden alledrie niet de krant op te pakken om hem weg te gooien. Ik heb de krant tot de volgende ochtend laten liggen en mijn pa opgedragen dat hij die krant maar weg moest gooien Hij keek nog onder de krant om te kijken wat voor grote spin het was (hij dacht dat ik heel erg aan het overdrijven was) maar zelfs zijn ogen rolde zowat uit zijn oogkassen van verbazing Bah bah bah... Ik HAAT spinnen!
hier ook een oud huis,heb op het moment nog niet zoveel last van de spinnen maar als ze eenmaal komen ben ik sneller weg als hun,durf dan nieteens in mn eigen huis te blijven,hoe moet dat later als de kleine wat ouder is?moet ik ze dan echt wegpakken voor haar/hem?echt niet,wacht ik tot mn man thuis is maar ik laat wel elk jaar voor spinnen spuiten 20 tot 25 euro en heb vorig jaar misschien 2 spinnetjes gezien.
HAHA geweldig die verhalen over die vieze gore grote zwarte spinnen! Hier nog iemand met een spinnenfobie. En vooral van die joekels! We zijn 4 weken geleden verhuisd. Maar in ons oude huis was het soms verschrikkelijk. De ene naar de andere. Ze komen idd bijna altijd met z'n 2-en. De eerste keer dat er zo'n beest zat, was ik alleen thuis. HIHI Hij zat in de kamer en ik heb de deur open gezet en ben naar de gang gegaan en heb hem heel lang in de gaten gehouden en gewacht tot mannetje thuis kwam. Zelfs die vond het een joekel maar hij durfde hem gelukkig wel dood te meppen ! Inmiddels hebben we 2 honden en 1 daarvan hoef ik maar te roepen.. pak spin en daar komt hij aan. Soms eerst even mee spelen en dan eet hij hem smakelijk op ! Heerlijk zo'n hond !
Hahahah , onze kat is een spinnenvanger, de hond die gaat zielig lopen doen die is er bang voor ( vlinderhondje)
Brrr, wat een verhalen! Nou, volgens mij klopt het toch wel dat ze meestal met z'n tweeën zijn. Vorige week liep er een grondspin over de muur, ik gillen en mijn man heeft hem doodgemaakt. Vandaag zie ik precies over diezelfde muur weer een grondspin lopen. Ik had al een rotbui (had vanmorgen muggenspul gekocht en kan het nergens meer vinden, de hond pieste op de vloer, Robin had haar broek volgegooid en dat was uit de luier gelopen etc.), dus heb hem met een flinke trap zo tegen de muur verpletterd. Mag mannetje vanavond het lijfje en de pootjes van de muur pulken.
Hahahaha, zit je wel erg tegen, hopen dat morgen de donkere wolkjes weg zijn, en voor jou de zon mag gaan schijnen, en hopelijk voor je ook een spinloze dag
Ik heb nog een leuk verhaal mijn vriend en ik wonen nu zo'n 7 jaar in dit huis en toen we onze eerste nacht met z'n tweeen in ons mooie huis bleven slapen gingen we samen naar boven om te gaan slapen. Doe ik de deur open van de slaapkamer zit er echt een mega grote zwarte dikke spin boven ons bed. Nou je weet niet hoe snel ik gillend de badkamer ben ingevlucht deur opslot natuurlijk ik zeg ook zo mooi tegen mijn vriend haal em weg maar gezien hij ook geen held is met zulke grote, moesten we het toch samen doen want dood maken durfde hij niet, zou zo kraken ale: . Ben ik met knikkende knieen naar beneden gegaan met mijn vriend achter me aan, de spin in het bakkie met een papiertje eroverheen de deur van het slot gehaald en hebben we em buiten weer vrij gelaten. Lopen we opgelucht weer naar boven om toch maar te gaan slapen, zit ja hoor nog een bij de voordeur hebben die ook maar gevangen en bij z'n vriendje losgelaten nou ik heb eerst nog een paar keer goed rondgekeken voor ik mijn kussen raakte en in slaap viel helaas zo eens in de zoveel tijd komen ze ook hier weer kijken alleen nu hebben we kira onze hond die drukt ze dan met de neus dood ze is zo nieuwschierig soms wel lachen. Helaas er zijn ook dingen in de natuur die eng zijn maar denk toch maar zo probeer ik ook ze zullen toch banger zijn voor ons . succes met de spinnen dames groetjes saskia