Wat te doen qua opleiding.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 27 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb even advies nodig...
    Wil graag weer gaan leren, maar naar school kan niet.
    Dus gekozen voor een thuisstudie.
    Nu heb ik 2 opties:
    - Basisopleiding met 5 deelkwalificaties, zonder stage, af te ronden binnen 12 maanden. met doorstroommogelijkheden naar volledige MBO opleiding(dan nog 2 jaar), met vrijstellingen.
    - Volledige MBO opleiding af te ronden binnen 2 of 3 jaar, met 864 uur stage.

Nu denk ik dat eerst zonder stages beter is ivm Tygho, maar op de lange termijn is dit denk ik ook nog veeel duurder omdat ik dan misschien wel een jaar langer bezig ben...

wat zouden jullie doen?

2. Niet meer actief

waarschijnlijk is de 2de optie het beste omdat je dan veel sneller een diploma hebt.. maar als het zou kunnen dan zou ik de 1ste optie doen zodat je het eerste jaar lekker bij tygho kan zijn ;)

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Welke opleiding wil je dan gaan doen?
    Wat wil je ermee kunnen als je je diploma heb?
    En wat voor werk doe je nu als je werkt dan he?

Dit vraag ik omdat je als je werk heb in de sector waar je een diploma voor wil halen de stage uren kan vullen door je werkdagen.
    Ik volg een opleiding SPW 4 en werk hierbij 28 uur op de woongroep dus die uren zijn gevuld.
    Ik doe deze opleiding wel via mijn werk hoor dus dat is al een andere situatie.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik wil spw 3 kinderopvang gaan doen, helaas werk ik nu als gastouder(dus contractloos) en kan ik dit niet gaan gebruiken als stageplek...

5. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Das lastig ja.

Ik heb altijd in de kinderopvang gewerkt.

Tja aan de ene kant is die met stage wel een mooie ervaring en ben je sneller klaar.
    Aan de andere kant heb je je mannetje waar je voor wil zijn en met je stage erbij kun je niet zo veel kinderen meer opvangen thuis.
    Moeilijk moeilijk.

6. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Tja lastig, kan me voorstellen dat je nu nog ff meer bij Tygho wil zijn. Op zich is die stage natuurlijk wel goed, zeker met het oog op je cv straks. Extra werkervaring is natuurlijk alleen maar goed. Is die stage meteen het eerste jaar al?

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jep, maar als je daarna doorstroomt moet je alsnog stage doen alleen is tygho dan wat ouder al

8. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ja dan is het afwegen of het extra geld het waard is, dan kan je natuurlijk wel dat eerste jaar lekker bij Tygho zijn! Maar dat geld moet je natuurlijk ook wel hebben liggen. Als je dat financieel redt zou ik daarvoor kiezen.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    kun je dan niet het besten een BBL opleiding doen je moet dan wel 1 dag in de week naar school en een aantal afgesproken dagen werken binnen de opvang maar zo heb je wel direct je stage en inkomsten helaas wat minder ivm oppas enzo

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nee want dan zou ik moeten stoppen met mijn huidige werk en dat wil ik niet want daar kan Tygho gewoon mee naar toe. scheelt me de kosten voor opvang weer.

ik wil voorlopig nog bij het gezin blijven waar ik werk, ook omdat het makkelijk is met tygho. en over 2 jaar(als de stage zou beginnen wanneer ik eerst de basisopleiding doe) gaan beide kinderen daar die dagen ook naar school en houdt het daar voor op...

dan kan ik me dus helemaal focussen op de studie en eventueel alsnog overstappen op BBL toch?

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb besloten eerst de basisopleiding te gaan doen en dan door te stromen en de MBO in 2 jaar te gaan doen, kan ik altijd nog kijken of ik BOL of BBL ga doen.

Deel Deze Pagina