Ik ben voor de 3e keer zwanger en ook deze baby ligt op dit moment in stuit. Moet nog wel een poosje, dus baby heeft de tijd nog wel om te draaien, maar mijn gevoel zegt dat dit niet gaat gebeuren. Andere 2 kinderen hebben ook allebei vanaf dat de ligging duidelijk was in stuit gelegen en hebben vrijwel de hele zwangerschap op dezelfde manier in de baarmoeder gelegen. Ook deze baby ligt precies hetzelfde als zijn/haar broertje en zusje. Andere mensen hoor ik over baby's die salto's lijken te maken in de buik, nou ik heb bij elke zwangerschap alleen maar bewegende armpjes en beentjes gevoeld en geen baby die de hele baarmoeder doorgaat. Wie herkent dit? Zijn er mensen die dit herkennen en die hun baarmoeder hebben laten onderzoeken op afwijkingen in vorm o.i.d.? Bij de echo's tijdens de zwangerschap was aan mijn baarmoeder niets afwijkends te zien, maar mij is verteld dat je een echo moet maken als je niet zwanger bent om wat over een afwijkende baarmoedervorm te kunnen zeggen?
Hoi Ook ik ben zwanger van de 3de... en deze baby ligt ook in stuit. Ben je bij de andere 2 gewoon bevallen, of heb je voor een keizersnee gekozen? Dit kindje ligt al heel lang zo, voel alleen de schopjes links of rechts onderin. Mijn andere 2 kinderen lagen wel altijd te koppeltje duikelen enzo, maar deze is veel rustiger, en nee die draait denk ik ook niet. Hoeveel weken ben je nu zwanger? Mijn gyn zei dat het waarschijnlijk komt omdat het mijn 3de zwangerschap is en er al 2 kindjes in je baarmoeder hebben gezeten die de boel hebben opgerekt. Als jij een onderzoek hebt laten doen... zou ik me niet al te veel zorgen maken. Een voorliggende placenta kan ook nog een oorzaak zijn he?
Lagen jou andere 2 kinderen ook in stuit (kan ik zo niet uit je verhaal afleiden). Ik ben van onze beide kinderen normaal bevallen. Ondanks de stuiliggingen hele vlotte bevallingen gehad. Ik maak me daarom ook geen zorgen over de bevalling als deze ook weer in stuit zou blijven liggen. Ben alleen wel erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn dat kinderen bij mij blijkbaar alleen in stuit kunnen/willen liggen. Ik heb geen voorliggende placenta (en zou wel toevallig zijn als ik dit tot 3 keer toe de oorzaak van een stuitligging was geweest). Heb ook geen onderzoek laten doen buiten de zwangerschappen om (en tijdens een zwangerschap is een afwijkende baarmoedervorm niet vast te stellen zo is mij verteld).
Zou zo een afwijkende baarmoedervorm verder een probleem zijn? Mijn dochter heeft bijna de hele tijd in stuitligging gelegen en ik voelde haar vaak dagen niet en dan ook alleen kleine bewegingen als ik haar wel voelde. Mijn buik bleef ook vrij klein en ik had steeds het gevoel dat ik haar geen ruimte gaf (klinkt mss raar) Ze is gelukkig helemaal gezond. Ben benieuwd of het deze keer ook zo zal gaan.