Vrouw dubbel zwanger, geen tweeling ARKANSAS - De Amerikaanse Julia Grovenburg is dubbel in verwachting. Maar van een tweeling is absoluut geen sprake... De 31-jarige Julia heeft medici versteld doen staan door zwanger te raken, terwijl ze al in verwachting is. Ook Julia's man was verbijsterd toen hij hoorde dat hij samen met Julia twee kinderen krijgt, waarvan zeker is dat het geen tweeling wordt. Twee baby's Op een echo zag Grovenburg dat ze acht weken zwanger is van een kindje. Maar artsen vertelden haar dat er twee baby's in haar buik zaten met tweeënhalve week verschil. De scan liet zien dat het ene kind verder ontwikkeld was dan het andere kind. Julia: ''Toen de arts zei: 'En baby nummer 2 heeft ook een kleine, gezonde hartslag', begon ik spontaan te giechelen. We voelen ons gezegend dat dit ons overkomt en we zijn blij dat beide baby's gezond zijn'', aldus de aanstaande moeder in The Sun. Het stel uit Arkansas verwachtte in eerste instantie alleen een meisje. Todd en Julia Grovenburg besloten haar Jillian te noemen. Het andere kind wordt een jongen, die Hudson gaat heten. Uniek ''Dit is uniek en het gebeurt slechts één keer per jaar wereldwijd'', vertelt arts Patrick O'Brien uit Londen. Zodra de baby's zijn geboren, worden ze onderzocht om te kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren.
haha dat is apart zeg! maarja 2,5 week verschil valt nog mee dan kunnen ze wel tegelijk geboren worden.
Heb ik me nou altijd afgevraagd heh of dat ooit wel eens zou gebeuren! ERG appart zeg. Sta je toch ook even raar te kijken als mama en papa zijnde! Dan gaat de "Ik ben nou toch al zwanger dus vooruit met die geit" ook niet altijd op dan
omdat ze nog zo kort zwanger is kan het dan niet zo zijn dat het ene kindje minder ontwikkeld is en uiteindelijk toch overlijd?
jeetje ik weet niet of je daar echt blij mee moet zijn... lijkt me ook voor het lichaam van de moeder niet echt gezond
Dat is ook wat ik dacht, dat het toch een tweeling is, waarvan 1 kindje een achterstand heeft, ondanks het goed kloppende hartje... Of het uiteindelijk dan sowieso zou overlijden weet ik niet...
Ja ik dacht ook meteen, misschien toch een tweeling maar een van de kindjes heeft een groeiachterstand.