hoeveel lessen zwangerschapsgym/yoga?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lotteke1980, 25 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Hi Ladies,

Ik ben mij momenteel aan het orienteren voor zwangerschapsgym en/of yoga. Ik heb 2 mogelijke centra waaruit ik kan kiezen.

Nou zie ik bij de 1 een pakket van 12 lessen staan, bij de ander 8 en dan nog de mogelijkheid om 6 lessen te nemen.

12 lessen lijkt mij zoveel? Tuurlijk wel gezellig om met andere te babbelen, maar zou ik met 6 lessen ook voldoende voorbereid kunnen zijn?

Hoor graag jullie ervaringen :)

2. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    ik heb volgende week mijn laatste les voor de bevalling...dan hebben we 8 lessen gehad....en dat is inclusief 1x met partner...toch wel fijn hoor, want elke keer herhaal je ook weer dingen van de vorige les...en door herhaling wordt het je eigen...

na de bevalling zijn er ook nog 4 lessen geloof ik, waarvan 1x met de kindjes...

ik volg de yoga variant...moet zeggen de lessen zijn omgevlogen, dus ik vind het niet overbodig zoveel lessen...

succes ermee!

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik had ook 8 lessen bij de yoga, waarvan 1 partnerles. Nu ga ik sowieso naar de yoga, dus de meeste oefeningen waren mij al bekend. Maar vooral de ademhalingstechnieken die toegespitst zijn op de verschillende soorten weeën waren fijn om vaker te herhalen!

Ik zou wel een heel pakket nemen, of het nu 8 of 12 lessen zijn... (bij ons was t 8 keer 1,5 uur, misschien is die andere 12 keer 1 uur??) Als je de hele cursus volgt heb je wel zeker alles gehad!

4. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    @misty75 thx voor je antwoord! Leuk om ook na de bevalling nog lessen te volgen idd. Dat ga ik ook nog ff navragen of dat erbij zit.

Maar jij bent al lekker vroeg ermee begonnen zie ik. Ik denk dat ik me maar z.s.m. ga aanmelden :D.

5. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    haha ja ik ben er vroeg bij....de cursus startte al, dus kon gelijk mee doen....zit met nog 2 andere meiden die al stuk verder zijn. (de verst zwangere is over 2,5 week uitgerekend ;) )

normaal zijn het bij ons 10 lessen van een uur, maar vanwege de zomervakantie is het nu 8x 1 uur en 15 minuten...

6. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg Zwangerschaps mensendieck.
    In totaal 8 lessen, helaas had ik zelf de eerste gemist omdat ik op dat moment in het ziekenhuis was. Les 7 is een partner les.
    Wij hebben nu een groep van 5 vrouwen met uitgerekende datum ongeveer in dezelfde periode.

Ik heb nu 1 les mee gemaakt en vond dit naast leerzaam ook heel gezellig.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb zelf 8 lessen zwangerschapscursus gehad en vond het jammer dat het al 'zo snel' voorbij was. Ik vond het erg leuk om te doen en als ik in de toekomst weer zwanger raak dan zou ik ervoor kiezen om meerdere lessen te kiezen. Maar goed, dat weet je nooit van tevoren.

8. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik volg momenteel zwangerschapsyoga. 1x per week. 10 lessen tijdens de zwangerschap en 5 nayogalessen.

Vindt het helemaal niet veel. Je bent in beweging en leert best wel wat. Ik ben dus positief over veel lessen:).

9. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Ik heb er van beide 4 gevolgd, toen vond ik het mooi geweest. Heb (vooral aan de yoga!!) er wel ontzettend veel aan gehad tijdens de bevalling..

Deel Deze Pagina