Overgewicht en keizersnede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mam van drie, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    hallo allemaal,

vandaag naar de gyn geweest, alle sgoed maar kleine nog steeds in stuit, ligt ze hele zwangerschap al, willen met 36 weken een draaipoging doen en dan moet ik ook 4 uur na die tijd blijven ivm risico? ik wil liever geen draaipoging, maar toen gaf deze gyn aan mij aan dan wordt het een keizersnede en zou jij dat wel doen met je gewicht????

Dus vraag me af wie van jullie is er zwaarder dan 110 kg en heeft keizersnede gehad en hoe heb je dat ervaren?

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik lees even mee, mijn beeb ligt ook in stuit al ben ik pas 25 weken dus dat was niets om me zorgen over te maken.
    Maar ik weeg 119 nu en zal nog wel wat aankomen dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reacties!

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn moeder heeft 3x een keizersnee gehad en zegt wel dat ze soms nog last van de snee had aangezien je buik er overheen hangt en dus snel kan zweren

4. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hier geen ervaring met een keizersnee. Maar wel met een kindje die dwarslag (thank god, eergisteren besloten toch goed te gaan liggen...met 39+1) en ook een gynaecoloog die liever het risico nam dat de baby tijdens de weeen goed gaat liggen dan een keizersnee inplannen bij mij (ik weeg 130 kilo).

Ik moet zeggen dat ik ook twijfelde of ik überhaupt wel een draaipoging wilde. Veel succes in ieder geval!

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    toen ik een spoed ks moest woog ik 127 kilo en ik liep na 2 dagen dus geen paniek , wat een stomme opmerking van deie gynaecoloog zeg . heb je gevraagd waarom hij /zij dit zei ?:(

liefs edith
    mama van mees*

6. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    ja ze gaf aan dat dikke mensen altijd moeilijker te opereren zijn en een draaipoging toch wel aan te raden was, maar niet zonder risico is en ik ga geen risico lopen, wil ik echt niet.... ik heb zoiets van ik ben gecurreteerd onder narcose was allemaal geen probleem afgelopen december , heb ook al een keer curretage gehad door middel van ruggeprik, was ook geen probleem, dus ik snap niet, een andere gyn , die ik 4 weken geleden had zei dat het geen probleem zou zijn aangezien de operatie tafel 300 kilo aankan , en dat weeg ik niet hahahah dus ja......

ik heb geen idee, ik wil gewoon veiligste vvoor me kleine

7. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Nou lekker zeg, ik had me helemaal ongemakkelijk gevoeld aangezien ik nu op topgewicht 135 kilo zit en snel door zulke dingen in de stress schiet en onzeker van word, maar iig heel veel sterkte en succes alvast!!

8. Rono

Rono Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter een keizersnee gehad, te groot hoofd voor mijn bekken bleek bij de bevalling. Dit keer lag zoonlief de hele zwangerschap goed en lag zelfs ingedaald! Tot de laatste controle! Meneer was overdwars gaan liggen. Dit was met 39 weken. Ik moest direct blijven voor een draaipoging. De gyn had aan dat een keizersnee voor hun wat lastiger is als je dik bent ( 112 kg ) en als een ks gehad had. En wat voor hun lastiger is betekend voor jou meer risico. Dus ze wilden liever het risico van een draaipoging nemen dan een ks. De draaipoging was echt hels! Wat een pijn! En uiteindelijk lukte het niet helaas. Ik moest een nacht blijven want ik kreeg er weeen van. Toen hebben ze 5 dagen afgewacht of ie uit zich eigen nog terug zou draaien en anders kreeg ik woensdag de 27e een keizersnee. Nou hij draaide dus niet terug en kreeg een ks. Herstel ging sneller dan de eerste keer maar had wel meer pijn.

9. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    zwolle
    bedankt voor jullie reacties, ik ben gewoon heel erg bang voor een draaipoging en het feit dat ik moet blijven idd, dat er iets misgaat en ok misschien heb ik langer herstel of meer pijn na ks maar goed het is me laatste kindje en wil niet dat er iets misgaat, de vorige bevalling is alweer bijna 7 jaar geleden dus ja , ze geven wel aan dat ze misschien zelf wel draait maar wordt sowieso met 37, 38 weken ingeleid, en ga gewoon geen stuitbevalling doen, komt vast allemaal goed... ik bespreek over twee weken met andere gyn ook nog eens,

Bedankt voor jullie verhalen

10. juffie29

juffie29 Actief lid

10 apr 2009
    280
    0
    16
    Ik heb de vorige bevalling een spoedkeizersnee gehad. Ik woog toen uiteindelijk 125 kg. Nergens last van gehad... Ook de gyn zei er niets over. Nu wordt het misschien wel weer een keizersnee......... Geen idee. NIet te veel zorgen maken!

Deel Deze Pagina