Mijn man en ik zijn sinds december 2010 bezig voor ons eerste kindje. Tot nu toe zonder resultaat. Nu merk ik dat ik er erg veel mee bezig ben, ben het 'zwanger worden', en dat gaat natuurlijk niet helpen. Hebben jullie tips en ideeen voor afleiding voor mij? Wat doen jullie zoal om er niet mee bezig te zijn? Ik ben elke middag gewoon thuis met de hondjes maar weet nooit wat te doen. (behalve huis opruimen en schoonmaken ed) help?!
ik ken jou situatie ik was een jaar bezig voor een kindje en het lukte niet dan maar zaadonderzoek laten doen en hadden we ons erbij neergelegd en gedacht we wachten het onderzoek gewoon af en toen was ik zwanger het is heel moeilijk om daar niet aan te denken en er niet mee bezig te zijn ik spreek uit ervaring je kan misschien een leuke hobby zoeken ? groetjes
Oei...klinkt heel bekend dit! Er niet mee bezig zijn kan niet. Je blijft eraan denken en overal om je heen zie je zwangeren en baby's. Uhmmm... wat kan je doen? Weinig. Het blijft in je hoofd zitten. Ik heb een heel goed gesprek gehad met een collega waardoor ik relaxter werd. Toen kon ik het wat makkelijker "loslaten" en zie nu mijn banner. Succes!
Volgens mij heb je dat niet zo in de hand helaas (ken het ) Ik probeer het mezelf niet zo kwalijk te nemen dat ik zo graag wil en het om te zetten in iets positiefs. Er gewoon van te genieten, ik heb deze maand ovutesten gehaald en temp elke dag. Zo kan ik er toch mee bezig zijn voor een goed doel. Maar het liefst zou ik het gewoon uit mijn hoofd zetten, de tijd gaat dan veel sneller, want het is toch vooral wachten. Heel veel succes!
Tja... bekend 'probleem'. Door hier actief op het forum te zijn, door elke dag foliumzuur te slikken, door elke dag te tempraturen etc. is het toch onmogelijk om er niet teveel mee bezig te zijn?!
Ga lekker ontspannen... Neem van tijd tot tijd een wijntje of iets anders dat je lekker vindt. Mijn HA zei vorige maand nog dat het bij ons zonder hulp niet zou lukken. Dus dacht ik, dan kan ik net zo goed eens aan mezelf denken... als het toch niet zo snel gaat lukken... Prompt heb ik aan het eind van de maand een positieve test in handen! Ik heb gewoon doorgetempt en ovu-testen gedaan en ook gewoon op het forum gebleven, maar ik was gewoon veel ontspannener... op een of andere manier. Als je vanaf december bezig bent is nog niet zo superlang hoor. Bij gezonde stellen kan het best een jaar duren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
misschien helpt het je als je voor jezelf bedenkt dat het in juli/augustus (of nog later) raak is, die gedachten heeft mij wel geholpen om een beetje rust te krijgen! of accepteren dat je er gewoon veel mee bezig bent, want het is ook gewoon ontzettend spannend!! maar je verhaal is erg herkenbaar inderdaad.. succes met zwanger worden!