We wilden ons huis verkopen, maar blijken na taxatie een restschuld te hebben van 25000 euro. Enige optie dus blijven zitten en zoveel mogelijk aflossen komende jaren. Nu verwachten wij in april als alles goed gaat ons derde wondertje maar we hebben maar twee slaapkamers en een vaste trap naar zolder. De derde slaapkamer is namelijk door de vorige bewoner verbouwd tot grote badkamer en de oude douche is nu een tweede toilet en ruimte voor de wasmachine. Aangezien wij hier nog een aantal jaren zitten, zijn we aan het nadenken om de badkamer weer uit te breken en alles terug te draaien. Dit houdt wel in dat we ons tweede toilet kwijt zijn en een kleine badkamer krijgen. Wat zouden jullie doen? En zou het waardeverminderend zijn ? XXX tumtum
persoonlijk vind ik een slaapkamer belangrijker dan een badkamer, ik zou ook liever bij de aanschaf van een huis voor 3 slaapkamers gaan en een kleine badkamer.
Wij hebben ook gedaan wat de oude bewoners van jullie huis hebben gedaan. Ik zou never nooit meer terug willen naar een kleine badkamer, wat een gedoe'tje was dat in dat kreng. Dus nee, ik zou het laten zoals het is. Als er bij ons een 3e komt, hebben we 2 opties: 1.) de zolder (waar wij nu slapen) ombouwen naar 2 slaapkamers waar A. en T. dan kunnen slapen. 2.) A. en T. samen op een kamer en de baby op de kamer van A.
kun je niets met de zolder? Je oudste daar laten slapen of zelf daarnaar toe gaan? Heb je ook al berekend wat al is afgelost op de hypotheek? Zou de badkamer niet verkleinen, maar iets met de zolder doen. Ruime mooie badkamer en tweede toilet zijn toch wel pluspunten. Bovendien kost dat ook allemaal weer geld.
De zolder slapen wij. Dit is best groot, maar wel erg laag. Hier kun je geen twee slaapkamers maken helaas.
Hoe groot is jullie tuin? Je zou ook eventueel een deel kunnen uitbouwen naar achter en daar een mooie badkamer maken en dan de huidige badkamer een slaapkamer.
Ik zou in eerste instantie ook kijken of je het met de zolder kunt oplossen. Wij hebben ook 2 grote slaapkamers, grote badkamer en zolder. Van zolder kunnen we eventueel 2 kamers maken. Dat zou ik eerder doen dan de hele bovenverdieping verbouwen. En een grote badkamer vind ik heerlijk, zou niet meer anders willen
Persoonlijk zie ik het nut niet van een grote badkamer, ik zou dus altijd gaan voor een extra slaapkamer. Vergis je alleen niet in de kosten die erbij komen kijken mocht je, je huidige badkamer weer omtoveren tot een kleinere badkamer en een slaapkamer. Badkamers, hoe klein ook zijn een behoorlijke investering. Je zou voor dat geld ook kunnen kijken naar een dakkapel om van de zolder 2 kamers te maken.
Ik zou een dakkapel laten plaatsen, en de zolder in gebruik nemen. En anders kiezen voor 3 slaapkamers.
Ik zou ook investeren in de zolder om daar toch 2 kamers van te kunnen maken. Een tweede toilet en aparte wasruimte zou ik heel belangrijk vinden.
Dat dacht ik dus ook dat we hier kwamen wonen. Wij zitten met een mini badkamer, 2 vierkante meter om precies te zijn. Een wastafel en een losse douch thats it... je kan er niets in kwijt qua handdoeken of spulletjes. Alles word zeiknat elke keer. blijft vochtig en wat ik toch ook wel mis is een 2de wc boven. Weet natuurlijk niet hoe klein de badkamer van ts is
We willen eigenlijk zo weinig mogelijk investeren. Een dakkapel is dus geen optie. Ik vrees dat we er twee bij elkaar laten slapen. Het is niet anders ..
Ik zou alles gewoon lekker laten zoals t is en de kinderen bij elkaar laten slapen. Ik heb 3 slaapkamer maar mijn 2 zoontjes slapen op 1 kamer, vinden ze gezellig. De andere is gewoon leeg. Scheelt je een hoop geld
Het probleem is dat we een meisje van 7 en een jongen van 5 hebben, dus ze kunnen niet voor eeuwig bij elkaar blijven. Ik denk dat we de baby bij mijn dochtertje gaan laten slapen. Ze is een vaste slaper en vindt het vast leuk met de baby. Hopelijk kunnen we over een jaar of drie verhuizen
Afhankelijk van hoe groot de slaapkamer van de 2 oudsten is (kan er bijvoorbeeld een grote kast in gezet worden, dat ze elk een halve slaapkamer hebben?), zou ik nu stévig gaan sparen en de jongste zo lang mogelijk bij jullie op de kamer houden. En dan nadien ineens gaan voor een verkoop van 't huis. Mijn zus was 3.5 toen ze een eigen slaapkamer kreeg. Tot die tijd sliep ze bij mijn ouders. 2de toilet zou ik toch echt wel niet zomaar kwijt zien te spelen. Zeker met 3 kinderen. Bovendien kost een verbouwing van een hele badkamer ook een smak geld.
3 slaapkamers. Ik woon in een flat met 3 slaapkamers. Sommigen hier hebben een slaapkamer bij hun woonkamer getrokken en dus 2 slaapkamers over. Die flats verkopen veel minder goed en brengen minder op.
Ik vind een extra douche of wc een luxe. Ik zou voor een extra kamer gaan en de wasmachine droger ergens anders gaan plaatsen en daar de douche wederom maken. Een klein douche lijkt onpraktisch maar ik weet niet beter. In mijn vorige huis had ik een douche van een bij een meter. Met was bak en een baby. Die douche de ik als baby in de huiskamer op tafel. Toen ze kon zitten lekker in een baby badje op de grond nu is mijn douche nog niet groot wasmachine kan ik er in kwijt mijn handdoeken zitten in een andere kast. Nu je huis veranderen brengt straks ook meer geld in het laatje. mensen kopen toch liever drie slaapkamers dan twee badkamers ect ect is mijn gedachten je inversteer,t dan ook in de toekomst als je wel kunt verhuizen.
Als je er eigenlijk weg wil en het liefst nog maar een paar jaar wil wonen, zou ik sowieso geen grote investeringen meer doen. Dus geen verbouwingen. Een nieuwe badkamer op een andere plaats is echt wel duur, ook al is ie maar klein. Ik zou kijken of ik het voor die paar jaar kan uitzingen door twee kinderen bij elkaar op de kamer te laten slapen. Hele generaties zijn zo opgegroeid en die die zijn er echt niet minder van geworden.