Nou zeg, de buurman is hier 5 minuten geleden geweest. Mijn partner is op z'n werk en er liep toch zo'n enorme spin op de muur. Vreselijk! Ik durf dat echt niet te pakken. Ik ben naar buiten gegaan omdat de overbuurman nog al eens op straat loopt met de hond, maar gelukkig kwam de naaste buur net de poort uit. Ik heb nóg kippenvel!
Van de week zat er hier ook een flinke spin, kan alleen niet inschatten hoe groot. Foto is een beetje onduidelijk, want ik durfde eerst niet dichterbij te komen haha. Gezien ik alleen thuis was en niemand me kon komen redden heb ik m toch maar zelf dood gemaakt Was alweer even geleden dat er zo'n flinke spin zat. Hoewel toevallig vanochtend in de tuin ook, toen ik een paar planken oppakte maar die kon ik snel doodtrappen haha.
Had het artikel ook gelezen. Ik zei tegen mijn vriend dat als hier zo eentje zit dat ik dan naar mijn ouders ga tot dat mormel weg is. Vriend is al de hele dag aan het zoeken naar zo een spin
Oef! Ik ben een keer wakker geworden van gekriebel op mijn gezicht, nachtlampje aangedaan. Zit er dus zo'n exemplaar op mijn kussen. Ik heb gegild, gehuild. Tot mijn vader kwam, zelfs die vond hem eng...
Ik wilde het niet lezen...ohjee toch gedaan!! want er zit een flinke spin achter mijn bed hoofdbord en ik krijg hem al 3 dagen niet te pakken!!! Nu slaap ik met 1 oog open
Trouwens 10jaar geleden zat er zo een gigantische zwarte spin op me nek. Ik stond voor de spiegel om mijn haren te kammen en toen zag ik hem...nou tjonge ik kreeg bijna een hartaanval.
brrrr.. zo eng vind ik dit onderwerp, maar dan toch de foto's kijken he, haha, ik weet het onderwerp al van mijn dromen. Brrr Bij mijn oma en ouders thuis komen echt hele grote dikke behaarde spinnen voor. Niet zo groot als op de foto maar echt wel heel groot en heel eng! Hier gelukkig nog nooit zo'n spin gezien. Pas wel een redelijk eng spinnetje gevangen bij de zandbak.. Kan dan ook weer niet laten om er een foto van te maken
Een paar weken geleden; ik voelde wat kriebelen in mijn nek, uit reactie sloeg ik (iemand weg dus) even later zat daar een grote monsterspin!!! Heb mijn ma gebeld die heeft hem buiten neergezet (als ik geweten had wat er kriebelde had ik de hele buurt bij elkaar gegild).
Uhm.... Het antwoord is JA!! Echt heel toevallig liep er zo'n grote creep met mij mee naar binnen gister toen ik de voordeur in stapte. Schrok me echt wild en was blij dat mn kleine man nog in de auto zat en ik eerst de buggy binnen wilde zetten! Erop stappen was geen optie aangezien de spin breder was als mijn voet! Heb geprobeerd om hem te killen met een wiel van de buggy, maar dit overleefde hij en kroop in een hoek. Echt ik had het niet meer, no way dat ik verder naar binnen ging zolang die spin daar zat, maar tegelijkertijd wilde ik hem niet uit het oog verliezen!! Gelukkig liep er een buurman voorbij en ik vroeg of hij de spin wilde killen, ook hij vond hem erg groot, maar probeerde het toch en dat nog wel met een zakdoek....brrr!! Hij dacht hem goed fijn geknepen te hebben, maar toen hij dit wilde controleren, SPRONG de spin echt letterlijk uit zijn hand en ging in de vechthouding staan! (Moest even denken aan die oude mentos reclame met die spin! ) Gelukkig kreeg mn buurman hem weer te pakken en controleerde nu pas buiten of hij echt dood was en t was gelukt! Pffff echt een creep die spin!!!
Ik wou eigenlijk zeggen waarom zijn jullie er allemaal zo bang voor? Hij doet toch niks? Tot ik bedacht dat ik dezelfde fobie heb, maar dan voor ballonnen Maar goed, als ik een spin zie op de grond, vang ik m en zet ik m buiten. Op het plafond laat ik m lekker zitten. Voor de muggen. Want daar heb ik echt een pesthekel aan. Ik vind spinnen ook heel bijzonder om te zien.
Laatst ben ik ook al zon plaatje tegengekomen.. Van zon super grote spin.. Dacht toen eigenlijk dat het nep was
In het najaar, vanaf augustus, komen deze spinnen naar binnen. Ik heb in een houten huisje aan de bosrand gewoond en daar had ik erg veel van die gigantische exemplaren. Ik ving ze altijd door er een groot wijnglas over te zeteen en soms moesten ze hun poten nog intrekken. Dan een stuk papier eronder schuiven. Op die foto in de link lijkt het net of die spin een halve meter groot is ofzo, maar als je goed kijkt zie je achter dat glas een deel van een a-4 tje. Is gewoon gezichtsbedrog omdat je denkt dat het de hoek van een kamer is.
dit formaat durf ik niet te elimineren. .. Ik krijg al de kriebels ze zo te zien op mijn scherm. No way dat ik daar in de buurt kom! Ik denk dat ik een spinnenvanger aan een stok van 2 meter ga ontwerpen. Zodat ik op gepaste afstand Het ongedierte zou kunnen vangen. . Brrr!
OMG, waarom wint mijn nieuwsgierigheid het weer van mijn verstand....Wat een griezels... En Engeltje23, ik zou gaan verhuizen!!! Maar ik las ergens dat er een spin zat, met een lijf van 10 cm, das wel erg groot he, volgens mij komen die in Europa niet voor. En nee, ik hoef er geen foto's van te zien Ik kan me dat topic van vorig jaar ook nog goed herinneren, dacht dat het in een vakantiehuisje in Drenthe was... Ze werd wel geloofd, maar iedereen hoopte dat het een grapje was... helaas Pluisje
Hihihi, moet stiekem wel lachen dat jullie allemaal zo bang voor spinnen zijn. Hoewel i me kan voorstellen dat dat niet leuk/handig is, maar die beesten zijn heel nuttig en doen niets hoor. In onze omgeving zitten veel wolfspinnen endie lopen oom wel eens mee naar binnen. Ik pak hem gewoon in minn handpalm (handvullend beestje) en zet hem weer buiten. Nooit iets gebeurt. Hierbij een foto van een wolfspin Ik ben 1x door een spin gebeten, maar dat was klein rot spinnetje waar niemand bang voor is. Die was in mijn spijkerbroekspijp gekropen en toen die te hoogte van mijn bovenbeen was voelde ik iets kriebelen. Dus ik wreef of mijn spijkerbroek. Beestje knel en in paniek. Toen kreeg ik een beet. Was als een soort muggenbult daarna....
Oh gadver...een huisspin zo een zwarte griezel durf ik nog wel weg te halen maar dit? Echt niet. Lootje,wow dat zou ik niet durven