aangezien ik weet dat er hier meer kindjes zijn met kma, weet iemand het vast wel. Onze jongste heeft ernstige kma en omdat zijn reacties steeds heviger worden, maak ik dit weekend alleen hapjes zonder melkeiwitten. Nu wilde ik voor vandaag hartige taart maken met spek en prei. Ik heb een recept gevonden met havermelk i.p.v. room. Maar heel stom, we zijn het vergeten te kopen. Heeft iemand een recept voor hartige taart zonder room/melk/zuivel? Ei en soja is geen probleem. Alvast bedankt
Is een optie, maar ik moet voor morgen bij mijn oma ook alles zelf meenemen voor hem, dus moet een hoop bakken en koken. Voor de dichtstbijzijnde supermarkt moet ik een half uur rijden. Voor 1 pak havermelk vind ik dat nogal wat haha. Hier is niks open helaas. Carbid schieten was ook gisteren i.p.v. vandaag ivm de zondagsrust mijn oma pakt altijd flink uit met nieuwjaarsdag, vind het zo sneu als hij alleen wat worst krijgt.
Het deeg zou je eventueel met water kunnen maken. En als je wel soja melk heb. Dan kun je dat ervoor vervangen. Wat wij zelf graag doen is een paar eieren extra ipv een combinatie met zuivel. Dan word je taart vulling wat steviger.
Dat is inderdaad een ander verhaal ! Ik ben hier 'verwend' wat winkels betreft! Heb toevallig ook je andere topic gelezen, hoop dat er meer rekening met je zoontje wordt gehouden nu! Verder heb je niks aan me, ik weet geen recept. Wel maak ik zelf altijd havermoutmuffins, die zijn met sojamelk en ook erg lekker (en makkelijk )!
Eieren heb ik genoeg in huis gelukkig. Dan kan ik er wel twee extra bij doen. Sojamelk heb ik alleen de soja groeimelk in huis. De gewone soja melk gaat er bij hem echt nier in haha.
Mijn oma gelukkig wel. Op de hoge eettafel komen de hapjes van mijn oma en op de kleine bijzettafel alles voor onze zoon. Omdat hij al reageert als dezelfde snijplank wordt gebruikt, durft oma het niet aan. Mijn moeder heeft thuis een aparte snijplank en mes gekocht, speciaal voor de hapjes van Stijn Ik denk dat we deze week ook nog naar mijn schoonmoeder gaan, dus dan word het extra opletten inderdaad.
Plaattaart met rode bieten, rode ui, boerenkool, geitenkaas en cashewnoten. Gemaakt tijdens kerst. Was een groot succes!
Helaas gaat geitenkaas hier ook niet goed. Hoewel hij minder benauwd is daarvan, gaat hij enorm veel spugen. Van een klein hapje geitenkaas heeft hij 2 dagen gespuugd en last gehad van diarree. Ik durf helemaal niks meer aan wat dat betreft. Dus alle dierlijke eiwitten zijn hier verboden terrein haha. Soja in eten kan hij prima verdragen. Maar van een beker sojamelk gaat hij spugen en krijgt hij astma aanvallen. Klein beetje sojamelk verwerkt in eten gaat dan wel weer goed. Hoewel de aardbeien variant weer helemaal niet verdragen wordt. Het is helaas een enorme zoektocht geweest, maar we zijn er wel redelijk uit haha.
Maar het is gelukt en hij heeft een hele taartpunt op gekregen Ik heb 2 eieren extra toegevoegd (al had er nog wel 1 bij gekund achteraf gezien). Alleen spek, prei en het ei in de springvorm met bladerdeeg. In plaats van kaas erop heb ik paneermeel gebruikt. Heerlijk. Mag iets korter in de oven dan ik normaal doe, maar smaakte nog prima
Klopt. Weet niet of er überhaupt melkvrije ragout bestaat uit blik, maar ik ben eigengemaakte ragout gewend. En dan lekker cliché in zo’n pasteitje