Gigantische stapel was snel wegwerken??

Discussie in 'De lounge' gestart door Chai, 28 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Die is vast aan het bevallen en dan is het probleem ook gelijk opgelost: kraamhulp doet het voor je! ;)

2. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Sorteren is na de eerste keren wassen echt onzin wat mij betreft. Behalve wit, gaan alle keuren kleding bij elkaar hoor!

MaMa vindt dit leuk.
  3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Dan sorteer je toch ook, alleen dan in 2 stapels.

Hier zijn het er meestal 3: wit/lichte, (donker) gekleurde, en doeken en ondergoed (60 graden).

4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik sorteer wit, bont en 60 graden.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Wat weinig...haha

Hier:

- Werkkleding vriend 40 graden
    - Donker 60 graden
    - Handoeken zwart 60 graden
    - Handoeken wit 60 graden
    - Beddengoed 60 graden
    - Donkere was 30 graden
    - Jeans 40 graden ( ook andere blauwe dingen hierbij )
    - Witte was 40 graden
    - Felle kleuren 30 graden
    - Aardetinten 30 graden ( beige, groen ect )
    - Grijze was 30 graden

6. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik zou als eerste twee wasmanden weg halen. Hoe meer wasmanden je hebt hoe langer het duurt voor het vol is.

MaMa vindt dit leuk.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.070
    113
    Tot ik las dat je met 9 personen bent dacht ik: ‘hoe kom je aan een volledig rode was?!’ Maar daarna viel het kwartje:eek:.

Was is voor een klein gezin niet veel werk vind ik, als je het maar bij houdt. En de eerdere tip, eerst een was met veel voor de droger, dan een fijne was die opgehangen moet worden en daarna weer een droger was, zodat de droger tegen die tijd klaar is. En opvouwen doe ik meestal op maandagavond tijdens een leuk televisie programma.

8. roundandaround

roundandaround Niet meer actief

Exact dit.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.747
    113
    Wij zijn maar met z viertjes, maar inclusief een meisje-meisje, en we hebben wel wat rood/roze beddengoed en handdoeken. Ik draai ook zo'n beetje om de week wel een rood/roze/paars wasje.
    Ik vind het zonde als roze grauw wordt door donkere was, en heb weleens een grijs broekje weg kunnen doen omdat het een roze gloed had gekregen.

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    3 stapels is niet 3 draaien he :D

11. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Dit idd.
    Ik ben veel te bang dat het grauw wordt. Zo zonde.
    Ik heb iedere werk wel een rode was.
    Ik heb ook allerlei kleuren beddengoed. Dus met een rode dekbedhoes vult dat aardig aan.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.257
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jeetje, wat veel. Hier ook wit, donker en 60 graden. Scheelt een hoop werk. Hier gaat zelfs roze en amdere lichte kleuren bij wit en geeft nooit af. Anders blijf ik bezig, haha. Nou ja, vriend, want die doet de was.
    Handdoeken zijn allemaal donker, dat scheelt ook.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Haha nee dat begrijp ik, maar bedoelde met sorteren. Ik ben ben zo'n type waarbij het altijd verkeerd gaat, waarbij het dan toch net wel af geeft enzo haha.

14. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik ben zo'n type waarbij dat gruwelijk mis gaat dus haha.

Ja, deze handoeken zijn nog goed. Maar zodra de witte toe zijn aan vervanging, ga ik ook over op 1 kleur. Echt wat dacht ik. Het stond zo leuk; zwart/wit... Pff. Haha

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Als iets nieuw is let ik wel beter op maar anders eigenlijk nooit problemen. Vlak voor vakantie "de laatste dingen was" gaat alles bij elkaar en dab met zo'n kleurenvangdoekje erbij

Grietjenb en Ballon vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.100
    12.070
    113
    De roze/ rode was kan ik mij in een gezin met meisje(s) goed voorstellen. Niet aan gedacht :). Hier veel blauw, dat kan vaak bij donker, jeans, bont...

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.257
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha ja ik snap je idee inderdaad!

Ballon vindt dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.001
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Grappig dat ieder zo zijn eigen manieren heeft om de was te sorteren. Ik heb drie wasmanden, voorzien van plaatjes zodat zelfs mijn mannen bìjna foutloos de was kunnen sorteren. Wat er daarna mee gebeurt, is ze een raadsel trouwens. Op magische wijze ligt het ooit weer schoon in hun kast.

Ik heb een mand voor witte was en twee manden voor bonte was. De bonte was splits ik in 60 graden & droogtrommel of 40 graden & ophangen. Spijkerbroeken, ondergoed, handdoeken, beddengoed was ik op 60 graden en dat gaat de droger in. De rest was ik op 40 graden en hang ik op. Truien hang ik trouwens aan een hangertje te drogen, dan kan het daarna meteen de kast in.
    Beneden heb ik trouwens nog een kleinere mand voor vaatdoeken. Die gaan op 95 graden. Dan is de trommel nooit vol. Ik gebruik dan maar weinig wasmiddel en vul het wasverzachterbakje met azijn. Dan is de wasmachine ook gelijk goed schoongespoeld.

In onze huidige woning zitten de wasmachine en droogtrommel ieder op een aparte groep. Ideaal! Dan kunnen de machine en droger tegelijk aan. Als ik meerdere wassen moet draaien, start ik dus altijd met een was die de droger in gaat. Zodra dat in de droger zit, stop ik een was in de machine die op het droogrekje gaat.

19. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw

Ik zou knettergek worden... wit en bont en werkkleding. Klaar

littleladybug vindt dit leuk.
  20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar je hebt toch ook 60 graden ect?