Gigantomastia?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door question, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. question

question Lid

11 jun 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Volgens mij heb ik gigantomastia. Voor de zwangerschap had ik bh maat 75 en 80B. Vanaf week 15 tot week 20 in de zwangerschap groeiden mijn borsten enorm! Ik kon geen bh vinden voor mijn borsten. Ze hingen zoo erg, de afstand tussen de borsten en navel was nog geen 10 cm! Ze zagen er ook verschrikkelijk uit, de tepel was ook zo vervormd, het was geen mooi rondje maar vlekken waren het. En de diameter van de tepelhof was 12 cm! Terwijl alles voor de zwangerschap perfect was :(
    Na de zwangerschap groeiden ze nog meer. Ik gaf wel borstvoeding. Tijdens die periode had ik bh maat 90E.. Mijn zoontje dronk in de eerste week super goed,maar daarna ging het steeds slechter. Ik kon aan hem zien dat die honger had, maar hij draaide zijn hoofdje steeds weg en weer hapte die aan om een paar minutjes probleemloos te drinken en daarna weer boos worden enz. Melk had ik zeker niet te weinig. Want alles spoot eruit.
    op internet heb ik er niet veel informatie over kunnen vinden, en al helemaal geen lotgenoten.. ik durf er niet mee naar de huisarts,praat er ook met niemand mee. Vind het zoo afschuwelijk en schaam me er heel erg voor. Ben nu zwanger van de tweede en het lijkt erop dat ze niet meer zijn gegroeid in deze zwangerschap. Heb heel erg goed opgelet in week 16tm20 maar gelukkig bleven ze hetzelfde! Nu nog steeds (ben 34 weken). Is dit de zeldzame gigantomastia of is het normaal in de zwangerschap?
    Ik hoop dat jullie hier meer ervaring mee hebben en me kunnen helpen! Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

eerlijk gezegd heb ik er nooit van gehoord. Maar ik snap dat dit flink lastig/vervelend voor je is.
    Ik zou deze vraag stellen aan de lactatiekundige op dit forum, misschien kan zij je meer vertellen.

Mirjam

Deel Deze Pagina