Dat kind is 3,5 jaar, dus daar kun je echt wel wat aan doen. Ik vind het altijd zo'n onzin van 'kinderen gillen nu eenmaal'. Nee, hoor vanaf een bepaalde leeftijd is het gewoon een kwestie opvoeden (tenzij je echt een kind met een gedragsstoornis ofzo hebt). Mijn dochtertje gilt sinds een aantal weken ook, sinds ze naar de psz gaat, dus waarschijnlijk van de andere krijsertjes overgenomen. Ik waarschuw 1 keer en doet ze het dan nog, dan gaat ze naar de gang. Dat kinderen af en toe tijdens het spelen ofzo wat meer geluid maken, dat vind ik erbij horen, maar ik ken genoeg kinderen die niet eens 1 woord nog met een normaal volume kunnen uitspreken. Wij hadden hiervoor van die achterburen, die kinderen konden alleen maar gillen en schreeuwen. Werd nooit wat van gezegd, maar je kon zomers niet normaal meer in de tuin zitten. Oh, die krijsers waren alledrie jongens.
Ik ben blij te horen dat ik niet de enigste ben met een giller in huis. Waarschijnlijk kan ik haar over een aantal maanden beter straf geven. Ze is nu nog maar net 19 mnd. Ze moet al regelmatig in de gang zitten, maar dan klimt ze of de trap op of ze gaat veel meer gillen. De laatste dagen probeer ik het maar een beetje te negeren. Kijken of dat werkt, Maar tot die tijd... oorkleppen op..
Ik herken het ook. Het is me nog niet echt duidelijk waarom ze het doet. Toen ze wat jonger was deed ze dit ook altijd. Het was een tijdje over en nu weer terug. Of het nog uitproberen van de stem is, aandacht vragen of wat anders....ik heb geen idee. Ik zeg vaak dat ze zachtjes moet doen en gebruik dan zelf ook een zachte stem. Dit snapt ze wel, maar dat wil niet altijd zeggen dat ze er ook wat mee doet
Ja, is erg leuk. Onze dochter ontdekte ook de gil rond deze leeftijd. Een tijd lang werden we 's ochtends gewekt door een concertje gillen... erg leuk!