koorts en geen middag slaapje meer willen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlindermoeder, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    hallo,

onze kleine meid heeft nu al een week koorts. 's ochtends begint ze rond de 37.0 37.5. in de loop van de dag loopt het op en 's avonds heeft ze 38.0 38.5.
    normaal deed ze ook een middagslaapje van een uurtje maar nu ook niet meer. ze wil ook niet goed avondeten, maar ja dat zal wel komen doordat ze rond die tijd erg moe is.

kan het zijn dat doordat ze te weinig slaapt ze kkorts krijgt??

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter is nog niet zo oud, dus ervaring met 's middags niet meer willen slapen heb ik niet, maar volgens mij doen kindjes van die leeftijd over het algemeen 's middags echt nog wel een slaapje. Wat ik me trouwens meer afvraag: als ze al meer dan een week koorts heeft, moet je dan niet eens met haar langs de huisarts? Misschien is ze gewoon ziek en heeft het feit dat ze niet wil slapen te maken met het feit dat ze ziek is. Ik weet niet of ze koorts kan krijgen door het slaapje over te slaan.

3. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    nou ja voor de rest heeft ze nergens last van. en 's avonds slaapt ze wel gewoon. ik moet morgen toch naar het cb dus kaart het daar wel even aan en kijk wel wat hun er van denken, maar mijn ervaring is bij de ha. als ze eten drinken en levendig zijn dat er weinig word gedaan

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Maar ze eet dus niet zoals normaal.

Toch zal je wel gelijk hebben over de reactie van de ha. Wat ik al zei: mijn dochter is nog niet zo oud als de jouwe, dus ik kan het ook niet helemaal inschatten.

(Maar nu staat je topic wel weer een beetje bovenaan!:D)

Veel succes met je dochter!

5. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    dank je wel. ja ze eet 's avonds wel slecht maar ze is nooit een grote eter geweest en ik vermoed zelf dat ze dan ook gewoon moe is en ze slaapt dan toch tot 7.00 uur s ochtends door

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Bij meer als 3 dagen koorts moeten wij altijd even langs de huisarts, dan kijken ze even naar oortjes, longen en voelen 't buikje.

Mn dochter is nu 20 maanden en slaapt ook niet meer overdag. Ze word wel warmer als ze moe is, maar geen koorts. Ik denk eerder dat 't andersom is dus; dat ze door de koorts niet wil/kan slapen. Maar dan zou 't juist zo nodig zijn om extra te rusten...

7. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    maar ja rond haar midag slaapje heeft ze nog geen koorts, 's avonds wel en dan slaapt ze gewoon. ik zou graag willen dat ze haar middagslaapje ook doet. zeker om de koorts, maarja na een half uur brullen heb ik niet echt de hoop dat ze nog gaat slapen

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    dat ze niet goed eet savonds kan heel goed komen omdat ze te moe is.

als je kindje al een week verhoging heeft zou ik dat toch even laten checken bij de ha, koorts komt toch ergens weg..

9. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.593
    1.051
    113
    Hier
    belde de huisarts maar die is tot 13aug op vakantie. alleen voor spoedgevallen kon je een doorkiesnummer kiezen. tot maar een andere huisarts uit het zelfde pand gebelt, die zegt zolang de koorts af en toe maar weg is en ze vrolijk en levendig is, is er niks aan de hand. dit kunnen kinderen een hele tijd hebben en ik mocht vanmiddag ook gewoon gaan zwemmen met haar. en het cb zei het zelfde trouwens en ze was weer helemaal goed gekeurd

we kijken het dus nog maar even aan

Deel Deze Pagina