hallo ik heb me de laatste week flink lopen verdiepen in het opmaken van een ledikant.. bij de ene site lees je het beste zo en zo en bij de ander staan weer heel andere adviezen.. ook wat matras keuze betreft vind ik het erg moeilijk.. zelf zou ik graag werken met een dekbedovertrekje hoe moet het ledikantje worden opgemaakt ? met een dekentje en laken of dekbedovertrek met dekentje erin ? ik weet dat je geen dekbed zelf mag gebruiken.. en wat voor matrassen (materiaal) is het beste met wat voor soort hoezen en zeiljtes enz ? zijn de dure ook echt beter of kun je ook naar het geel/blauwe warenhuis ? en wat betreft hoeslakens heb je badstof en jersey geloof ik wat is daarvan weer het beste ? alvast bedankt voor de antwoorden.. debbie
Een matras koop je geheel naar eigen inzicht. Je hebt goedkope en duurdere. Kijk naar de dikte en vering van matras. Laat je de verschillen ook uitleggen. Beddegoed het liefst katoen. Dat ademt het beste. Maar badstof mag wel. Geen zeiltjes gebruiken. Een deken + laken is prima. Wil je een dekbedhoes gebruiken dan dekentje erin. Kort opmaken! Ilja