Wat aan te doen 's nachts?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by , Dec 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden,

ik vind het zo moeilijk wat ik mijn dochter aan moet trekken 's nachts. Wij wonen in een goed geisoleerd huis met grote ramen en mijn dochter slaapt op het zuiden dus als de zon schijnt is het daar bloedje heet. Ik heb wel rolluiken en die zijn dicht als ze gaat slapen anders is het daar niet uit te houden.
    Ze is trouwens 3,5 maand en ze slaapt eigenlijk nooit in een slaapzakje omdat ze best nog wel stil ligt.

Nu heb ik haar net een slaapzakje aangedaan met een romper korte mouw en een pyjamajasje en dan onder een deken en lakentje. Op haar kamer is het 19 graden, zou dit dan te warm zijn?
    Zou ze misschien een romper met lange mouwen aan kunnen en dan de slaapzak en verder niets? Het is trouwens een slaapzak zonder mouwen (van de Hema).

Ik vind het altijd zo moeilijk, ik wil niet dat ze het te koud heeft maar te warm is ook niet goed. Ik heb het zelf altijd koud dus dan denk ik dat zij het ook koud heeft, maar ze heeft vaak wel rode wangen (maar dat komt dan van het drinken).

Ik vind dit best een dikke slaapzak en dan ook nog onder een deken en laken.

Wat vinden jullie?

2. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik vind het ook iedere keer lastig. Wij hebben ook een slaapzak voor onze knul, ook een warme (maar zonder mouwen). Wij kleden hem in een romper (met korte mouwen) en een pyamaatje of zijn gewone kleertjes (indien overdag). We doen dan alleen een lakentje over hem, omdat ik dat een geborgen idee vindt. geen dekentje, omdat de slaapzak al warmte geeft (vooral omdat die helemaal om zijn lijfje gesloten is, dus goed isoleert). Als hij een dikker broekje aan heeft, doen we het lakentje niet over hem heen. Ook bij ons op de slaapkamer is het 19 graden.

3. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb dan idd, als ik een mouwloze slaapzak met pyamajasje aantrek voor Steven wel een lange mouwen romper aan.
    Bij ons is het 18 graden op het kamertje.
    Moeilijk he? vind het nog steeds moeilijk.
    Maar als het nekje warm aanvoeld is het meestal wel ok.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,085
    3,869
    113
    Ik trek haar 's nachts meestal een romper aan met lange, korte of geen mouwen en daaroverheen een pyamajasje. Geen broekje. Ze ligt in een slaapzakje en onder een enkel dekentje en lakentje. Ze wurmt zichzelf altijd aardig omhoog, dus meestal ligt ze 's ochtends met haar onderlijf alleen nog onder de deken. Overdag leg ik haar altijd in haar gewone kleren onder de deken in bed, dan is het toch wat warmer.

5. Niet meer actief

Nou ik had haar vannacht een slaapzakje zonder mouwen met een pyjamajasje en romper korte mouw en geen broekje aangedaan. En dan onder de deken en laken. Ze waswel lekker warm alleen haar armpjes waren een beetje koud dus vanavond een romper met lange mouwen proberen.

Alleen nu het volgende.... stomme vraag misschien; hoe leggen jullie je kindje nu neer in bed? Meer naar beneden maar dan moet ik de slaapzak een beetje dubbelvouwen want die is best lang. Of zo dat de slaapzak languit ligt.... Snappen jullie wat ik bedoel?

6. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    je zou de slaapzak onder het matras kunnen doen.

tis altijd even uitvogelen hoe en wat ! hihii lastig he

liefs

xxxxx

7. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hihi dus helemaal beneden en dan het slaapzakje onde het matrasje vouwen!

sorry haha ik zit het te denken in mijn hoofd.. is dan misschien acracedabra voor jou !

xxxx

8. Niet meer actief

Ja de slaapzak onder de matras vouwen?

Niet gewoon dubbelvouwen? Dan kan ze toch niet bewegen?

Of ben ik #-o ?

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Ik doe de slaapzak onder de benen van daan dubbelvouwen ik hoef het eiegelijk niet te doen want binnen 10 tellen ligt hij toch weer te woelen en te doen.
    Daan heeft gewoon een romper met korte mouwen een pyama. Zij broek krijgt hij atijd wel uit als hij het te war heeft en een slaapzak zonder mouwen met mouwen slaapt hij niet en niet onder een deken want dat is ook 10 tellen en heeft hij van zich afgeschopt.

Share This Page