Gillen en schreeuwen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjoon, 31 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    @Belize: Thnx voor de tips!!! Denk dat je hier heel veel moeders mee gaat helpen!

xxx

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

2 aug 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Al eens gedacht aan werken met een beloningssysteem? Ga samen met hem naar de winkel om een leuk stickervel te kiezen en een mooi cadeautje. Pak het cadeau in en zet het ergens hoog neer waar hij het kan zien. Maak een vel met vakjes en bepaal na hoeveel stickers hij het cadeautje krijgt. Hij weet wat erin zit, dus hij weet waarvoor hij het doet! Stel niet direct te hoge eisen, maar bijvoorbeeld na drie of vijf stickers krijgt hij het (kleine) cadeautje. Als dat goed gaat, kun je het aantal stickers steeds ophogen voor hij er iets voor krijgt. Op een gegeven moment zit het in zijn systeem om langer te blijven liggen en heeft hij er niet meer een 'tegenprestatie' voor nodig.
    Ik zou zelf misschien 6 uur of half 7 aanhouden. 7 Uur is wel ineens een heel stuk langer dan het tijdstip waarop hij nu wakker is. Ook dit kun je steeds iets meer ophogen.

Als hij 's ochtends toch vroeg wakker is, neem je de stickerkaart mee naar boven en helpt je hem aan de beloning herinneren.

Er bestaat trouwens ook een hele leuke wekker van Nijntje. Je kunt zelf een tijd instellen waarop een muziekje afgaat (optioneel) en haar oogjes open gaan. Dit is handig als je kindje nog geen klok kan kijken. Hij hoeft alleen maar op de oogjes van Nijntje te letten. Zijn die nog dicht: dan moet hij nog stil op zijn kamertje blijven.

Inderdaad niet zeggen dat hij MOET slapen. Rustig liggen of een boekje lezen is toch ook al prima.

Succes!!

3. Eliesje

Eliesje Niet meer actief

Melatonine Sleepzz time release. (geeft de hele nacht af)

Melatonine is lichaamseigen stof dus kan je prima proberen. Zijn alleen niet heel goedkoop meen ik.

Succes!!!

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hey meiden...
    Ik had vorige week mijn oude radiosekker gevonden, dat werkt voor alsnog al een hele week!! :)

Hier een meer uitgeslapen blije mama!

Deel Deze Pagina