Gillen en verlatingsangst, sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door welja, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een dochter van 9,5 maand en sinds een paar dagen slaapt ze bijna niet meer overdag ze gaat wel slapen, na een tijdje huilen, maar dan wordt ze 20 min later weer huilend wakker. Moet ik haar dan laten liggen en wachten tot ze weer in slaap valt? Lukt namelijk niet. ;)

Ook gilt ze sinds een aantal dagen. Niet echt krijsen of huilen maar wel heel irritant. Ook is niks goed, verveelt zich snel en huilt om alles. Is dit de 9 maanden sprong?

Herkent iemand dit?

Heel stom hoor want ik heb een zoon van net 2 maar toch ben ik weer een beetje onzeker over alles.

2. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    zelfs ik moet even nadenken hoor (omdat wij op dit moment met doorkomende tanden en de 11 maanden fase zitten hihi). Maar als ik me goed herinner was mijn zoontje rond die tijd ook wat vervelender dan normaal, het duurde alleen niet lang. Hij heeft toen wel weer wat nieuws erbij geleerd en dat uit zich hier in wat vervelend gedrag :).

Dat slapen is hier nog steeds af en aan. Gewoon doen wat goed voelt. Ik heb hem in die tijd gewoon wat vaker op bed gelegd.

Rond 9,5 maand is er wel een sprongetje dus het zou inderdaad zomaar kunnen. Is er toevallig iets wat ze nu probeert maar nog niet onder de knie heeft?

3. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL

Tandjes zou kunnen natuurlijk. Ze heeft er nu 2 maar voel verder nog niets. Heb wel gehoord dat ze daar al veel eerder last van kunnen krijgen voordat ze door komen.

Ik denk ook aan een sprong. Mijn zoon had ze echt overduidelijk, klopte ook precies met het oei ik groei boekje. En inderdaad, toen het ver was had hij weer iets nieuws geleerd.

Mijn dochter kan gelukkig ineens los zitten en probeert een beetje te kruipen dus het klopt wel dat ze weer iets nieuws heeft geleerd.

De laatste dagen is ze echt niet zoals ze was dus hoop maar dat dat snel weer over gaat. ;)

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Jep hier tussen de 9 en 10 maanden ook erg veel last van gehad. Ik heb hem niet heel erg laten huilen omdat hij echt heel verdrietig was. Uiteindelijk ging het na het sprongetje ook al snel weer beter en gewoon zoals voor het sprongetje. Ik heb vooral steeds weer laten voelen dat ik er nog was en niet weg zou gaan.

5. welja

welja Lid

26 apr 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu eigenlijk vrijwel zeker dat ze in de sprong zit. Ik weet ook wel dat het weer over gaat gelukkig. Maar was een beetje onzeker geworden. Even bevestiging! ;)

Deel Deze Pagina