Onze meid is morgen 2 maanden oud en weegt bijna 6 kilo. (5.8) In principe zit ze op 5x 180cc maar dit haalt ze bij lange na niet! Ik denk echt dat ze max 800cc op een dag drinkt, meestal zelfs rond de 700-750. Ze groeit er erg goed op dus dat is het probleem niet. Maar.......ik zit een beetje te klooien met de voedingen en het schema. Om een voorbeeld te geven van (tot nu toe) deze dag: 07:15 - 40cc 09:30 - 130cc 12:00 - 130cc 14:30 - 170cc 16:30 - 85cc Als ik 's avonds rond 11 uur een fles geef drinkt ze 's ochtends nooit goed. En gisterenavond dronk ze rond 23:00 ook maar 85cc. Ze slaapt hier de hele nacht op door en om 07:15 moet je haar dus wakker maken en drinkt ze maar 40cc. Maar..............gedurende de dag komt ze dus om de 2-2,5 uur! Wat kan ik nou het beste doen? Overdag gewoon meer voedingen dichter op elkaar qua tijd of toch proberen meer tijd tussen de voedingen te laten zodat ze "beter" drinkt per keer? Ik heb heel sterk het idee dat ze makkelijk 9-10 uur kan doorslapen in de avond/nacht en dan mss ook beter drinkt. Maar mag dit al met 2 maanden?
Als je haar wakker maakt om 7.15? Geef je dan gelijk de fles? Ik ben sowieso niet van t wakker maken en zou haar zelf laten komen maar als je t doet om een vaster ritme te hebben zou ik eerst bijv. Haar gaan omkleden en dan voeden, is ze wat wakkerder en eet ze wellicht beter.. Om 7.15 heeft ze schijnbaar nog geen honger... Als je haar de gehele dag zelf laat komen zal ze de flessen waarschijnlijk groter maken. Je kunt voor jezelf de 4 uur aanhouden en als ze overdag dan nog slaapt lekker laten liggen tot max 5 uur (doen wij hier..). Dan komt ze net als nu ook zelf maar dan waarschijnlijk. Langer er tussen waardoor flessen groter... Het schema van.nu komt denk ik doordat ze dus met een erg kleine fles begint doordat ze dan nog geen honger heeft...
We moeten haar helaas af en toe ook wekken. Dit omdat ik ze binnenkort op bij de KDV begint als ik weer moet gaan werken. En daar gaan ze er vanuit dat de kleine al een voeding heeft gehad voordat je ze brengt. Maar ze drinkt 's ochtends dus erg slecht. Ik zou het iig fijn vinden als ze wat in een vaster ritme zou komen en beter haar flessen ging leegdrinken. Maar wat is dan wijsheid....toch wat eerder de laatste voeding geven zodat ze 's ochtends mss meer trek heeft?
Opzich is t natuurlijk niet erg als ze kleine flesjes drinkt maar kan mij voorstellen dat t ook voor haarzelf lekker is als ze overdag wat langer er tussen kan laten zodat ze ook wat langer kan slapen... Hoe laat krijgt ze na 16.30 nog een fles? Je zou kunnen.proberen om bijv rond 9 uur te geven als je denkt dat ze dat tot 7 uur kan trekken?! Dat mag best met 2 maanden maar alleen als ze t zelf ook aangeven te kunnen.. Dus proberen zou ik zeggen. Wellicht is t wel.optie op fles te geven voor je weg gaat zodat ze wel goed wakker is voor de fles? Ik weet niet hoe laat jij weg gaat maar bij ons is t schema: 8.00 12.00 16.00 20.00 Helaas slaapt mijn mannetje nog niet door Met 2 maanden was ons schema 7.30 11.00 14.30 18.00 21.30
Ik vind het ook, in vergelijking met Vajèn, grote flessen. Vajèn krijgt nog 6 keer 150 ml. En dat drinkt ze niet eens altijd op. Nou is zij ook wel een stukje lichter hoor, maar zo'n grote fles. Hier laten we Vajèn voor de eerste fles altijd zelf wakker worden. De rest van de dag ook, maar als het te lang duurt maken we haar wakker. Zij krijgt de laatste fles tussen 23.00 en 24.00 en de eerste tussen 6.00 en 7.00. Meestal dan...vandeweek was ze ineens om 5 uur al wakker, maar daarna slaapt ze dan wat langer en is het ritme weer. goed. Maar dus wel nog met 6 flessen. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb hoe dat bij Finn was. Die was met 2 maanden 6220 gram en het kan dus best dat hij wel al minder flessen kreeg. Over het doorslapen. Lastig....ze hebben in de nacht of voeding nodig die hun suiker op peil houdt. En dan hoeft dat niet perse midden in de nacht te zijn...maar een late voeding denk ik wel. Misschien gewoon eens proberen.
Ik vind 5 flessen wel weinig hoor voor die leeftijd. Zoontjelief dronk hier tot ruim 5 maanden nog 7 voedingen waarvan 2 's nachts.
Ze slaapt gewoon 's nachts........al vanaf 4 weken niet meer wakker. En als ik haar wek dan drinkt ze gewoon niet. (of hooguit 10/20cc) Ik denk dat ik idd de laatste voeding iets eerder ga geven zodat ze hopelijk 's ochtends was meer trek heeft. Mijn zoontje zat trouwens met 8 weken ook op 5 voedingen hoor; hij was ook vrij zwaar toen en sliep ook met 4 weken al door.
Ik zou lekker op verzoek gaan voeden, met dus idd overdag gewoon vaker kleinere flessen, (van 130 dus), en dan 's avonds vooral niet wakker gaan maken voor een voeding, als ze om 7 uur maar zo weinig drinkt na nog die avondvoeding. Lekker laten slapen dus, en dan pakt ze om 7 uur ws een gewone fles en zit je tenminste in een normaal dag-nachtritme Zo te lezen regelt ze het prima zelf
Je kindje mag het aantal uren doorslapen als wat ze in ponden weegt... Dus 11 uur ongeveer... En zou kijken of je die laatste fles eerder kan geven dan.. En als ze die 180 toch niet opdrinkt.. Waarom dan niet 6x150 ofzo?
Hoi hoi, Mijn kleine man is ook 2 maanden en drinkt 5 flesjes van 150cc plus 5 schepjes. Hij slaapt ook al door. Ons schema is 6:30 10:30 14:30 18:30 22:30/23:00 Voor die laatste fles moet ik hem wakker maken. Zo slaapt hij heerlijk door.
Mijn meisje voedde ik net als mijn zoons gewoon op verzoek zoveel ze wilden. Zo groeide ze ook erg hard op haar voeding. Ze begon met 3900 gram geboren met 37,2 wkn . En ze dronk met 2 mnd zeker nog 11 keer en snachts sliep ze gewoon door. Ik gaf wel bv tot dik 4 mnd oud. Daarna dronk ze 7×150 cc. Tot 8 mnd heeft ze 5×180 gedronken.
Ik zeg gisteren dat ik het zo'n grote fles vind, en dat Vajèn nog 6 flessen krijgt. We moesten vandaag naar de KA en die gaf aan dat ze wel flessen van 180ml mag en dan 5 op een dag. Hahahaha! Helemaal omdat ik haar vaak wakker maak na 4 uur en ze in de nacht minimaal 6 uur slaapt, kan ze dat wel hebben. Hahahaha!
Ik vind het ook erg grote flessen. Als ze ze niet opkrijgt, geeft ze goed aan wat ze wel kan drinken, niet? Zou overgaan op 6 x 150 of misschien nog vaker nog kleinere flesjes. En 's avonds niet wakker maken inderdaad.