Mijn dochtertje van 9 maanden heeft het gillen ontdekt. Hoor haar de hele dag gillen met zo`n lekker schel stemmetje. Word er af en toe gek van Wat denken jullie dat ik het beste kan doen ? Negeren ? Ik heb het idee dat ze NEE nog niet snapt.
Mijne doet dat ook. Ik vind het wel grappig. Behalve als ze het in de supermarkt doet ofzo. Ik negeer het niet, ik vind het wel goed dat ze haar stem leert gebruiken. Maar dat hangt er vanaf natuurlijk hoe erg je het vindt. Als je het erg vind zou ik er inderdaad niet op ingaan. Of sssttt zeggen. Aan je gezicht ziet ze misschien wel dat dit niet haar leukste kunstje is.
Hier doet Nathan dat ook al, vanaf een maand of 5 De buren zullen soms wel denken... Ik moet er meestal erg om lachen, heerlijk want hij heeft dan zoveel schik om zijn eigen stem. Ik zeg, lekker laten gaan!
Anders moet je voor de grap eens terug gillen, vinden ze vaak erg raar als iemand ze een spiegel voorhoud! ha ha Tinkerbel
ik denk dat je kindje niet zou snappen waarom je 'nee' zegt. Dit hoort echt bij de ontwikkelingsfase. Nu moet ik zeggen, sommige kindjes kunnen wel erg veel kabaal maken, dus dan snap ik dat het ook wel erg vermoeiend voor de omgeving wordt.... Ik vind het zelf vooral erg leuk en doe mee met gekke geluiden. Mijn meisje wordt daar dan altijd even stil van ('wat doet mama raar'..) maar gaat dan ook lekker door. Overigens is ze altijd muisstil als we naar buiten gaan (vraag me niet waarom, ze lijkt dan onder de indruk van de omgeving) dus toen ze laatst in een winkel een harde kreet slaakte, riep ik: 'eindelijk! ik vond je al zo stil!'
Wil je daar echt wat aan doen ? Je kindje heeft haar stemmetje ontdekt, laat haar lekker gillen joh! Hier doet Esmee ook niks anders, ik vind het geweldig!
En als ze bijna 2 zijn en het echt expres doen....? En niet luisteren naar "nee..!"? Hugo doet het soms echt om aandacht te trekken... wat kan ik hieraan doen?
noa gilde ook rond die leeftijd ik liet haar lekker gillen en reageerde niet ze snappen het NEE dan nog niet. als ze bijna 2 zijn weet ik het niet nog geen ervaring mee, misschien terug gillen?
Toen ze wat jonger was gilde ze ook wel, maar dat had niet het volume als dat ze nu heeft. Ze gilt zo hard en vooral heel hoog. Ook om 4 uur in de nacht. Als ze af en toe gilt vind ik het prima hoor. Maar ze doet het continu. Word er een beetje priegel van (maar dat kan ook komen door de gebroken nachten)
Emma deed het eerst ook. Heel hard en soms heel lang achter elkaar. Ik weet niet of negeren helpt. Nu zit ze soms weer hard te gillen, maar dan is het als ze iets wil, soms drammen. Dat vind ik anders en dat negeer ik wel eens hoor!
@niki, dan zou ik het denk ik proberen te negeren. ik zeg vaak tegen lars dat ik hem maar floortje ga noemen als hij blijft gillen als een meid hihi
sascha gilt ook, ik probeer het te negeren. toen mijn zusje als baby leerde gillen werd er heel enthousiast gedaan door m'n moeder, nu is ze 3 jaar en gilt nog steeds heel veel.
ik gil wel is terug en dan ligt ze helemaal bubbel . je kan er wel gek van worden soms inderdaad maar goed laat der gewoon der gang gaan en zeg er niet vaak wat van. ze moet toch haar stem leren gebruiken en gelukkig is het gillen hier zo goed als gestopt. heel soms gilt ze nog wel is maar is echt uitzondering, ze kletst veel liever
ze heeft gewoon haar stemmetje ondekt waarschijnijk zou zeggen lekker laten gilen. en als ze bijna 2 zijn NEGEREN die bengel van mij kon er echt wat van vooral als we in de winkel waren ik reageerde er nooit op al was ik soms uiters beschaamd. nu doet hij het nog soms als hij heel boos is maar hij zit helemaal in zijn peutyerpubertijd (thank god als die eindelijk over is )
En ik maar denken dat die van mij de enige is, hahaha. Nog even en ze krijgt ontstoken stembandjes. Het is echt niet normaal hoe hard die kan gillen, het doet echt pijn aan mijn oren!
Haha yake ik vraag me ook af of ze er niet schor van word. Volgens mij horen de buren haar zelfd gillen.
hahahaha heel herkenbaar, de mannen hebben hier ook heel erg gegild. was toen een tijdje gestopt en nu sinds een paar weken zijn ze weer aardig bezig. het liefst tegen elkaar, ze liggen dan helemaal in een deuk. en natuurlijk het liefst als ze op het balkon staan, je moet de mensen eens kijken ik negeer het gewoon, al hoewel je dit haast niet kan negeren haha alles in stereo!