Welke leeftijd had jullie kindje toen ze uit het ledikantje naar een groter bed gingen? Alvast bedankt voor jullie reacties
met 6 maanden aangezien ze zich anders over de rand van haar kleine bedje kon trekken en dat wouden we graag voor zijn
Ikheb ze overgelegd toen ze zelf probeerde het ledikant uit te klimmen veel te gevaarlijk. Bij de eerste was dit met 2 jaar (ik was net zwanger van ons 2e kindje) Ik wild eook niet dat hij zijn bed aan zijn zusje moest geven dus hebben we dit toen gedaan zodat hij al aan zijn bed gewend was. Onze tweede was denk iets jonger maar bonkte vele tegen het bed 's nachts waar we echt wakker van werden. Onze jongste is nu bijna 16 maanden maar die gaat nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet in een groot bed. Niet omdat ik haar klein wil houden maar het is me er eentje! Als ik die in een groot bed zou leggen ozu ze haar hele kamer overhoop halen en er heel vaak uitkomen. Ik denk dan ook dat het echt per kind verschilt wanneer ze uit het ledikant kunnen. We hebebn hier trouwens wel zo'n meegroeibed van de ikea zo'n ijzeren. Erg handig omdat een groot bed heel veel ruimte in beslag neemt en ze toch maar 1/4 van het bed gebruiken. Ook leken ze niet meteen zo klein in zo'n groot bed.
Sylvia, 6 maanden???? Kon de bodem van het ledikant niet naar beneden? Persoonlijk vind ik 6 maanden erg jong voor een groot bed zeker omdat ze gaan draaien en kruipen rond die tijd en hen nog niks uit te leggen valt.
Wij gaan nu voor een groter bedje kijken (dochter is 20 maanden). Ze kan namelijk over de rand klimmen nadat ze het voor elkaar heeft gekregen haar omgedraaide slaapzak uit te krijgen. En aangezien we half juli onze tweede spruit hopen te verwelkomen heeft ze dan mooi tijd om in haar nieuwe bedje te wennen.
Nou ik ben dus nu weer zwanger en ben uitgerekend net voor haar tweede verjaardag... Nu wil ik igenlijk haar ledikantje aan haar broertje op zusje geven en haar ook precies dat bedje wat jij zegt Twinkle starr kopen, die zijn zo mooi hihi. Ze krijgt toch rond de 2,5 jaar een nieuwd bedje als het dan iets eerder is kan toch dan? Vallen ze er niet uit?
toevallig geen wiegje voor je 2e kindje? Onze dochter is ruim 2 als de 2e straks komt, en we kijken wel hoelang ze het volhoud in haar ledikantje. Maar de 2e gaat toch de 1e 6 maanden in een wiegje, dus dat scheelt een stuk, waardoor wij gelukkig het probleem niet hebben. Maar het zou wel kunnen waarschijnlijk hoor cindy.. ik zou wel kiezen voor een valhekje het 1e jaar.
Hee Cindy!! Goeie vraag, ik lees effe mee! Ik had zelf het idee om het eerste half jaar nog even een ledikantje te lenen van m'n ouders en daar dan het campingbedje te zetten. Zo vaak logeerd ie niet. Bij ons zit er straks ook bijna 2 jaar tussen...
hihi lezen jullie maar mee!!!! Een wiegje kopen is eigenlijk weer hetzelfde dan Athina..niet? Maar mischien niet zo`n slecht idee....kindje gaat waarschijnlijk eerst even bij ons op de slaapkamer denk ik... Ik wil de kids op een kamer hebben maar in het begin is dat zielig voor mijn dochter!!
Hier ligt dochterlief al vanaf december in een peuterbedje ook doordat de 2de er bijna aankomt dochter lief is van augustus dus ze lag met 16 maanden in een peuterbedje en tot nu toe nog nooit eruit gevallen wel paar keer eruit gekomen dat ze naast me bed stond sochtends maar het is al die tijd goed gegaan en gaat nog steeds goed wij hebben het expres al vanaf dec gedaan omdat we onze dochter niet het gevoel wouden geven dat ze uit haar bedje moest vanwege de baby
mijn dochter heeft een gewoon 1 persoonsbed gekregen een week voor haar 2de verjaardag. Een spijlenbed, aan 3 kanten hoog. Aan de voorkant wel een valhekje gedaan. Had ik eerst niet maar na 2 keer uit bed te zijn gevallen toch gehaald. Ze vind t zelf geweldig, slaapt ook veel beter omdat ze heerlijk breed kan liggen
Cindy, nee het bedje kunnen ze bijna niet uitvallen. Aan het hoofd en voeteind zit langs de zijkant een krul. Als het bedje op de kleinste stand staat heb je een soort uitvalrand. Alleen helemaal in het midden is ene klein stukje waar het dan niet zit maar ze zijn er hier nooit uitgevallen. Stel dat ze uit het bedje vallen kan er niet zoveel gebeuren, het bedje is nl ook erg laag. IKEA | Kinderbedden | Kinderbedden | MINNEN | Meegroeibed Even de link van het bedje dat wij hebben dan is het wat makkelijker te begrijpen wat ik bedoel met die krullen hahaha. Ze hebben hem in het zwart/donkerbruin en wit.
die bedoel ik dus ook twinkle star..prachtig bed!! We gaan gewoon over een paar maandjes dat bedje kopen het zal wel lukken denk ik ze is nu 17 maanden...vindt het zonde om nueen nieuw ledikant te moeten lopen terwijl mijn dochter toch bijna in een nieuw bed kan...