Mijn zoon (3 maanden) heeft droge rode plekjes op zijn wangen, al best een tijdje. Ik heb al mijn zalfjes al geprobeerd, maar niets helpt. Het ziet er niet echt uit als eczeem, en mocht het wel eczeem zijn dan zit ik niet echt te wachten op een hormonen zalf. Iemand nog een tip, of zou ik ermee naar de ha moeten gaan? Het is echt niet ernstig hoor, maar ik vind het wel typisch dat de plekjes niet weggaan...
Hier wel eczeem wat eruit ziet als droge schilferige plekjes. Ik ben naar de HA geweest en die gaf aan dat het eczeem was en wilde hormoonzalf voorschrijven, het was best heftig toen. Ik wilde daar niet aan en ben toen met vaseline cetomocrogol creme begonnen. De heb je in een 20, 30 en 50% vaseline, ik ben begonnen met de 50 en nu voor het "onderhoud " de 20 procent.
toch eczeem? Het is idd een beetje schilferig, maar er komen geen schilfers af hoor. Maar eczeem komt toch niet zomaar, dat heeft toch een oorzaak? Als in allergie ofzo? Waar heb je die vaseline creme gekocht? Ik smeer er nu wel vaseline van het kruidvat op, dat helpt wel tegen de droogheid, maar het gaat er niet door weg.
bij de apotheek. Pure vaseline zou ik niet doen, want dat sluit de huid af. Er was hier geen echte oorzaak te vinden. Ze is er ook vaak benauwd, dus hij dacht dat dat misschien er mee te maken had, maar dat kon hij zo niet vast stellen. Hier komen ook geen schilfers af, maar het ziet wat ruwig.
dat dacht ik al, dat het de huid afsluit. Ik ga toch maar even de ha bellen dan maandag. Lijkt me ook niet dat het aan wasmiddel ligt, want hij heeft het alleen op zn wangen.
Mijn dochtertje heef wat plekjes op haar been en ook wat drogewangen. Ik smeerde er iets van sucudo op heel dun paar dagen later was het al veel minder.
Irem had een weekje geleden ook vrij ruwe en droge wangetjes, ik heb er een paar dagen Bepanthen opgesmeerd (eerst zwitsal zalf voor droge huid geprobeerd maar dat hielp niets) en binnen een paar dagen was het helemaal over.
ik gebruikte ´door weer en wind´ van Weleda voor mijn kindjes, vooral als het buiten kouder werd en ze een drogere huid kregen. Het is een lekker vette creme, geen hormonen of zo en het beschermt goed als je met je kindje op de fiets moet ´door weer en wind´. (lijkt wel of ik reclame maak, maar ik ben echt fan van weleda. Laat ik dan maar meteen de weleda billenbalsem noemen tegen luieruitslag, was hier de redding!)
Milan had het ook. Hier komt het door zijn eigen kwijl... hij zit steeds met beide knuistjes in zijn mondje en smeert dit lekker door zijn hele gezichtje uit hahaha. Misschien is dit bij jullie ook het geval? Ik heb er hier een paar dagen heeeeeeel licht uierzalf op gedaan en het is nu helemaal weg.
Ik zat ook meteen aan vaseline cetomacrogol te denken, kan je gewoon zo vragen bij de apotheek. Bij Lisa smeren we vitamine E creme op haar wangen (die zijn rood en schilferig door de pleisters) en dat gaat ook erg goed.
ik heb constitioneel eczeem vanaf geboorte...en hormoonzalf hebben mn huid kapot gemaakt...maaar das bij langdurig gebruik...eigenlijk mag je het maar heel even heel dun gebruiken... maarja het komt meetsal terug dus ja...dan begin je weer.. nu sinds een jaar of 7 gebruik ik protopic...dit is zonder hormonen op vaseline basis dus geen witte zalf...(witte zalfjes heb ik namelijk altijd met vaseline in combinatie moeten gebruiken) Ik wete niet hoe het zit ivm jonge babies/kinderen...maar zou er wel naar vragen bij een dermatoloog.. tijdens de zwangerschap mocht ik geen zalfjes gebruiken ( omdat ze niet zeker wisten of het schadelijk kon zijn)...daardoor heb ik veel bepathen gebruikt...en dit is werkelijk een wonderspul voor mij geweest...ik heb een zeer gevoelige huid en hardnekkig eczeem zo nu en dan..( behalve als ik mn zalf gebruik dan is het weg) sudocreme werkte bij mij ook
Hier op advies van het CB bij de oudste met Vaseline lanette zalf gesmeerd, te krijgen bij de apotheek. Hielp prima!