Gillen tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissFluffy, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Bij de 2e (zonder pijnbestrijding) heb ik niet gegild of geroepen. De oudste lag op bed te slapen, en ik wilde hem niet wakker maken ;) Bovendien had ik die behoefte ook niet, wel flink gezucht en gesteund van de pijn, maar dat is wat anders. Tijdens het persen kon ik ook gewoon nog praten, en zeggen dat ik het hoofdje voelde staan. Het was een hele rustige thuisbevalling.

Bij de eerste (met ruggenprik) ging de ontsluiting snel, maar het persen duurde lang. Tijdens de ontsluiting (toen nog zonder pijnbestrijding) heb ik gekermd van de pijn. Dat was niet te doen, heel heftig. Tijdens het persen voelde het echt als een fysieke topprestatie die ik moest leveren. Het was erg zwaar, dus ik kreunde mee tijdens het persen.
    Toen zei de verloskundige van het ziekenhuis dat ik dat vooral niet moest doen, want dan ging er onnodige energie zitten in het geluid terwijl het moest gaan naar het persen. :(
    Ik was niet aan het gillen, zoals je wel eens op tv ziet, maar het geluid kwam wel vanzelf door de enorme krachtsinspanning die het kostte.

Of te wel: twee totaal verschillende bevallingen. De eerste vond ik zwaar, de tweede zou ik zo weer over willen doen :D

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Niet gegild maar voornamelijk ge-auwd zeg maar...
    Vooral toen ze tot 5x toe een ruggenprik probeerde te zetten terwijl ik rugween Had en stil moest blijven zitten. Niet erg fijn.
    Ruggenprik overigens uiteindelijk niet gelukt.
    Vond het laatste stukje persen van wat ik me kan herinneren ook erg pijnlijk maar kan me niet herinneren of ik gegild heb om eerlijk te zijn...
    Zal best wel wat aan geluid hebben gemaakt.
    Volgens de gynaecoloog Is gillen verspilde energie.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    ook niet gegild/geschreeuwd.
    was ook niet in mezelf gekeerd, maakte alles heel helder mee. (geen duidelijke persweeën)
    Moet er niet aan denken om te gaan gillen/schreeuwen. Wat moesten de buren wel niet denken :p

Ooh ja,, klagen dat het pijn deed, deed ik pas bij het hechten :p
    Was voor mij de ergste ervaring van heel het bevallen. (wel verdoofd)

4. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Dit. En ik was ook geen bitch.

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dat is toch op TLC? Ik keek dat ook vaak, maar is dat nu afgelopen want zie niks meer in de tv gids staan op ziggo. Vindt het een heerlijk programma :)
    Om antwoord te geven op je vraag en dan spreek ik vanuit mijzelf, nee niet iedere vrouw gilt althans dat heb ik niet bij mijn zoon gedaan. Kan niet vertellen hoe het deze keer zal gaan ;).
    Ik denk dat het vreselijk veel energie kost, en je je minder kan concentreren op het geen wat je moet doen. Maar nogmaals dat is mijn idee er over ;)

6. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Had mijn verhaal kunnen zijn! :D

7. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier ook geen gillen. Bij de eerste nagenoeg niks gezegd, behalve dan of ik alsjeblieft een slokje water mocht en iedere keer ook netjes bedankt. Blijkbaar zo zacht dat mijn man het amper kon verstaan.

Bij de tweede wat meer zucht geluiden gemaakt, maar heel.rationeel aanwezig. Toen ik voelde dat ik in paniek raakte van de heftigheid, was de kleine daar ook binnen 10 minuten (terwijl ik nog maar 6 cm had op dat moment). Dat ging dus even heel rap. Daar heb ik wel gekleurd en was ik luider, maar gillen heb ik niet gedaan. Wel op mijn kop gekregen omdat ik niet stopte met persen als de wee klaar was 😂

8. pallas

pallas Lid

21 mei 2014
    19
    15
    3
    NULL
    NULL
    bij de eerste praktisch geen geluid gemaakt, buiten dan "zeg komaan, is dat hier bijna gedaan?"
    bij de tweede tijdens de weeën enkel rechtstaand wiegen en neuriën, maar eenmaal het persen begon, gegild, geroepen, gezegd dat ik het niet kon, oerkreten vanuit het binnenste van mezelf laten gaan (schoot plots in paniek toen ik eraan dacht hoe het voelde toen de oudste eruit kwam en ervan overtuigd dat ik dat geen tweede keer ging kunnen. ze hadden ook gezegd dat de tweede heel groot en zwaar ging zijn, ze was dus gewoon 51 cm en 3700 gr) gyn zei op bepaald moment dan ook toen ik lag: "als je wilt bevallen, zul je toch je benen moeten opendoen" :p
    wat ik vooral bij de tweede wel had, was de hele tijd, maar dan echt de hele tijd naar de WC moeten en dan keihard afzien van die weeën die maar doorzeurden. en ik maar denken: "hoop dat ik straks echt leeg ben tegen dat ik moet beginnen persen" maar dus niet helemaal ;)

wel gek dat vrouwen die "weinig" afzien van bevallen, zeggen dat ze het naaien achteraf het ergst vonden. ik heb beide keren praktisch niets gevoeld van dat naaien, het voelde "daar beneden" totaal verdoofd aan door wat er vlak ervoor was gepasseerd, dus misschien is dat dan wel het voordeel? :D

toen ik op mijn superaangename kamer lag daarna, had ik wel zoiets van "nu begrijp ik dat de verloskamers niet op dezelfde verdieping als de verblijfkamers zijn" als ik eraan denk welke geluiden er bij mij uitkwamen, dat wil je de dagen erna niet de hele tijd horen van andere vrouwen :D

9. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL

Ik had een mega grote knip gehad, en ondanks dat het verdoofd was, was het hechten van de vaginawand en spierlaag erg pijnlijk. De huid viel geloof ik wel mee. Maar ze is 1,5 uur aan het hechten geweest, dan is het echt niet grappig meer 😔

10. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    @hierboven. Ben heel netjes geweest met de bevalling maar dat hechten.... jongens dat was niet leuk meer en heb een partij gevloekt!
    Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat er een aantal scheurtjes zaten op de pijnlijkste plekjes en deze niet gord verdooft konden worden.
    Bij me 1ste knip gehad heeft ze doormiddel van prik verdoving gezet en deze heb ik ook niet gevoelt

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben 3x bevallen, zonder pijnstilling en niet gegild. Bij de eerste heb ik echt geen enkel geluid gemaakt. Bij de tweede en derde heb ik wel wat gegromd, denk ik.

Alleen bij de tweede ben ik gehecht en dat was inderdaad ook erg pijnlijk. Vooral omdat die rush van de bevalling zelf dan wel uitgewerkt is en dan is het gewoon shit en pijnlijk en wil je alleen nog maar je baby vasthouden ipv dichtgenaaid worden.

12. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Het kwam inderdaad op TLC toendestijds, maar ik kijk het nu gewoon op youtube, staan een hele hoop afleveringen op.

13. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ik ben gisteren even op onderzoek uit geweest en kwam indd bij you tube terecht.
    Thanks kan ik weer lekker kijken ;)

14. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Bij de eerste pers wee wel geschreeuwd. Toen zei de verpleegkundige dat ik dat beter niet kon doen omdat het veel energie kost. Niet meer geschreeuwd maar wel de hele tijd heel boos gekeken hoorde ik van mijn man :p

15. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik heb niet gegild ofzo. Maar wel heel veel gevloekt. Ik wou rond lopen vond dochterlief geen goed idee hartje zakte weg.
    Lopen is iets wat ik fijn vind als ik pijn heb. Staan maar ja. Mijn vriend maar sorry zeggrn. 😊

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Keihard gegild bij iedere wee in de weeenstorm (opgewekt). Ik kon ze totaal niet meer opvangen zo hard stond het weeinfuus open

17. Wendy Wortel

30 jun 2016
    31
    1
    0
    Autospuiter in opleiding, schrijft een blog: www.w
    Friesland
    Ook ik heb heel hard geschreeuwd tijdens de bevalling (volgens de gynaecoloog viel het mee,voor mijn gevoel niet haha). Onze dochter is met een vacuümpomp geboren, en daarvoor moest ik op mijn zij persen wat zacht gezegd erg veel pijn deed.

18. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

9 jul 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een scheurtje in m'n schaamlip omdat alles ook zo strak had gestaan. Zegt ze; even kijken of dat ook gehecht moet worden!
    Ik;nee dat hoeft niet! 😂
    Uiteindelijk met veel spoelen en zorgen dat het niet verkleefd was het de volgende dag al dicht

19. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb alles bij elkaar gegild :p Eerst niet, maar na zo'n 8 uur wel. Toen werd de weeënstorm zo heftig dat ik ze niet meer op kon vangen. Tot de ruggeprik (6 uur daarna) dus alles bij elkaar gegild.

En daarna de laatste anderhalf uur (uiteindelijk 23 uur bezig geweest) tijdens de persweeën omdat ik zoonlief er niet uit leek te krijgen. Te sterke bekkenbodem en mijn zoon een groot hoofd, dus uhm...au.

20. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier niet veel gegild. Wel even tijdens het persen zelf dat ik hem er nooit uit zou krijgen en dat het brandde.
    Maar heb met 7 cm om een pompje gevraagd ik mocht niet van bed af. En moest op mijn rug want zoontje daalde niet genoeg maar kreeg dan rug weeën. En wou dus op mijn zij. Geprobeerd lief te zijn tegen mijn man tot ik over moest geven en het over hem heen ging.... oeps

Deel Deze Pagina