Gillen tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door MissFluffy, 30 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Ook zonder pijnstilling bevallen en niet gegild of geschreeuwd. Ik vond zelf idd het hechten (gelukkig maar 3) nog het pijnlijkste, dit deden ze bij mij ook zonder verdoving. In verband met scheurtje in schaamlip, wat ze moeilijk kunnen verdoven.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    3x zonder pijnstilling bevallen maar bij de laatste ben ik wel iets luidruchtiger geweest haha waaronder ook vloeken.
    Niet heel grof hoor maar toch.
    Ben thuis bevallen en midden in de nacht werd ze geboren en was echt bang dat de buren me hadden gehoord maar die hadden niets gehoord haha
    Misschien leek het wel harder in mijn eigen hoofd.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb op een gegeven moment wel erg gekreund en gesmeekt of iemand me kon helpen, de weeenopwekkers stonden iets te hoog en had een weeenstorm van hier tot Tokyo.. de OK was vol, dus moest nogal lang wachten op de ruggenprik :( Volgende keer kies ik wel een ander soort pijnstilling indien nodig.

4. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Uiteindelijk is het de conclusie dat je het van tevoren eigenlijk niet weet. Ik schaamde me achteraf dood dat ik zo aan het gillen was geslagen maar hoorde dat zelf dus niet eens. Ik vind dat namelijk ook een beetje onzinnig en verspilde energie (dacht ik op voorhand) maar op dat moment supreme...gilde ik dus mooi de hele boel bij elkaar.

5. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Nee hoor, niet gegild.. Ik vond mezelf best wel eng rustig! Ben normaal nogal een pittig ding, maar nu 200% zen! De gyn zei zelfs je mag best even boos worden, waarop ik zei oh maar ik ben echt niet boos want mijn meisje komt eraan haha.. Vind het nog zo apart!

6. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Geen gegil en zonder pijn bestrijding. Keek ook altijd het programma. Wel heb ik even na 2 uur persen gezegd dat ik niet meer kon.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Niet gegild. Wel toen der hoofdje eruit was even een paar keer keihard AUWW geschreeuwd maar dat was alles :p

8. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Ook niet gegild!

9. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik heb 2 oerkreten gegeven, m'n moeder zat beneden en kromp ineen, dr kind had pijn! 5 minuten later riep ik haar naar boven en dacht ze dus dat ik het heel moeilijk had en hulp nodig had, maar was stomverbaasd toen ze zag dat de kleine al op mn borst lag :)

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Toen ik een weeenstorm kreeg begon ik wel flink te kreunen en rond de 7cm zei ik dat ik niet meer verder wilde :p verder vrij rustig maar wel veel zacht gekreund.. Oh ja tijdens het persen, na 1,5 uur ofzo begon ik wel wat oerkreten te maken maar niet extreem hard meer omdat ik hard aan het werken was en ik op die manier het idee had beter te kunnen persen;)

11. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Alleen toen hij eruit kwam. Toen brulde ik heel hard omdat ik scheurde haha. Maar volgens mij heb ik ook niet goed geluisterd toen ze zei dat ik even moest stoppen met persen. Ik kan het me in elk geval niet herinneren :D

12. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    ik was ook overal "bang" voor... dat ik zou gillen, maar ook dat ze elke keer je moeten toucheren, en dat ze naar je vagina zitten te kijken etc etc....

Nou geloof me... als je ligt te bevallen maakt het je niks meer uit!
    Ik vond alles best en deed gewoon waar ik me goed bij voelde...

13. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik heb niet gegild. Was super rustig tijdens mijn weeen kon ze goed opvangen. Maar na 12uur weeen waarvan 3 uur weeen storm en dan nog blijven steken op
    5 cm. Heb ik 2 keer gegild en dat was ik wil NU een ruggenprik!

Ineens ging mijn knop om en ik kon ze niet meer opvangen.

14. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Ik was ook in mezelf gekeerd en heb niet gegild. Wat wel gebeurde bij de eerste perswee was dat ik een soort oergeluiden maakte. DAt kon ik ook niet onderdrukken, dat hoor ik wel meer... Daarna kon ik ook daar gewoon stil mee omgaan, zeker toen ik mocht persen.
    Ze horen vaak ook aan dat geluid dat je persweeen he t geloof ik...
    Het is een beetje alsof je lucht uit een lege fles zuigt en daarna iets zegt terwijl je lippen nog om de fles zitten. Probeer maar eens haha. Dat geluid kun je dan ook niet tegenhouden.

15. Fleurdesoleil

4 sep 2016
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hahahaha ja dat geluid van de persweeën kan ik me ook nog herinneren! Tijdens de normale weeën was ik doodstil, en kon ook geen geluid van anderen verdragen en ineens was het HHHNNNNNGGRRNNG.
    Na een paar seconden stilte vroeg mijn man: wat doe jij nou?
    Ik zei ik heb geen idee!!

16. mamba25

mamba25 Fanatiek lid

4 okt 2012
    1.281
    1
    38
    Oh alsjeblieft! Vreselijk vind ik dat geschreeuw! Spaar je krachten voor datgene waar het voor nodig is. Ik heb 4 dagen weeën gehad en uiteindelijk 2 uur moeten persen, maar schreeuwen was wel het laatste wat ik daarbij nodig vond.
    Vriendin was bevallen en die hoorde de hele bevalling in de kamer naast haar ook nog eens. Niet zo prettig haha!

Maarja... De meningen zijn erover verdeeld denk ik 😝

17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb niet echt liggen krijsen maar wel gehuild en echt wel een paar keer auwww auuuww geroepen en snij haar eruit! Haha
    Ik dacht ook ik ga geen geluid maken! Nouuuu dat ging dus mooi niet....
    Spoedkeizersnede geworden ook!

Op het moment van bevallen boeit het je allemaal niet!
    Vaginaal of keizersnede wel of geen pijnstilling. We leveren allemaal een prestatie.
    Krijsend of stil! Wat maakt het uit... Iedereen is anders.

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Nee niet gegild.. wel geroepen op het eind dat ze dat kind er NU uit moesten halen :D

Ik was al heel lang aan het persen en er gebeurde niks (toen bleek ze een sterrenkijker en werd het een spoed ks).

19. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ik heb erg weinig geluid gemaakt. Tijdens de ontsluitingsweeën was ik in mezelf gekeerd en vooral bezig met mijn ademhaling.
    Bij het persen heb ik wel wat gekreund (klonk vast charmant), maar zeker niet gegild.

20. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb heel even gegild en gevloekt toen de gyn de laatste wcm wegduwde en ik gelijk kon gaan persen.. verder vooral gevloekt tijdena de weeën. En dan eigwnlijk alleen fuck fuxk fuck fuck fuck om t het ff ff ff ff te blijven:)

De vrouw naast mij was evht letterlijk een speenvarken niet normaal gewoon... blijkt t achteraf een vriendin van mijn vriendin te zijn😂

Deel Deze Pagina