Gillen tijdens bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by MissFluffy, Aug 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

Dec 3, 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hahahha 😂 :p

2. zz Armadillo

Aug 17, 2013
    54
    2
    8
    Gegild tijdens persen. Het was een enorme paniek-situatie, ik had het gevoel dat er helemaal geen vooruitgang was en probeerde zo het laatste beetje kracht bij te zetten.
    Trut van een v.o. stond ssst te roepen.

Alsof wat andere mensen van mij vinden belangerijker is dan het leven van mijn kind. Da fuck.

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

Oct 30, 2007
    2,828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    1ste niet gegild wist niet wat me overkwam en was totaal overdonderd.

2de ook niet gegild maar wel enorm gevloekt ( hoorde ik van omstanders gnagna) deze bevalling ging zo snel maar vloeken kon ik dus prima haha

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    Ik had persweeen bij 4 cm ontsluiting en persdrang bij 6, dus ja heb gegild en geschreeuwd. Niemand geloofde het want ging super snel. Heb niet echt aan andere mensen gedacht, meer aan hoe ik mijn benen bij elkaar moest houden en de persweeen tegen moest houden.

5. woozl

woozl Actief lid

Jul 7, 2015
    341
    1
    18
    NULL
    NULL
    Guilty

Toen ik verging van de pijn en het te laat voor pijnstilling was kon het me echt allemaal biets meer schelen haha

6. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Nee niet gegild. Meer in mezelf gekeerd. Stond uren onder de douche en hoopte dat iedereen me met rust zou laten. Gelukkig deed iedereen dat ook alleen kwam de verloskundige regelmatig even kijken.
    Wel zachtjes gekreund, auw gezegd en gepuft...

Oh ja en met persen mijn mans hand fijngeknepen. Ik wist niet eens dat ik dat deed, hoorde ik later...

7. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

Mar 28, 2015
    452
    6
    18
    Female
    Ach op dat moment heb je waarschijnlijk niet zo'n schaamtegevoel. Baby moet eruit, jii hebt veel pijn..
    Ik heb wel veel gehuild en geluiden gemaakt maar niet gegild denk ik. Ik denk wel dat je me vanaf de gang goed kon horen. Maar ja ik moest ook 50 minuten persen want het was weer een sterrenkijker, was erg vermoeiend en was bang dat ik weer ingeknipt moest worden ;)

8. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

2x bevallen zonder gillen en schreeuwen. wel gevloekt tijdens de weeen en me na elke wee daarvoor verontschuldigt.

9. weer

weer Bekend lid

Mar 1, 2014
    512
    0
    0
    Tijdens mn eerste bevalling helemaal niet gegild, helemaal in mezelf en alleen bij het eruit persen een oerbrul.

Mijn tweede bevalling ging heel snel, van mwah het kon nu toch wel doorzetten tot baby in minder dan 3 uur waarvan alleen de laatste 3 kwartier echt pijnlijk waren. Dat laatste ging zo snel en heftig, ik had ook hele heftige persdag waarbij ik alleen nog maar kon brullen.
    Nooit gedacht maar heb waarschijnlijk te weinig tijd gehad om in mezelf te keren. Het was gewoon 1 grof geweld

10. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

Aug 13, 2014
    552
    55
    28
    Grappig om te lezen... Niet gegild of iets beide keren, maar bij de 2e, hij is geboren met 1 perswee, maakte ik wel een beetje een raar persgeluid of iets... Kan het niet goed omschrijven maar het was wel op normale toon. Het was ook gewoon een heftige wee maar weet wel dat er echt door heen ging van wat doe ik... Haha!

11. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Kan d'r ondertussen over mee praten en ja ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar gegild!
    Dit kwam omdat ik na m'n ruggenprik, die net gezet was, ineens weer zulke heftige weeën kreeg en ik totaal niet wist waarom! Want ik had net die ruggenprik gehad!! En 45 minuten geleden zat ik nog maar op 5cm.. de verloskundige besloot toch maar een keer extra te controleren... Bleek ik dus in die 45 minutenvan 5 naar 10 cm gegaan te zijn.. (terwijl ik van 3cm naar 5cm z'n 5 of 6 uur over heb gedaan)
    maar de kleine lag te hoog dus mocht niet persen.. die momenten heb ik echt geschreeuwd van de pijn!

12. Tasoesz

Tasoesz Actief lid

Jul 14, 2016
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel het zkh bij elkaar gegild. Inleiding reageerde heftig op het infuus....alleen maar weeen stormen buik rug en been. Na 3u ruggenprik maar hopp daar waren ze weer ineens heel heftig en ik wilde persen maar mocht niet toen bleek toch dat ik 9cm had en rustig baby naar beneden mocht helpen en heb 1u over uitdrijven gedaan ik kon niet meer doordat t zo in mijn rug zat kon mijn pers ween niet mooi benutten

13. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook gegild deze keer. Ik ging van 7 naar 10 cm in 10 minuten. Nadat ik al een weeën storm had van het breken van de vliezen. Echt niet grappig.

14. Mirya

Mirya Bekend lid

Mar 15, 2015
    827
    615
    93
    Female
    NULL
    NULL
    In mijn laatste week zwangerschap heb ik dit topic veel gelezen. Ook even mijn toevoeging!
    Voor mijn gevoel heb ik heel hard geschreeuwd. Achteraf was ik bang dat de buren mij gehoord zouden hebben. Niets was minder waar en de vk gaf aan dat ik heel bescheiden geluid maakte en dat zij het veel erger mee heeft gemaakt bij veel minder heftige bevallingen (van niets naar 10 cm in krap 1.5 uur met weeenstorm van rugweeen).
    Grappig hoe anders het kan zijn in je eigen beleving!

15. sandramarije

sandramarije Bekend lid

Jan 17, 2013
    665
    1
    18
    Mijn moeder en vriend hadden verwacht dat ik bij de bevalling van onze oudste (nu 3) alles bij elkaar zou vloeken en tieren.
    Niet dus.. ik was erg in mijzelf gekeerd en vrij stil.
    Ik ben nu 36 weken zwanger van onze 2e en ik ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan

16. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Hier tijdens de 4 uur durende weeenstorm niet gegild of geschreeuwd. Alleen maar bezig met opvangen van weeën.

17. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

Apr 11, 2014
    1,111
    75
    48
    Wel 2x gegild doordat de gyn 2x even ging helpen met haar vingers om meer ontsluiting te krijgen. Vond dat niet zo'n succes ;)

18. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Ik was beide heel rustig en heb dus niet gegilt, geschreeuwd oid. Was helemaal in mezelf gekeerd.

19. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Was om 2230 rustig toen het begon, om 0.30 uur 2 cm. Toen naar het ziekenhuis en om 1.30 op 8 cm..veel pijn maar naast knorren heb ik niet gegild . Toen om 2.20 op 10 cm en ik mocht persen. Ik verloor de controle omdat de uitdrijving zo snel ging en heb even alles bij elkaar gegild. 4 minuten later, om 2.24, was mijn zoontje er!

20. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Niet gegild, wel gebromd als een mama beer.
    Die persweeen waren niet grappig en het voelde alleen beter als ik er bij bromde, dus ja..
    Voor mijn gevoel was het kneiterhard, maar iedereen zei dat ik amper geluid maakte.
    Ik heb wel gevloekt en toucheren tijdens een flinke wee werd ook goed gehoord door de VK;):)

Deze keer gaan we voor een thuisbevalling en ik hoop maar dat onze zoon er doorheen kan slapen.

Share This Page