Hoeveel kwijt aan voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Kiekies, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Hoi dames,

Een vraagje.. Het plan is om borstvoeding te geven. Maar wat als het niet lukt? Dan moeten wij toch over op flesvoeding.
    Nu mijn vraag. Hoeveel zijn jullie ongeveer per week of per maand kwijt aan flesvoeding? Is toch iets waar ik wel rekening mee wil houden, vooral omdat het keer 2 zal zijn.

Alvast bedankt!

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In het begin gebruikt ik geloof ik ongeveer 1 pak voeding per week (Nutrilon) en naar gelang ze ouder werd en minder voedingen per dag kreeg verschoof dat naar 1,5 week.

Ongeveer ...

overigens hangt het prijstechnisch wel af van welk merk. Doe je Nutrilon/Hero of bv. huismerk (Kruidvat e.d.)

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Hier nu een pak per week.
    Hij zit wel op de max nu aan voeding.
    We gebruiken hero standaard, die is +- 9,-

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Bedankt voor jullie snelle reacties. Mijn vriend wilt dan Hero gaan gebruiken maar inprincipe komt dit toch overéén met huismerken?

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.553
    3.057
    113
    Huismerk is ook prima hoor.
    Oudste kreeg kruidvat voeding.
    Bij de middelste kon dat niet doordat ze vaak in t zh lag en ze daar nutrilon gebruikten.
    Jongste krijgt hero, in het zh gebruikten ze dat,thuis geprobeerd over te stappen naar kruidvat maar kreeg hij krampjes van dus terug op hero gegaan.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Hier ook Hero standaard, inderdaad ongeveer 9 euro per pak. Mijn zoontje krijgt nu 5x150/5 per dag en ik gebruik ongeveer een pak per week. Hiervoor gebruikten we Hero Comfort, voor zijn krampjes. Dit kostte ongeveer 13 euro per pak.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In principe wel, hoewel er wel verschillen in kunnen zitten qua hulpstoffen e.d., en een en ander is wel afhankelijk waar je kindjes op reageren.

Ik vind het zelf prettiger om Hero te gebruiken, niet in de laatste plaats vanwege gemak, want dat kan ik gewoon in de super krijgen als ik de wekelijkse boodschappen doe. Anders moet ik weer apart naar winkels om de voeding te halen.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan dit helaas niet voorspellen. Dochter had KMA, dan moet je dus dure dieetvoeding gebruiken. Of misschien heeft je kindje wel last van merk 1 en niet van merk 2....

9. gusto

gusto Niet meer actief

Hier ook een pak per week de eerste 6 maanden ongeveer. Daarna verschoof dat naar 1 pak per 1,5 week, inmiddels doe ik er 2 weken mee.

Ik heb altijd Nestle gebruikt.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er is geen verschil in kwaliteit tussen huismerk en duur merk.
    Hier vind je een handig overzicht:
    Check hier uw babyvoeding op kwaliteit en prijs

Als je graag zelf wilt gaan voeden, bereid je dan goed voor. Neem contact op met LLL en VBN die kunnen je in aanraking brengen met andere meerlingmoeders die zelf voeden. Van te voren al overleg met een lactatiekundige is ook zinnig.

11. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Hier nu ongeveer 1 pak per week en dan hebben wij de standaard 1 van nutrilon en die verdikken we dan ook nog met nutriton(jbpm). Dus dat is bij elkaar ongeveer 17 euro per week.

12. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Hier ook ongeveer 1 pak per week. Hero standaard 1. Gekozen omdat het bij veel verschillende winkels verkrijgbaar is en beter te krijgen dan Nutrillon. Tegenwoordig koop ik 2 pakken, een jumbo pack luiers en billendoekjes ofzo bij Kruidvat en dan wordt het spul nog gratis thuis bezorgd ook. Ideaal.

13. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier 1 pak pepti a €25,19 ivm koemelkallergie per week soms 1,5 pak. Volgende maand eindelijk de provocatie test want het wordt pas daarna vergoed bij ons.
    Mocht onze zoon naar normale voeding mogen dan gaan we niet voor nutrilon want die is zo slecht leverbaar.

Deel Deze Pagina