Gillen van drift. Nu al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Hier nog een kindje wat lekker kan gillen!

Ze mag hier ook best veel, maar soms lijkt ze het allemaal niet te willen.
    Slapen doet ze nog wel 2x bijna 2 uur, dus dat is voor ons allemaal wel heel fijn. Ik merk dat ze heel opstandig word van moe zijn. En dan wil ze ook niet slapen!

Hier doen we veel samen. Bouwen, boekje lezen, liedjes zingen. En ik benoem haar mogelijke frustratie.
    "Ik snap dat je het niet fijn vind dat mama even thee zet, maar dat os heel warm, en gevaarlijk. Wij gaan zo samen thee drinken"

Of " ik zie aan je dat je het moeilijk vind om met de auto te spelen, ik kom je helpen"

Voel me soms net een therapeut, maar dit helpt haar volgens mij wel:)

2. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    :D:D sorry moest ff lachen.

3. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Hier ook een driftkikker van 10 maanden.
    In de box zetten helpt hier niet, blijft ze jengelen en huilen.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gezonde fitness! :D
    Home - BabyCarryWorkout

5. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Heel herkenbaar haha.
    Mijn zoontje kan er ook wat van. Het is bij hem nu vooral drama als ik zeg dat hij iets niet mag. Dan zie je hem gewoon bijna trillen van woede haha. Hij heeft verder wel engelengeduld gelukkig, hij kan uren met een vormenstoof spelen en als het vormpje niet in het ene vakje past, dan probeert ie gewoon een andere.

Als hij moe is of als hij niet lekker in zn vel zit is het wel een ander verhaal hoor, dan is echt alles 5 minuten leuk en daarna gaat ie draken. Als ik hem zat ben kieper ik hem in zn bedje. Voordeel hiervan is dat hij na even krijsen in zn bedje zo blij is dat ie er weer uit mag, dat ie dan weer poeslief is, heerlijk!!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kijk om je heen, in Nederland zie je zat dragende moeders in het wild.;)
    Denk dat het verschil 'm zat dat ze hier toen ze bijna 3 waren 10 en 12 kilo wogen.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dus je gebruikt zijn bed als een strafplek?

8. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    nee zo is het niet echt, hoor (snap dat je dat denkt, ik zei het een beetje grof:)) het is meer een change of scenery zeg maar. Als ik mijn zoontje, als hij in een piepbui is, in een andere ruimte dan de woonkamer zet (maakt niet uit of het onze slaapkamer, de gang of de keuken is) dan ziet hij weer nieuwe dingen en dan vergeet hij dat hij aan het piepen was.

Als hij pieperig is betekent dat 9 van de 10 keer dat hij moe is, dus meestal gaat ie dan zn bed in (nadat alle andere afleidingsmethodes met andere speeltjes, beetje drinken etc niet meer werken). Of hij slaapt dan binnen 10 minuten of hij gaat spelen met zijn knuffeltjes die daar staan. Als dat laatste het geval is dan is hij daar na een kwartier/half uur klaar mee, en dan gaat ie weer huilen/zeuren. Als ik hem dan uit zn bed haal is ie weer heel erg lief :)

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Dat is licht DM! was dat niet te licht dan? Ons dametje is nu 9,5 kg volgens mij.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zaten altijd keurig rondom hun lijntje. Het zijn nog steeds lichtgewichtjes, ik til mijn 11-jarige nog vrij gemakkelijk op (nou ja, ik ben natuurlijk ook beresterk :D )

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ach ja, meer in de zin van 'uit de situatie halen'...net zoals ik ze wel eens achter het behang plakte :D

12. Magda

Magda Bekend lid

29 mei 2012
    524
    28
    28
    Hier ook zo een eigewijs dametje, als ik nee nee zeg zegt ze jaja en probeert ze het toch te doen en als ze echt haar zin niet krijg word ze boos. Maar ik moet zeggen dat het wat minder word. Box heb ik inmiddels opgeruimd ze vond het echt verschrikkelijk.

13. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    geen aandacht aan spenderen gaat van zelf over
    en als je het snel op geeft zal ze het ook niet leren gewoon keer op keer volhouden op geven moment zal ze het echt wel door hebben

Deel Deze Pagina