Hij heeft nog honger en huilt weer erg veel! advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miepdoos, 13 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    Hallo!
    Ik moet even wat kwijt. pffff ik ben echt helemaal gesloopt.
    Mijn zoontje luuk is nu 3 maanden en een week oud, hij heeft sinds nu 1,5 week nutrilon pepti en die ging de eerste week best goed, hij sliep ineens door en ik heb hem (na de prikjes) niet meer ingebakerd en dit ging ook erg goed. Maar nu de laatste dagen is hij ineens weer veel onrustiger, overdag weer veel huilen en veel te snel weer willen eten (ik red met moeite de 3,5 uur) en nu heeft hij ook ineens snacht weer heel erg honger! maar ook echt honger, ik heb wel vaker een speen enz gegeven en bij hem gebleven en dan sliep hij zo weer verder, maar de laatste nachten heeft hij echt honger. dit komt er dus op neer dat hij 6 flessen wil van 200 cc, dat is dus veel te veel. Hij heeft ook reflux dus ik verdik de flessen al met ruim 4 scheppen nutriton. Dus meer verdikken kan denk ik dan niet. maar ik weet het niet meer, hij huilt ook weer zooo na de voeding echt van die pijnlijke gillen, dit vind ik zooo zielig om te zien. Vannacht weer van 04.00-06.00 bij hem op zijn kamer gezeten. toch proberen weer in slaap te krijgen, en uiteindelijk toch maar de fles. Heeft iemand nog een tip wat ik nog meer kan doen. Hij komt dan vanavond ( als hij dat al red ) op een laatste voeding van 09.00 dat is veel te vroeg want dan denk ik dat hij vannacht dus weer wakker word. Wat moet ik hier nu mee, hij heeft 3 maand lang veel gehuild enz, en ik dacht echt dat de voeding hielp, maar nu weet ik het niet meer. Ik weet dat je die voeding de kans moet geven zijn werk te doen, maar zo lukt dat niet echt. Ik moet het nu nog 5 weken geven en dan heb ik weer een afspraak bij de kinderarts. vind dit wel echt moeilijk hoor.
    groetjes

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Het lijkt heel veel op het verhaal van mijn zoon. Hij is nu 8 maanden en wij hebben al die tijd een hevig huilend kind gehad. Aan van alles is gedacht, maar nu weten we het. Een verborgen reflux. Hij krijgt iedere keer voeding omhoog (dat is heel zuur door het maagzuur), maar slikt het ook weer in. (dus weer langs de slokdarm). Die gaat op een gegeven moment echt pijn doen!
    Hij dronk iedere keer kleine beetjes (om de zuuraanval te stoppen). Ik zat wel op 10-15 voedingen op een dag. Nu hebben we medicijnen (maagzuurremmers) en Nutriton en het gaat goed! Eindelijk hebben we een lief, rustig en gezond mannetje!

Leg het maar eens voor aan de KA. Misschien dat ze hier naar willen kijken.
    Sterkte!

3. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    reflux heeft hij inderdaad ook, daar heeft hij al medicijnen voor.
    dus ik denk dat er meer is

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Misschien voeding voor extra hongerige baby's proberen?
    En misschien heeft hij gewoon méér voeding nodig. Niet elk kindje heeft genoeg aan de 'standaard' hoeveelheid!

5. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    ik denk ook aan meer voeding, want voeding voor hongerige babys heb ik al gehad, maar dat ging wel goed, maar toen begonnen de tekenen voor koemelkallergie, vandaar de nutrilon pepti, en ze hebben geen voeding voor hongerige baby's en ook voor allergie helaas. Dus denk idd dat ik meer moet geven. maar 5 flessen van 210 water is dat niet erg veel?

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee hoor dat heeft die kleine gewoon nog nodig dus gewoon geven! Hij geeft vanzelf wel aan als het te veel is.
    Succes!

7. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi Hoi,

hier hadden/hebben we hetzelfde probleem..ons zoontje heeft ook koemelkallergie en verborgen reflux en zit ook op 5 flessen van 200 en heeft ook nog steeds honger..hij is de 19e 4 maanden maar geef hem al een aantal weken een papfles!
    heb het tegen de kinderarts gezegd omdat meneer ook elke keer weer s'nachts kwam en we dan telkens op teveel uitkwamen..
    ze vondt het geen probleem..en we hebben nu ook van haar de verwijsbrief voor de dietiste (ivm koemelkalergie) om met 4 maanden bijvoeding te gaan introduceren...6 maanden redden we gewoon niet met zo'n hongerlap...

wij verdikken ook met nutriton maar dat werkt echt niet voor de honger..wij geven hem nu s.morgens en s.avonds een lekkere papfles en tot nog toe gaat dat goed..misschien voor jou ook een optie?

succes

8. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    bedankt voor de tip, dit is misschien inderdaad wel een idee.
    maar hoe doe je dat dan? en mag ik vragen hoeveel nutriton je in de andere flessen doet? en in de ochtend en avond fles doe je hoeveel scheppen nutrix ( of gebruik je wat anders) en dan ook nog nutriton of dit dan niet meer? ik hoor graag van je, want dit lijkt me inderdaad de enige oplossing.

groetjes

9. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    waarom zijn 6 flessen van 200 cc teveel bij 3 maanden?

als hij toch honger heeft lijkt me dit niet zo'n probleem toch?

Mischien wilt hij gewoon vaker drinken en mag dit best iets minder dan 200cc zijn anders?

Succes ermee, lijkt me heel lastig /hug

10. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik lees dat hij echt pijnlijke gillen heeft, heeft hij niet last van darmkrampen? Daardoor krijgt hij meer zuigbehoefte waardoor hij dus de fles wel wil, maar daar krijg je ook weer krampjes van. Hoe lang blijft hij huilen na de fles? Onze dochter, toen ze nog last had van krampen, krijsde ongeveer anderhalf uur en daarna viel ze als een blok in slaap. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Tot vier maand mogen ze maar 1 liter per dag omdat de niertjes meer voeding niet kunnen verwerken.

12. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    nou de kinderarts heeft me net terug gebeld maar daar schiet ik dus niks mee op. die zeggen gewoon, niks geven in de nacht, jah lekker makkelijk gezegt, hoe kan ik nu niks geven als hij zooo giga krijst van de honger.

in tegenstelling tot de kinderarts zegt het cb, dat ik dus wel een schepje nutrix in de laatste fles mag doen. gewoon even kijken hoe dat gaat. Hij zal dat wel nodig hebben. Was wel een beetje vroeg, maar kan verder geen kwaad zegt ze.

nou dat is leuk advies, 2 totaal verschillende

13. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ik las laatst iemand op dit forum die al zo vroeg met fruithapje was begonnen omdat haar zoontje ook niet genoeg had aan 5x 200 cc. Misschien kun je dat proberen?

14. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik vraag me af of het wel honger is? Als hij zo gilt na de fles dan zijn het waarschijnlijk darmkrampjes. Kan je niet kleinere flesjes maken en het zo meer verdelen over de dag en meer op verzoek voeden? Misschien dat zijn darmen het dan beter aankunnen? En 's nachts gewoon voeden hoor, een kereltje van 3 maanden heeft echt nog wel een voeding nodig.

15. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    ochja dat is waar ook :oops:

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Ja, als ze zich 's nachts melden wel, maar met 3 maand hoef je ze 's nachts echt niet meer wakker te maken voor voeding.
    Ik persoonlijk denk ook (zoals ik hier boven al opperde) dat het krampjes zijn. Ik vraag me af of je dan moet voeden, daar worden de krampjes alleen maar erger van. Probeer eens een warm bad, warme kruik op de buik of natuurlijk het wondermiddel Sab Simplex. Ik gebruik het nog steeds. Wilde laatst gaan afbouwen maar mijn dochter krijgt dan weer last van krampen, dus we gebruiken het voorlopig nog maar even.

17. miepdoos

miepdoos Lid

24 aug 2006
    45
    0
    0
    hengelo ov
    Dat echte gillen doet hij alleen na de voeding, maar dat harde huilen in de nacht dat is echt honger, geen pijn huil. Die kan ik nu wel onderscheiden na zoveel geprobeert te hebben. Ik zit heel erg te denken om toch om onderzoeken te vragen, wat zouden jullie doen? dan weet ik alles wel zeker, maar ze doen dit niet zo gauw omdat het voor die kleintjes ook geen pretje is, maar nu ook niet toch!
    vaker voeden en weer op verzoek is misschien wel een idee dus weer naar flessen van 150 cc. denk dat dat wel een optie is. pfff moeilijk!

18. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Het lijkt mij ook erg moeilijk. Op verzoek voeden en kleinere flesjes over de dag aanbieden is zeker het proberen waard. Laat je zoontje het zelf maar even bepalen, dan kan je altijd nog kijken op hoeveel voeding je uitkomt.
    En het lijkt mij niet handig om al te starten met bijvoeding, in tegenstelling tot een advies hier gegeven, als je zoontje last heeft van z'n darmpjes.

Veel sterkte! Laat je even weten hoe het gaat?

19. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik vraag me nog steeds af of dat ondertussen niet achterhaald is... Ik heb het wel aan proberen te houden met mijn zoon omdat ik ervan wist via dit forum maar hier in Zweden hebben ze er nog nooit van gehoord. Bij zowel arts als CB-dames nagevragen en die hadden nog nooit van die 1 liter regel gehoord. Die keken me gek aan en hadden zoiets van: eerst kijken of er niets anders aan de hand is maar als hij echt honger heeft? Gewoon die flessen geven ipv honger laten lijden!

TS: die van ons ging pas door slapen rond de vier maanden toen we met een opvolgmelk en bijvoeding begonnen. Voor die tijd heeft hij lang nachtvoedingen gehad en is hij over de 1 liter gegaan, hij had gewoon erg veel honger. Toen hij dus vier maanden was en zijn darmkrampjes gezakt waren (Elian heeft daar ook behoorlijk last van gehad) zijn we langzaam wat extra gaan geven. Hij liet bijna meteen zijn late en nachtfles vallen toen.

Deel Deze Pagina