ik heb een dochter van anderhalf en de laatste tijd gilt ze de boel bij elkaar. nou heb ik haar al genegeerd, op de gang gezet maar het helpt allemaal niks heeft iemand tips ? ik weet wel dat er een kop op haar karakter zit.
Hee daar zie ik ineens een boeiend onderwerp! Jammer dat er nog niemand tips gegeven heeft, want ik heb dus exact hetzelfde. Jelle is bijna anderhalf, en gilt ook nogal vaak. Ik heb een beetje het gevoel dat het uit frustratie is dat ie ons bepaalde dingen niet duidelijk kan maken, dat wij niet snappen wat hij wil. Gaat vast wel over als ie wat leert praten (hoop ik). Maar erg vervelend vind ik het, en inderdaad; niks lijkt te helpen. Lief vragen of ie niet wil gillen, negeren, boos worden, teruggillen...
Het zou best kunnen dat ze het doen omdat ze niet goed duidelijk kunnen maken wat ze willen. Eva gilt dus helemaal nooit, maar kan al wel aardig praten en zo duidelijk maken wat ze wil. Eva heeft ook een pittig karaktertje en daarom maken we haar nu al duidelijk dat ze moet zeggen wat ze bedoelt. Maar goed, dan moeten ze wel een beetje kunnen praten natuurlijk.
hier al een paar maanden, ook al is mila een stuk jonger dan jullie kids.. ze had een periode dat t minder was, maar is weer helemaal terug. en lachen daarna, niet normaal! wqel super irritant..
Mijn dochtertje vindt het sinds twee weken ook leuk om af en toe flink hard te gillen (ze is nu bijna 19 maanden), gewoon vanuit het niets effe haar stembanden oefenen zeg maar. Vergezeld van een enorme smile op haar gezichtje. En dan is het helemaal dikke pret als de kat er voor wegvlucht Zeggen dat ze er mee moet stoppen of dat onze oren er pijn van gaan doen, maakt meestal geen indruk helaas. Gelukkig houdt ze er na een poosje vanzelf weer mee op, als de lol eraf is. Maar iedere seconde duurt uren.... Het is hier dus ook geen gillen om haar zin te krijgen of zoiets, maar gewoon ineens effe een keel opzetten, aan tafel bijvoorbeeld. Helaas geen tip voor je dus, maar ik lees wel effe mee of er nog geniale tips komen @Snoopy, ons meisje heeft al een heel ruime woordenschat en kan ook heel goed duidelijk maken wat ze wil (lekker pittig grietje is het ), maar het gillen is hier niet het gevolg van niet-kunnen-duidelijk-maken-wat-ze-wil. Ze vindt het gewoon leuk denk ik om zichzelf zo duidelijk te poneren en reacties te ontlokken aan haar (geïrriteerde) omgeving
Hier ook een kleine meid die gek is op gillen. Hoe harder hoe beter Ze is nu 15 maanden. Als ik zo de reacties lees lijkt het wel alsof het bij de leeftijd hoort (1 jaar)!
Yep hier ook zo een. Is wel grappig als ik met dr aan het fietsen ben. Dan gilt ze ineens alsof ze ik weet neit wat aangedaan wordt en dan krijg je nog wel eens wat blikken van mensen
ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige moeder ben want als ik in de stad loop met haar en ze loopt vreselijk te gillen dan kijken er veel mensen mij aan. op zich sta ik daar wel boven maar als ze echt een gilbui heeft dan niet. ik heb inmiddels de indruk dat het aandacht is want als wij aan het eten zijn en mijn man en ik zijn druk in gesprek dan gaat ze ook gillen. dus ik probeer het nu gewoon te negeren. alleen als ik bij de oma's ben dan heeft het geen zin want ik negeer haar maar de oma's niet die proberen haar af te leiden wat trouwens ook niet helpt.