Onze kleine meid is nu 2,5 week oud en ik vind haar zo weinig slapen...... ze komt op ongeveer 13-14 uur per dag uit. Ik weet dat de ene baby minder slaap nodig heeft als de andere, maar is dit niet heeeeel weinig??? Als ze wakker is, is ze trouwens een heel tevreden meisje en zit ze gezellig bij papa of mama, ligt ze om zich heen te kijken in haar bedje of zoiets..... huilen van vermoeidheid doet ze niet. Ik ben benieuwd hoeveel jullie baby slaapt!
Toen mijn baby zo klein was sliep hij van voeding tot voeding ongeveer en in de avond had hij zijn wakkere uurtjes. Denk dat hij gemiddeld zo een 18 uur sliep per etmaal. Inderdaad ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. Heb weleens gelezen dat tussen de 12 en 20 uur normaal is.
Je kleintje slaapt idd weinig, maar zolang ze tevreden zijn tussen de slaapjes in en met niet teveel moeite weer gaan slapen, is dat prima! Zodra je merkt dat je dochtertje wel heel erg jengelig wordt en inslapen heel erg moeizaam gaat, is dat wel een teken dat ze te weinig slaap krijgt.
Jenna sliep de 1e 3 maanden ook heel weinig en eigenlijk wilde ze alleen bij mij of op de bank naast me slapen. Na 3 maanden heb ik haar in de wagenbak op de bank gezet en sliep ze opeens 1a2uur achtereen ipv 3kwartier. Na 2 weken heb ik de bak terwijl ze sliep in haar bedje gelegd en weer 2 weken daarna haar toen ze sliep opgetild en in bedje gelegd. Daarna kan ik haar gewoon wakker in haar bedje leggen en sliep ze ongeveer 1,5 uur per keer en was ze ook iets van 2 uur wanner. Nu (bijna 10 maanden) slaapt ze smorgens een uurtje en smiddags een uurtje en verder is ze gezellie wakker
Bedankt voor jullie reacties! Het is heel verschillend zo te zien! Ik heb niet het idee dat ze echt te weinig slaap krijgt, ze is helemaal niet huilerig of zo en ligt vaak met grote ogen in het rond te kijken. Maar ik begin nu wel een beetje het idee te krijgen dat ze zelf niet heel makkelijk in slaap komt. Bij papa of mama op schoot valt ze vaak snel in slaap, maar als ik haar in haar bedje of de wagenbak leg, blijft ze vaak wakker of duurt het lang voordat ze in slaap valt..... Pffff ik moet nog veel leren
Mijn zoontje heeft nooit van voeding tot voeding geslapen.. Hebben zelfs nog inbakeren geprobeerd, maar ook daar ging hij niet beter of meer van slapen. Dus hij had gewoon niet meer nodig. Zolang jou dochtertje vrolijk en tevreden is, goed drinkt en ontwikkeld is er niks aan de hand. Misschien gaat zij later juist wat meer slapen als andere babies minder gaan slapen.. Zij is gewoon graag erbij om alles te ontdekken.