Gillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Muisje79, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje79

Muisje79 Lid

7 dec 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag :)

Mijn dochtertje van 24 weken heeft opeens het gillen ontdekt. Nouja, al eerder eigenlijk, maar toen was het nog sporadisch een gilletje en schrok ze van zichzelf, soms zelfs schattig te noemen.

Maar sinds 1,5 week gilt ze echt heel erg vaak en heel erg hard!!
    Zelfs op het KDV viel het op dat ze toch echt wel heel hard gilt, terwijl je haar normaal nooit hoorde. Ik denk dat het frustraties zijn. Ze kan zich omrollen, maar dan ligt ze en soms ligt ze droog te zwemmen en dan gaat ze toch tekeer!! Draai ik haar om, gilt ze ook. Zet ik haar soms in de wipstoel en ze is het zat, dan hoor je haar ook. Het lijkt wel als ze de situatie niet leuk vind waarin ze zit/ligt etc dat ze dan dus uit boosheid - frustratie het maar op een gillen zet.

Jullie nog tips ? Als ik het negeer dan blijft ze doorgaan.. Als ik zachtjes tegen haar praat en daarbij "Sstt" zeg heeft dat weinig invloed.

Jullie een idee hoe ik dit positief kan draaien ? Tips ? Ik word er soms echt heel boos van en soms val ik tegen haar uit zovan; Heej! Stoppen nu.. maarja dat wil ik uiteraard niet, maar soms is het zo vermoeiend en zeker om 7 uur in de ochtend ...

Tips zijn welkom!

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Owww zo herkenbaar. Toen mijn zoon het had ontdekt, bleef hij maar gillen. Af en toe echt frustrerend. Maar je kan er echt heel erg weinig aan doen. Hij maakt nu eenmaal erg graag geluid. Zelf de kraamverzorgster zei dat ze nog niet eerder zo'n jong babietje heeft gezien wat zoveel geluid maakte.

Het waren bij ons wel fases hoor. Vooral rond de periodes van de sprongetjes was het gegil erger. Tja, wat kan ik ervan zeggen? Proberen het maar te accepteren. Het is niet anders. Ik denk niet dat je het kan laten ophouden.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Op deze leeftijd kun je daar echt niets aan doen :). Irem gilt ook veel, maar meestal van plezier - ik vind het wel grappig :D. Tis gewoon allemaal ontdekken wat ze met hun stem kunnen doen.

4. Muisje79

Muisje79 Lid

7 dec 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik denk ook dat ik er idd weinig aan kan doen.
    Ze is ook nog te klein om echt boos te worden ofzo. Ik negeer het maar gewoon en soms blijf ik dus "Sstt" zeggen en ga gewoon door.

Maarja, denk dat het vooral frustraties zijn omdat ze dingen wil die ze nog niet kan.. hopelijk gaat het snel weer over en tot die tijd oordopjes in :p

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja geloof ook zeker wel dat het frustratie is. Het was hier iig geen gillen van plezier. Dat verschil kon je heel goed merken.

6. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook een kleintje die het gillen en hard maken van zijn stem heeft ontdekt. Soms hoor je hem om 5uur 's ochtends al gilletjes en harde geluidjes maken. Ik vind het wel schattig, want je ziet gewoon dat hij aan het leren is dat hij verschillende geluidjes en volumes met zijn stem kan maken.

Deel Deze Pagina