Hallo allemaal, Ik ben ten einde raad. Onze kleine man is altijd een goede slapen geweest. Met 5,5 maand kwamen de eerste tanden een keer verkouden waardoor hij slecht sliep, vaak wakker werd nachts. Dit is allemaal over gegaan gelukkig. Sinds een week begint hij in de avond te gillen/krijsen als ik hem in bed leg. Het lijkt wel of hij woedend is. Hij is ontroostbaar. Bij hem zitten over zijn bolletje waaien het heeft geen zin hij duwt me hand soms zelfs weg. Hij gaat vaak rechtop zitten in bed en komt dan weer met een arm vast tussen de spijlen dus ik moet geregeld gaan kijken. Vandaag heeft hij zelfs overdag niet geslapen. Je zou dus denken dat hij dood moe is maar hij houd het gillen nu al 1,5 uur vol. Na zijn avond fles viel hij in slaap. Ik heb hem in bed gelegd waar hij in5 min later gillen wakker werd. Het enige wat hem doet stoppen met gillen is hem uit bed halen en het liefst nog uit de kamer of het grote licht aan. Dan gaat hij gerust weer gezellig brabbelen en draait zich van je af omdat hij alles wil zien wat mij dan eigenlijk wel een beetje boos maakt. Ik heb de deur al open laten staan zodat er licht in zijn kamer schijnt maar dit werkt ook niet. Mijn uiterste nood was een zetpil geven omdat er ook nog een aantal tanden doorkomen maar dit werkt ook niet. Ik hoor nu al een paar keer zijn nijntje muziek afgaan wat betekend dat hij dus steeds aan het koort trekt, hij blijft er doorheen schreeuwen dus echt plezier heeft hij er niet in. Help help ik weet het echt niet meer. Doe ik hem te kort door hem te laten huilen. Houd hij me voor de gek en moet ik voet bij stuk houden. Heeft iemand dit ook gehad? Ik weet het echt niet meer. Het gebrul is niet normaal meer!!!! Ik hoop dat iemand tips heeft. Een wanhopige moeder!!!!
Ga even met hem op bed liggen misschien valt ie dan wel in slaap.. Even 15/20 min wachten want dn slaapt ie wa dieper en dan weer in zn bed leggen... En anderhalf uur zo laten gillen vind ik een beetje zielig ennzou dt ook zeker niet doen En nee hij neemt je niet in de maling daar is ie nog te klein voor! Dus ga hem lekker troosten zou ik zeggen Is er misschien iets 'engs' in zn kamer? Misschien eennschaduw van iets.. Iets wat op de kast staat oid?
Niet boos worden. Je kleintje heeft "gewoon" last van verlatingsangst. Hij kan je nog niet voor de gek houden. Hij wil niet dat je weggaat en mist je. Hij is gewoon bang dat je niet terugkomt. Daarnaast is hij nu zo moe dat hij de slaap niet kan vatten. Er zijn verschillende dingen die je kunt uitproberen. Ten eerste sowieso veel kiekeboe spelletjes spelen, ook overdag. Als je hem op bed legt, kun je evt nog wat rommelen in de gang of op je eigen slaapkamer. Praat hardop, laat horen dat je er nog bent, ook al kan hij je niet zien. Of blijf bij hem tot hij in slaap valt. Aai hem als hij dat wilt, wil hij dat niet, ook goed, maar blijf erbij. Spreek hem geruststellend toe dat je altijd dichtbij bent. Evt kun je samen met hem op jullie eigen bed gaan liggen. Leg hem op zijn zij met zijn rug tegen jouw buik. 1 arm over hem heen zodat hij zich veilig en geborgen kan voelen. Dan kun je hem idd na een minuut of 15 overleggen. Sommige ouders leggen zelfs een extra matras op de baby's kamer om erbij te kunnen blijven. Succes! Het gaat vanzelf weer over! Maar kan even duren
Begrijp me niet verkeerd ik doe niet boos tegen hem maar voel me machteloos ik zou met alle liefde hembij mij in slaap laten vallen maar dat werkt dus niet. Ik ga rustig bij ons op bed liggen maar dan wil hij zitten en begint te huilen als ik hem naast me leg of een beetje tegen mij aan hou zodat hij blijft liggen. Hij sliep net 5 min maar wordt dan weer gillend wakker. Ik heb blijkbaar niet duidelijk geschreven maar hij huilt aan1,5 uur ik heb hem niet al die tijd alleen gelaten ik krijg hem alleen niet stil!!
Bedankt voor de tips emmarijn. Ik dacht ook verlatings angst daarom ga ik vaak bij hem zitten maar dan blijft hij gillen. Daarom twijfel ik of dat het wel is. Nu is hij uiteindelijk in mijn armen in slaap gevallen! Fijne avond nog
Krijg je hem ook niet stil als je met hem gaat zitten? Heb je bijv. een schommelstoel? Evt een extra klein flesje melk? Is hij op geen enkele manier te troosten? Nog steeds geldt: hij kan je nog niet voor de gek houden. Hij zit duidelijk niet lekker in zijn vel. Ik weet even niet wat je nog meer kunt doen, behalve hem bij je houden. Misschien last van z'n oortjes? (Maar zetpil zou daartegen werken lijkt me?)
Owja oortjes kan ook nog, laat dat anders even nakijken voor de zekerheid zodat je dat kan uitsluiten Misschien doet t wel zo pijn dat de paracetamol niet voldoende helpt oid.. Dan weet je het in ieder geval zeker Miss nog wat drinken geven? En ik doe hier ook vaak als de kleine niet kan slapen in mn armen nemen en heen en wert in Zn kamer lopen en tegelijk een beetje wiebelen.. Duurt meestal 5-10 min en dn slaapt ie
Hij is uiteindelijk snikkend in mijn armen in slaap gevallen. Dat gaat me dus echt aan me hart! De schommelstoel is een goed idee die stond alweer op zolder maar komt nu misschien wel weer goed van pas. Met hem liggen werkt niet dus misschien dat hij al schommelend wel weer in slaap valt, ik hoop natuurlijk dat hij morgen avond normaal slaapt maar ga anders ik het proberen. Pffff soms zie je het zelf ook gewoon niet meer! Bedankt.
Deze fases hebben ze idd soms. Onze zoon heeft dat volgens mij ook rond die een beetje gehad, alleen viel hij wel in slaap maar werd hij rond 0:00 uur gillend en huilend wakker. Wij hebben toen gewoon een week met hem in de armen op de stoel in zijn kamer gezeten, af en toe een flesje als troost (als het echt te erg werd en hij zich niet liet troosten). In het begin was ik bang dat hij eraan zou wennen, maar na ongeveer een week was het over. Heel veel succes!