bang in het donker

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamsie2010, 29 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mijn zoon van drie is erg bang in het donker, is hierdoor veel wakker snachts. Een nachtlampje had geen positief effect Heeft iemand een idee wat we nog kunnen doen

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter heeft een lampje in het stopcontact dat aan gaat als het donker word , het is maar een klein lichtje (geen fel lampje)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Als hij bang is in het donker, zou je zeggen: Zorg voor licht... maar dat werkt dus niet. Is het lampje fel genoeg? Of alleen een lichtpuntje? En is hij bang voor het donker of voor schaduwen of beesten ofzo?
    En is hij ook bang als jij er bent?

Onze dochter zag rond die leeftijd draken op haar kamer... We kregen ze niet weggejaagd (ik vergeet die angstige ogen van haar nooit meer, ze zag ze écht!) . Uiteindelijk heeft ze heel wat nachtjes naast ons bed op een matje geslapen. Ze ging slapen in haar eigen bed, maar als ze bang wakker werd, mocht ze in onze kamer verder slapen.
    Na een maand of 2/3 was het voorbij, en kwam ze niet meer snachts.

4. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hij heeft een wekker met een best fel lampje maar ondanks dat blijft hij bang maar ik kom er niet achter waarom dat is Eerst dacht ik door de komst van zn broertje, alle veranderingen maar hij zegt van niet en ook niet dat er enge beesten op zijn Kamer zijn ofzo Het is wel echt angst soms zo erg dat hij helemaal overstuur wordt en gaat overgeven

5. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    doe eens een keer wat meer licht aan, dat zou zomaar eens kunnen helpen. Samen een speciaal (verzonnen) versje opzeggen wil ook nog weleens helpen.

6. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is hij ook bang, al heel erg lang en hij is nu 4 jaar. Hij begon en begint altijd in zijn eigen bed maar we mogen pas weg als hij slaapt. Als hij dan wakker werd mocht hij in ons bed maar dat werden we zat. Nu begint hij in zijn eigen bed en als hij komt dan gaat er een matrasje op de vloer naast mij en gaat hij daar verder. De laatste paar maanden gaat het beter en komt hij niet meer elke nacht. Als hij wakker wordt, wordt hij bang en dan komt hij zijn bed uit.

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou ook zorgen coor iets meer licht dan. Kan hij ook niet aanwijzen wat er is dan? Misschien een liedje leren dat hij kan zingen als ie bang is.

Deel Deze Pagina