Hoi, Ik zit een beetje met een dilemma... Mijn ene dochter is een prinsesje, de hele tijd aan het tutten, heeft lange blonde pijpekrullen waar ze erg trots op is. Maar de ander is het stoertje van de buurt, komt vaak met kapotte knieen thuis, klimt overal op, heeel ander kind. En nu wil dit stoere meisje dus de schaar in dr haartjes. Madam wil een boblijn, zoals haar mama een aantal jaar geleden ook had, dus vooraan iets langer en achteraan opgeschoren tot in haar nek. Ze begint er steeds weer over, maar ik twijfel zelf wat, is het niet zonde van haar schouderlange stijle bruine haar? Als ze het bij vrienden zegt krijgt ze van iedereen reacties als neeeeee dat is zo zonde van je haar... aan de ene kant denk ik het is maar haar, als het lelijk wordt groeit het weer aan... Aan de andere kant denk ik van als het echt niet mooi wordt dan zit ze er best een poosje mee opgescheept Nu vraag ik me dus af, wat zouden jullie doen, laten jullie een meisje van 4 zelf haar kapsel bepalen?
Onze jongste was drie toen ze een bob wilde, hebben we toen ook gedaan. Het kapsel wat omschrijft vind ik persoonlijk wat volwassen, misschien ook best wat werk op een dag of is haar haar zo steil dat het direct goed valt?
Onze dochter heeft haar haren al jaren "kort" Zij is ook geen meisjemeisje dus die korte bob staat super
Oja..een schuine bob is wel gaaf alleen niet heel handig bij die kids.. Hou nu steeds pieken over op plekken waar ze niet horen
Mijn dochter is nu 5, maar wil net zulk kort haar als ik heb. Nu vind ik dat persoonlijk wat te kort voor een 5 jarige. (kijk maar in mijn album), maar ze heeft het wel kort tot boven de schouders. Dus tja ik vind tot zover mag ze zelf kiezen, maar ik neem de uiteindelijke beslissing.
Het is maar haar he, groeit sowieso weer aan Als zij korter wil, zou ik het doen. En als het lelijk wordt, dan moet de kapper het gewoon fiksen. Die hoort toch een normaal kapsel te knippen? Het is misschien even wennen om je dochter met korter haar te zien, maar dat komt echt wel. En er zijn echt wel korte kapsels die je dochter leuk staan. Dat kun je ook de kapper vragen natuurlijk.
Hmm ja lastig...zou het op zich niet zonde vinden van de schouderlengte hoor, ik vind lang haar ook niet zo mooi. Maar dat opgeschoren trekt mij ook weer niet misschien moet ik het even zien. Maar een bobje vind ik super. Heeft mijn dochter ook.
Same here.. Ze mag een mening hebben en ik zal er zeker naar luisteren en proberen te zorgen dat het wordt zoals ze zelf liefst wil. Maar... Er zijn natuurlijk grenzen Ze wilde laatst "net zulk haar als papa" en dan komt er toch wel een gedegen "onderzoek" naar het hoe en waarom... Want gemillimeterd heeft niet direct mijn voorkeur gek genoeg
Gewoon in een bob laten knippen. Maar persoonlijk zou ik voor een rechte gaan, mocht ze het dan weer langer willen. Onze dochter wilde dit 1,5 jaar geleden ook, dus hup naar de kapper. Die overigens niet kon geloven dat ik t goedvond haha, ze had namelijk best lang haar. Maar nu wil ze het weer tot op dr billen laaten groeien zegt ze zelf, ze hangen inmiddels al weer ver over dr schouders.
Toen ik vier was wou ik paars haar en mijn eigen pony graag knippen. Je kan begrijpen dat mijn moeder het hier niet mee eens was. Ik had het dus niet gedaan. Waarom niet? Ik vind het zelf niet mooi. Als ze goed besef heeft wat ze wilt dan kan ze altijd zelf naar de kapper gaan. Maar met vier jaar bepaald hier mama toch echt wat er met de haartjes gedaan worden.
Ken zat kindjes met een Bob en kan erg leuk staan. Zou even met de kapper overleggen wat zei adviseren. Opgeschoren haar / ook bij een bob vind ik overigens zelf niet mooi
Mijn dochter heeft tot noch toe altijd kort haar gehad. Maar ze heeft bijna kroeshaar en dat is voor een klein kind echt vreselijk om steeds te kammen enzo. Nu ze naar school gaat laten we het lang groeien, staartje in voortaan. Als het aan haar ligt blijft het kort, maar volgens mij is dat zo omdat ze de kapper zo leuk vindt. We gaan eerst maar eens kijken hoe lang bevalt.
zou dan voor een rechte bob gaan als ze het weer wil laten groeien is dat makkelijker een opgeknipte bob vind ik bij kids niet handig nichtje heeft het ook ze kan er weinig mee en als je weer laat groeien zit het achter niet mooi
Dit. Ik zou het zeker doen. Zo'n bobje is wel heel makkelijk voor een dergelijk meisje. Ik heb zelf ook jaren een bobje gehad op die leeftijd. Het is maar haar. Binnen een jaar is het weer op de oude lengte als het niet zou bevallen. En de vergelijking met paars haar vind ik kant noch wal raken. Paars haar is behoorlijk abnormaal voor een kleuter (en zelfs voor veel pubers ), terwijl er hele hordes kleuters met bobjes rondlopen.
Mijn dochter was ook vier ze wou haar haar geven aan zieke kinderen zonder haar. Ze had haar tot aan haar billen. We zijn ook voor een schuine Bob gegaan ik wou het absoluut niet opgeschoren dus dat is ook niet gedaan ze kan het nou bijna in een staart want haar haren waren presies onder haar haargrens opgeknipt.
Hardstikke leuk Mijn oudste dochter heeft het ook zo gehad. Leek heel leuk hoor. Het was niet kaal opgeschoren maar in laagjes zegmaar. Leek heel goed bij haar.