Mijn dochtertje kan "ineens" enorm gaan gillen om aandacht te krijgen of als iets niet gaat zoals zij het heeft bedacht. Hoe kan ik dit het beste afleren? Ze doet het vooral wanneer ik in gesprek ben (met mijn man of bezoek) soms ook puur om aandacht te krijgen. Ik lees via google tips als negeren, maar hoe doe je dat? Laat ik haar dan zitten gillen zodat ik geen gesprek meer kan voeren? Normaliter zijn we van de positieve benadering maar bij dat gillen kom ik er even niet meer uit.. Ze is 2.5jaar, de gouden tip graag..?
Ik zeg heel duidelijk 'even wachten op je beurt' gaat ze door dan waarschuw ik nog een keer en daarna moet ze op de gang.
Hier dezelfde aanpak als Mamavanmeisje. Consequent zijn en ook geen aandacht geven verder, want daar is ze natuurlijk op uit.
Hier in eerste instantie vragen wat er aan de hand is. Blijft ze gillen en gaat ze niet praten dan even negeren. Duurt het me te lang of gaat ze er ook nog bij slaan dan even op gang om af te koelen.
hier werkte negeren het beste. idd haar laten gillen en gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent, desnoods het gesprek ik een andere kamer voorzetten en zodra ze ophield positieve aandacht geven. het is wel lastig en soms zelf ook wel lachwekkend als ik zie wat voor kapriolen dochter dan uithaalde om toch aandacht te krijgen. dan liep ik gauw even weg want ze mocht dat natuurlijk niet zien.
Och ja, verschrikkelijk he, dat gegil... Onze dame kan er ook wat van. Wat ik weleens deed (naast negeren) was zélf weglopen. Dan ziet ze dat haar gegil een averechts effect heeft. Afleiden wil ook weleens helpen, bijvoorbeeld iets zeggen als "hee, waar is je pop nou?" of iets dergelijks. Succes!
Jep hier ook. Gisteren toevallig kreeg ze even haar zin niet en gelijk gillen. Heb er op gepakt en even in haar kamer gezet. Als je iets niet wil ga dan vooral niet gillen. Dan krijg ze haar moeder op de kast. En daar kan ik dus wel voor ( straffen) even gelijk uit de situatie gehaald van als je wat wilt even ( normaal zeggen of vragen) Wij gillen niet in huis. Heb daar z.n hekel aan haha.