Delftse mama zoekt oplossing voor psz

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by sibje, Mar 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sibje

sibje Actief lid

Mar 12, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke Delftse mama wil ook haar kind naar een peuterspeelzaal, maar krijgt de opvang er omheen niet rond?

Mijn zoontje (net twee) gaat naar een gastouder, maar ik zou hem ook graag naar een psz willen brengen omdat daar meer kindjes van zijn leeftijd zijn (bij go is hij de oudste van drie kinderen).

In Delft is een psz vanaf twee ochtenden.
    Als alleenstaande mama moet ik echt acht dagdelen werken (8.00 - 12.00 en/of 12.00-16.00), dat red ik dus niet met halen brengen, hooguit 1 dag.

Welke mama loopt tegen dit zelfde probleem aan, misschien kunnen we elkaar helpen.

Of weet iemand een oppas (liefst gastouder) die kinderen ook van psz ophaalt?

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dat lijkt mij eigenlijk onmogelijk bijna allemaal beginnen ze pas om 8 uur in de ochtend de peuterspeelzalen.

Van 8 tot 13.00 uur dat wel. Mijn dochter heeft net zes weken door gebracht op de peuterzaal ( durfval) weet niet in welke wijk je woont. Misschien kan ik iets voor je betekenen??

3. adi

adi Niet meer actief

Maar dat kan de gastouder toch doen? (halen en brengen). Dan hoef je je zoon niet op jouw vrije dag weg te brengen naar psz, en naar mijn weten gebruiken tig ouders een gastouder in combi met psz, en hoort het halen en brengen bij de taken van go (als je dat zo afspreekt)

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Mijn go haalt mijn zoon en het andere oppaskindje ook van de psz, we hebben ervoor gekozen hem dus naar dezelfde psz te doen als het andere kindje. Volgens mij is het niet zo vreemd om dat te doen, ik hoor wel vaker dat men het zo plant.

5. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ik weet niet of het overal in Delft zo is. Hier is de peuterspeelzaal altijd 1 ochtend en 1 middag. En dan maar 2,5 uur. Van 8.45-11.15 of van 13.00-15.30.

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,193
    175
    63
    NULL
    NULL
    Overleg even met de gastouder wat de mogelijkheden zijn, wie weet heeft ze wel een oplossing. Een gastouder is uiteraard niet verplicht om je kindje naar de psz te brengen, het kan zomaar zijn dat het niet haalbaar is.

Zelf werk ik als gastouder en als ouders willen dat hun kindje op een dag dat het bij mij is naar de psz gaat dan kunnen ze kiezen uit 2 psz hier in de buurt. Verder weg is voor mij logistiek gezien onmogelijk, maar ik doe wat haalbaar is. Dus gewoon even vragen en samen erover nadenken.

7. sibje

sibje Actief lid

Mar 12, 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn go heeft aangegeven mijn zoon niet naar de psz te kunnen brengen, sowieso zijn de andere twee kindjes veel jonger en hebben een heel ander ritme, maar het brengen is ook op het tijdstip dat de andere ouders hun kind komen brengen (tussen 8.30 en 9.00 uur). Bovendien is de wachtlijst voor psz in Rijswijk, waar mijn gastouder zit, ong anderhalf jaar, dus dan is hij al 3,5 als het al zou kunnen.

Probleem is dat bij heel veel gastouders ik pas om 7.30 uur terecht kan, maar dan red ik het niet om op tijd op mijn werk te zijn (als het in Delft is).
    @pnirmal ik woon trouwens in Tanthof (werk in Rijswijk, in de Bogaart)

ik heb van iemand via pm een ander gastouder bureau als tip gekregen, die misschien een go hebben in Delfgauw (vlakbij) die wel plek heeft en psz aanbied.

8. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

Dec 30, 2010
    1,585
    1
    0
    Den Haag
    Mijn dochtertje gaat ook naar een go en voor haar was ook niet haalbaar om haar van de pzs te halen.
    Vind ik opzicht ook wel logisch, ze zit met meer kindjes thuis ook babies.
    dus ik heb nu een vaste vrije dag op mijn werk en op die dag gaat ze dan naar de psz.
    ik vind het toch belangrijk dat ze gaat.

Share This Page