Mijn zoon had een tijdje terug een schimmelinfectie en daarvoor had ik crème gekregen. De bultjes gingen best snel weg maar het blijft tussen zijn billen echt super rood. Hij lijkt er zelf overigens totaal geen last van te hebben maar vroeg me toch af wat ik er tegen kan doen. Ik smeer nog steeds die crème 2x per dag en tussendoor smeer ik zinkzalf maar niets lijkt te helpen. Als het niet snel over gaat wil ik sowieso terug naar de HA gaan.
Krijgt hij niet misschien ook tandjes? Hier helpt het iig altijd als er tandjes doorkomen door maizena op de billen te doen. (Weet niet hoe dat zit na een infectie natuurlijk maar je kan het proberen).
Hier precies het zelfde. Eerst een schimmeltje en daarna knal rode billen. Sinds gister smeren we de creme niet meer en het wordt al minder rood.
onze zoon had last gekregen van rode billetjes (tot bloedens toe) met een lichte schimmelinfectie toen wij overgestapt waren van de kruidvat luiers naar de lidl luiers. Deze bleken niet voldoende te absorberen voor hem. De schimmel aangepakt met idd een creme, maar gezien de rode billetjes bleven maar weer snel over gestapt naar de kruidvat luiers. Probleem is nu opgelost en heeft nergens geen last meer van.
Misschien even stoppen met allerlei middeltjes smeren en samen in bad gaan met daarin badedas. Wij doen dat bij onze kleine meid als ze rode/ruwe billetjes heeft. Werkt heel goed. Alleen in een badje met een klein beetje badedas kan natuurlijk ook.
Thnx voor de tips! Ik ga met de badedas en de maizena aan de slag! En ga ook op onderzoek uit of hij tandjes krijgt
Wat ook heerlijk spul is gebleken hier is de billenzalf van dr Leenarts ( stond ook op hh beurs) Een fijne dikke zalf met zink. Na een wasbeurt met alleen water en drogen met hydrofiel een laagje van dat spul erop. Ik ben er blij mee. Die rottige tandenpoep bijt gelijk soort wondjes in zn billen