Gillend wakker worden 's nachts. Overstuur.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boordevol, Feb 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Weet iemand wat dit kan betekenen? Mijn zoontje wordt de laatste weken vaak midden in de nacht gillend wakker. Je schrikt je rot. Hij gilt eerst hard en is helemaal overstuur. Na veel moeite krijg ik hem pas rustig want ook als je hem optilt blijft hij gillen en 'gooien' met zijn lichaampje. Als hij eenmaal wakker is dan wil hij ook niet meer slapen en blijft dan jammeren/snel huilen. Na een half uurtje kan ik hem dan weer naar bed brengen. Ik herken dit wel (in mindere mate) als er een tandje doorkomt. Dan zie ik de volgene dag ook echt dat na zo'n nacht er een tandje door is. Maar nu gebeurt het steeds vaker en is er geen tandje doorgekomen. Hij heeft dan ook hele dikke ogen van de slaap en blijft de rest van de nacht onrustig. Ook als we hem bij ons nemen blijft hij steeds wakker worden, huilen, gillen, slapen etc. Hij is nooit een geweldige slaper geweest helaas maar dit is wel heel erg. Normaal gesproken slaapt hij snel weer in of wil hij de borst maar tijdens deze 'aanvallen' wil hij dat ook niet en is het moeilijk voor hem om weer in slaap te vallen.

Ik dacht misschien nachtmerries? Of tandjes die misschien onderweg zijn? Maar bij de eerdere tandjes deed hij dit alleen de nacht voor er eentje doorkwam.

Iemand een idee of tips?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Niet toevallig last van de oortjes?

3. p1982

p1982 Niet meer actief

wat komt me dit bekend voor, slaapt hij vlak bij de cv ketel?
    we hebben het bedje van docher op andere plek gezet en nu gaat het goed misschien proberen

4. nense

nense Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,358
    0
    36
    Female
    Gelderland
    Ik denk dat hij dan gedroomd heeft.
    Mijn zoontje wordt ook nog wel eens helemaal overstuur wakker en doet ook zoals jij beschrijft.
    Dan heeft hij gedroomd en we krijgen hem alleen rustig door hem bij ons te nemen en het duurt vaak een tijdje voor hij weer in slaap valt.

5. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Wij hadden het ook bij dromen. Het verschil tussen oortjes en dromen was dat hij bij dromen vaker weer ging slapen en bij oortjes meestal niet.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Bedankt voor de snelle reacties. Oortjes zou kunnen maar merk verder niets aan hem? Geen koorts en overdag gewoon zichzelf.

Slapen doet hij in zijn bedje dat niet direct naast een cv staat maar ons bed wel en dan slaapt hij er dus wel dichtbij. Maar die staat 's nachts sowieso uit en hij doet het ook als hij in zijn eigen bed slaapt.

Ik weet niet goed hoe ik kan achterhalen of het inderdaad dromen zijn of toch iets anders. Lastig.

7. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Als je twijfelt of het medisch zou kunnen zijn, maak gewoon een afspraak bij de huisarts. Dan heb je dat gewoon afgevinkt als je dat wat rust biedt.
    Dromen kun je nooit helemaal zeker weten. Het is ook een beetje afvinken van andere zaken. Het is wel een bekend verschijnsel is rond die leeftijd.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

voordat ik doorhad dat t haar oren waren had ze een dubbele oorontsteking en kreeg ze plots koorts. Was op de nachten na niets aan te merken totdat we te ver waren.
    Gewoon even laten onderzoeken.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,170
    4,321
    113
    Was het bij jullie elke nacht feest? (dus degenen die een ooronsteking hadden)

ik zie namelijk wel dat de plek van de hoektandjes dik is geworden dus zou dat het toch zijn?

Ik kijk het nog een weekje aan hoe het gaat en ga dan eventueel naar de huisarts.

10. Wij hebben het hier ook gehad, geen idee wat het was. Te koud op zijn kamer, oorpijn, nachtmerries?? Totdat ik ontdekte dat er twee kiezen tegelijk doorkwamen, daarna was het weer even rustig en 2 weken later weer twee kiezen. Kan het niet zijn dat er kiezen doorkomen?

Share This Page