regelmatig verhoging

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Angel1980, May 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

He meiden,

Dean heeft de afgelopen weken regelmatig verhoging ( tussen 37.5 en 38 graden) Afgelopen weekend een dag echt koorts gehad, maar naarmate de dag vorderde ging het beter en 's avonds was het weg.

Ik temp hem nu regelmatig en dat doe ik n.a.v. hoe zijn hoofdje aanvoelt. ( met mijn lippen kan ik een redelijke inschatting maken of hij verhoging heeft) Gedurende de dag wisselt het sterk. Het ene moment voelt hij warm en heeft hij ook verhoging en na 10 minuten bijvoorbeeld is het weer weg.

Verder oogt hij prima en gezond. ( op een verkoudheid na) De verkoudheid valt trouwens dan ook erg mee, verder als een lichte verstopte neus komt hij niet. Verder erg vrolijk en lief kereltje.. Hij slaapt wel veel, maar dat heeft hij altijd wel gedaan. ( 's nachts 11 á 12 uur en overdag 4 á 5 uur)
    Ik wil niet snel in de paniek schieten, wetend dat baby's snel verhoging/koorts hebben, dus vandaar eerst mijn vraag hier. Ik weet dat koorts een signaal is voor een virus, maar verhoging? Ik kan er zo ie zo weinig over vinden. Ik overweeg wel om een afspraak te maken bij de ha.

Maar nu mijn vraag: Valt het jullie ook op dat jullie kleintjes snel warm aanvoelen of misschien verhoging hebben?

2. Hoi Angel,

Mijn dochtertje heeft dat ook hoor! Vooral als ze moet lachen, of erg druk is met haar lijfje, dan schiet haar temp omhoog. Meestal net boven de 37,5 dus niet over de 38 heen! Als ze rustig is dan is haar temp eerder 36,7. Ik denk dat dat wel normaal is... Denk dat je vooral ook goed moet opletten dat ze voldoende drinkt en goed reageert, niet suf is enzo.. Maar als je het niet vertrouwt, zou ik gewoon de dokter bellen hoor! Je kan je verhaal ook tegen de assistente vertellen, misschien kan zij je ook al verder helpen/advies geven!

Groetjes Marjolein

3. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Tot 38 graden hoef je je echt niet druk te maken hoor. Lichamelijke activiteit verhoogt ook de lichaamstemperatuur. Ik denk dat je door hem zo vaak te temperaturen, jezelf gek zit te maken eigenlijk...

4. Angel1980

Dat zou kunnen, ik twijfel dan ook inderdaad mijn objectiviteit.. En het vervelende is dat ik niks kan vinden over "verhoging", alleen koorts.

Verder een update: Overdag een "goede" dag gehad, maar net tijdens het eten gloeide hij op en z'n wangen werden( en zijn nog steeds) rood.. Tandjes? Misschien, ik weet het niet.. Morgen denk ik toch even naar de ha en ik kan alleen maar hopen dat ook hij zegt dat ik mezelf zit gek te maken....

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze dochter zit 'standaard' al rond de 37,5. Ik temperatuur niet zo vaak (misschien 1x per 1-2 weken, of ze moet langere tijd warm aanvoelen), maar als ze idd een keer wat drukker is geweest kan ik me voorstellen dat ze ook richting de 38 gaat. Verder sluit ik me aan bij Miez!!

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij tandjes en kiezen kunnen ze inderdaad rond de 38 graden zitten.

Dit is geen gekke leeftijd om met tandjes te beginnen, dus wie weet zie je dadelijk een wit puntje.

7. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

mijn zoontje heeft hetzelfde. ronde de 37,7. heb het aan diverse artsen gevraagd kinderarts en huisarts, cardioloog ( mijn zoontje is te 8 weken te vroeg geboren , dus hij ziet nogal wat artsen ) ze zeggen allen hetzelfde. kan geen kwaad. let op bij minder drinken , hangerig, boven 38 graden gedurende 3 dagen , dan direct arts bellen. mijn zoontje is er vrolijk onder en doet het prima.

p.s ik heb 2 thermometers die een afwijking onderling hebben van 0,3 graden. dus misschien is je thermometer niet helemaal correct.

gr spinnekop

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier ook een warmbloedig kindje!
    Ik ben er al achter dat als er ontlasting dwars zit dat hij een hogere temperatuur heeft als daarna. En als hij wild in zijn bedje heeft liggen spartelen ook.
    Ook ik vraag het steeds aan de artsen, maar ze zeggen allemaal dat ze zich over zulke temperaturen geen zorgen maken. Pas bij 38.5 of hoger...

Je kunt natuurlijk even een afspraak maken, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
    Ik maak me ook steeds zorgen hoor, temperatuur ook nog veel. Puur om te kijken of het dan weer lager is.
    Nu moeten wij ook extra opletten omdat hij 10,5 week te vroeg geboren is en een drain in zijn hoofdje heeft die verstopt kan raken. Maar zelfs hiermee maken ze zich bij zulke temperaturen geen zorgen.

9. Angel1980

dank jullie wel meiden voor de berichten. Overdag weer een prima dag ( dus niet naar de ha geweest), alleen vanavond weer even "warm"'.Niet getempt, ik probeer het inderdaad maar los te laten. Hij is iets wat verkouden, dus misschien heeft het daar mee te maken. Ik kan me het ook niet herinneren van Dominique, terwijl het niet zo lang geleden is.. Ik hoop dat het snel "stabiele" vormen zal aannemen.

@Uk: sterkte met je ventje!

Share This Page