Gillend wakker worden...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ilseroc, May 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Sem is nu 9 1/2 maand en sinds een paar dagen wordt hij af en toe opeens gillend wakker, dan huilt ie heel even en valt weer in slaap.
    Is dat iets van deze leeftijd? Dromen ofzo? Hebben jullie kindjes dat ook (gehad) ?
    groetjes Ilse

2. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Jesper heeft het ook af en toe, sinds hij 6 maanden is. Ik denk dat het met zijn tandjes te maken heeft, een pijnscheut ofzo... Meestal valt hij vanzelf weer in slaap, een enkele keer echter niet, dan moet hij echt getroost worden. En soms... duurt het dan jammer genoeg weer een uur voor hij in slaap valt. Elke keer als ik dan namelijk wegloop, begint hij weer te huilen. Terwijl als ik naast z'n bedje sta, hij aan het lachen is!

Wij waken er dus wel voor om niet te snel te gaan troosten, haha!

Groetjes, MissX

3. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    mijne heeft het ook, maar al een tijdje. dus ik weet niet of dromen zijn of zo. soms is het alleen ff gillen, maar zijn ogen dicht weer doorslapen. heel gek. je schrikt er wel van.

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Toch maar even naar hem toe net want hij viel niet meer in slaap...helemaal over zijn zeik, ik hem troosten, half slapen op mijn arm, weer in bed leggen...huilen huilen huilen.
    Toen maar even zachtjes tegen hem aangekletst en een liedje gezongen. Hij werd nu echt wakker, miss zat ie nog in zijn droom ofzo?
    Daarna weer in bed gelegd en meneer begon weer te huilen maar toen ik de kamer uitliep was het meteen over...hmmmz
    Lastig hoor, je wilt hem dan eigenlijk niet laten huilen maar op mijn arm is hij stil en in bed leggen is huilen ;)

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook periodes hiervan, ik denk idd dromen ofzo ze leren natuurlijk overdag zoveel nieuwe dingen elke keer dat ze s'nachts verwerken.....
    En misschien ook een combi van tandjes en pijn....

6. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Heel moeilijk ja en helaas ook erg herkenbaar. Hier was het ook zo dat ze vaak huilend wakker werd, denk zelf ook wel aan tanden/dromen. Het blijft natuurlijk meestal maar gissen...helaas.

7. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Tanden zouden het idd ook kunnen zijn, ik zie bij zijn bovenkaak 4 tanden tegelijk doorkomen :$

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Esmae heeft dit ook zo nu en dan. Soms is ze zo weer stil, maar soms blijft ze er in hangen en dan is het grote paniek. Dan haal ik haar gewoon uit bed en neem ik haar bij me. Tot ze rustig is en weer slaapt. Soms duurt het tien minuten en soms drie kwartier. Maar het geeft niet. Ze voelt zich dan veilig en ligt heerlijk tegen me aan. En ondanks dat dit midden in de nacht is, vind ik het een mooi en intiem moment. Het vertrouwen dat ze dan in je heeft...

9. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    o ik dacht dat het om gillen ging. die van mij huilt dus niet. hij gilt ff, en is weer door...

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,553
    0
    0
    Mijn zoontje is veel ouder maar heeft dat ook nog af en toe. Vooral na het middagslaapje wordt ie gillend wakker en heel soms 's nachts helemaal in paniek. Wij troosten hem wel gelijk en proberen hem af te leiden als ie erin blijft hangen. Het is heel anders huilen dan als ie iets gedaan wil krijgen (bijv. niet naar bed willen oid).

11. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Heeft onze dochter ook in ene sinds een week of twee. Soms is het een korte brul en dan is ze weer stil en soms lijkt ze ook te huilen maar als ik dan bij haar ga kijken ligt ze gewoon te slapen..... Ze is ook al 2x echt overstuur geweest en toen heb ik haar gewoon maar even mee naar beneden genomen. Een kwartiertje later kon ik haar gewoon weer op bed leggen en ging ze weer lekker slapen. Denk echt aan een nare droom of zoiets.

Share This Page