Op KDV goed drinken, maar thuis niet?!?!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai!!

Heel vaag. Mijn meisje drinkt sinds een week slecht: 100 à 120 CC per keer, terwijl ze 180 zou moeten hebben (5x)

Het komt omdat ze verkouden is denken we, want toen is het begonnen.

Nu drinkt ze op het KDV wel gewoon haar flessen leeg, raar hè? Ik heb al gevraagd wat ze anders doen, maar niks anders eigenlijk.\

Wel doet ze daar veel langer over de fles, zo'n 20 minuten. Nou thuis is het SLURP SLURP SLURP.

Vermoeidheid kan het niet zijn op het KDV (denk ik) want ze slaapt daar vaak prima.

Rara...iemand een idee? :(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht bij de titel al, de kleine is vast 4 maanden..

Dat is zo'n typische leeftijd dat alles om hen heen leuker is dan de fles. Wel een beetje voor de dorst, maar niet lekker doordrinken.

Dus misschien heeft het te maken met de drukte op het KDV. Dat ze daar zo bezig gehouden wordt, en zo druk is, dat ze voor de dorst al een hele fles nodig heeft. Terwijl ze thuis wat minder energie verbruikt en dus eerder voldaan is.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    haha grappig! Zou dat kunnen, dat zou het wel verklaren.:)

Ik heb echter weer wat uitgeprobeerd thuis: heb de dental speen weer gepakt, die waarmee ze niet zo snel kan drinken. Nu heeft ze de fles wel leeggedronken, met pauzes, maar toch...

4. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Hahaha, zou maar zo ook na 4 maanden kunnen blijven!
    Onze Smurf begon vanaf 5 maanden op het KDV zijn flessen helemaal leeg te drinken, maar het thuis te vertikken!
    Ze gebruiken daar zelfde voeding, zelfde fles, op zelfde tijdstip, in dezelfde houding... ik weet het ook niet meer, maar consequent daar goed drinken en thuis vechten om er 500 cc per dag in te krijgen :D
    Zo lang 'ie goed plast en het zelf aangeeft laten we het maar zo! :D

5. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nog zo één dus ;), ja, we laten het ook maar zo...maar ik voel me toch af en toe wel een beetje "rot"

"Goh??? Nee hoor, hier drinkt ze het helemaal leeg, géén probleem"

hmmm, wat doe ik dan als moeder niet goed...:p

6. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Haha, ja precies! Dan voel ik me ook al bijna schuldig! Zeker als ze allerlei voorstellen beginnen te doen hoe onze smurf thuis aan het drinken te krijgen. Dan denk ik echt "juist ik zou, als zijn moeder, toch in staat moeten zijn het beste voor hem te zorgen!"
    maar zoals gezegd, inmiddels hebben we het geaccepteerd ( gaat zelfs zo ver dat hij extra vit D krijgt, maar niet op KDV dagen, want dan krijgt hij genoeg opvolgmelk binnen :D

7. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jaaaaa, hier nog zo een... ik heb er niets aan toe te voegen. Maar zolang hij goed groeit en vrolijk is... Toch 'goed' om te zien dat andere babies hetzelfde hebben :p

Groetjes,
    Jem

8. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    vandaag heeft Daniel op het KDV 200cc en 230cc gedronken EN fruit EN brood. Thuis drinkt hij meestal 170cc en 's middags met moeite 100cc ook met fruit en brood. Is toch 160cc minder!!! :$

Deel Deze Pagina