Peuter & Bedvragen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Brabantsmeisje, 28 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Sinds een week slaapt Finn in een 1 persoonsbed, hij klom zijn ledikantje uit en om gevaarlijke situaties tegen te gaan dus maar gewoon een nieuw bed gekocht.
    Nu slaapt heeft hij altijd in een slaapzak geslapen en sinds begin van het warme weer in pyjama.
    Dit gaat prima, hij heeft geen koude slaapkamer, maar voor van de winter gaat dat natuurlijk niet op.

Nu ben ik aan het twijfelen, wat is slimmer/veiliger.. Een juniordekbed of gewoon een 1 persoons?

*Finn is echt een draaier en heeft tot op heden nooit onder een deken geslapen, schopt het gewoon af, weg en gooit het uit bed.
    Ik hoor graag tips/hits en ervaringen :D

2. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij hebben gewoon een 1 persoonsdekbed. Nooit problemen mee. Als ik naar bed ga kijk ik altijd even en leg ik ze, indien nodig, recht.

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    @Truusdemier, thanks voor je reactie.
    Ik denk dat we ook gewoon voor een 1 persoons gaan.

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Mijn zoontje is een aantal weken geleden ook overgegaan naar een 1-persoons bed. In zijn ledikant sliep hij altijd in een slaapzak (zonder laken) omdat hij alle kanten op draaide.

In zijn 1-persoonsbed ligt hij niet meer in een slaapzak maar onder een gewoon dekbedovertrek. De deken heb ik er nog even uitgelaten omdat het best warm is op zijn kamer. Het ging vanaf dag een goed en hij draait ook niet meer zijn hele bed door. Hier ging het dus eigenlijk vanzelf:)

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Hier ook net overgegaan. Ik zou gewoon 1-persoons dekbed kopen, heb ik ook maar dan op een kleiner (peuter)bed (160x70).

Mijn dochter had ook helemaal niks met dekens, trapt ze direct weg. Maar is wel van de tradities. Als iets 1 keer op een bepaalde manier is gegaan, dan moet het voortaan altijd zo.
    De eerste twee nachten wilde ze nog graag een slaapzak aan (OK).
    Nachten daarna had ik het dekbed uit de overtrek gehaald, zodat het niet als een zware deken voelde. Dat accepteerde ze toen wel, en inmiddels hoort links en rechts instoppen er helemaal bij in de routine. Als de zomer voorbij is doe ik het dekbed erin, kijken of ze dat ook accepteert.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als je een 1 persoonsbed koopt met 1 persoonsdekbed kun je mss het dekbed korter opmaken(net als met een baby zeg maar). Dan kan hij nooit helemaal onder het dekbed kruipen. Het matras komt dan wel wat omhoog, maar dan kun je aan het hoofdeinde compenseren door daar een opgevouwen deken o.i.d. onder te leggen zodat matras weer vlak ligt.
    Onze dochter van 2 slaapt nog wel in een ledikant, maar kruipt ook helemaal weg onder dekbed(heb er nu een deken in ipv een echt dekbed in de hoes). Heb haar bedje ook iets korter opgemaakt, werkt prima!

Veel suc6!

7. Blackie

Blackie Bekend lid

9 jan 2012
    937
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon ging in een peuterbed en dat is maar goed ook. Op vakantie moet ik op een gewoon bed matras er langs leggen want valt er soms anders echt uit.
    Kwa laken. Onze zoon slaapt in zijn dekbed. Die wil aan de onderkant er inkruipen vind ie fijn. En Kwa kou? Tja zo snel hebben ze het niet koud en dikke pyjama in de winter doet vaak al wonderen

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoe warm is het bij jullie 's winters? Want bij ons is een dikke wollen pyjama met wollen trui en dubbel wollen dekbed geen overbodige luxe hoor... Is gerust 10-12 graden boven.

9. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ons meisje is nog ee stuk kleiner, maar slaapt sinds van de week in een eenpersoonsbed. Zij ligt nog gewoon in haar slaapzak, en op het voeteneind ligt een eenpersoonsdekbed die we vaak over ons heen leggen tijdens boekje lezen.

Voor de winter heb ik zitten kijken voor zo'n soort 'onesie'.

Deel Deze Pagina